Stránka 1 z 11

Rachot od turba

Napsal: 15 srp 2018, 20:42
od doktorbartollo
Ahojte, zakladam toto vlakno, pretoze si myslim, ze ho bude vela clenov v blizkej buducnosti potrebovat....

Mojmu autu 1,4T-Gdi po najazdeni cca 58000km zacalo nieco rezonovat z motora medzi 1500-2500 otackach. Je to zvuk ako keby rachotil nejaky plech. Po niekolkych urgenciach mi vymenili turbo a v reklamacnom protokole som mal napisane nasledovne: zistena rezonancia od aktuatora a tiahla turboduchadla.

Takze prosim Vas, ak Vam v servise budu hovorit, ze to je vlastnost motora, nedajte sa odradit a trvajte na skusobnej jazde s technikom plus na nejakej predvadzacke, kde ten zvuk nepocut.

Drzim Vam palce a dufam, ze sa Vam tato zavada neobjavi...

Re: Rachot od turba

Napsal: 16 srp 2018, 07:45
od Tomasek
Ti stastnejsi se tohoto ‘prirozeneho chodu turba’ dockaji jiz v 6 tkm :D/

Re: Rachot od turba

Napsal: 16 srp 2018, 13:00
od doktorbartollo
Najnovsie info zo servisu. Ten zvuk nerobi turbo samotne, to je OK, ale sucasiastka, ktora je priamo pripojena k turbu “tiahlo”, ktore pri cinnosti funguje ako odstranovac tlaku. Takze menit, respektive vyvinut nove nerachotiace znovu.

A teraz perlicka. V Bratislave sa tento rachot objavil na aute aj pri 1.0 T-Gdi :D

Re: Rachot od turba

Napsal: 16 srp 2018, 15:21
od Chasnik
Otázka je, jestli jde vyměnit jenom to táhlo a kolik stojí. Vzpomínám si, že jsme na Ford klubu hledali informace, jak sehnat samotný aktuátor, když Ford ho samostatně nenabízel a zbytek turba byl OK.

Tady to snad nebude nutné a vyřeší se to na záruku, i když garanční technici :hyu: , to je opravdu lahůdka ](*,)

Re: Rachot od turba

Napsal: 17 srp 2018, 20:12
od david3504
Mám i30 od Apríla a okolo 6 tisíc km to začalo robiť presne tento zvuk, posledné 2 týždne som sa snažil hladať na internete čo za tým môže byť, tak som rád, že to konečne viem...aj keď neviem, či je to zrovna dôvod na radosť :|

Re: Rachot od turba

Napsal: 17 srp 2018, 22:05
od copper5252
tohel jsem řešíl u 1,0Tgdi 88kw taky oprva doma :) servis toho nebyl schopen

Re: Rachot od turba

Napsal: 21 srp 2018, 19:44
od dado636
Takže dnes som bol na reklamácií. Servisný technik napojil diagnostiku, boli sme sa previesť asi 15 km , počas jazdy sa preukázali obe chyby spomínané na fóre (chrapčanie aj strata výkonu pri plnom plyne) , diagnostika neukazovala žiadne negatívne hodnoty. Po príchode späť do Hyundaiu si zobrali auto, volali medzi tým do Bratislavy nejakým špecialistom ktorý im potvrdili že chyba je v natáčaní klapiek v turbe. Ďalej povedali že Hyundai inovuje nové turbo takže keď bude k dispozícií tak pôjdem na výmenu nakoľko teraz nemá význam tam dávať opäť to isté čo mi bude po 2000km chrapotať. Ešte mi spravili aktualizáciu na turbo (zmena žiadna). Prístup Hyundaiu na jednotku, boli veľmi ochotný vôbec sa nesnažili stoho vycúvať. Hneď mi to uznali aj by mi ho vymenili ale ako som písal je to zbytočné lebo nové zatiaľ nedostaneme :)

Re: Rachot od turba

Napsal: 21 srp 2018, 23:07
od Martin14
Chlapi pripájam sa aj ja tiež mám taký rezonančný zvuk a mám najazdených 5300km. Ide mi to na nervy. Ešte som nebol v servise. Predsa nás bude viac.

Re: Rachot od turba

Napsal: 22 srp 2018, 11:15
od Tomasek
dado636 píše:Takže dnes som bol na reklamácií. Servisný technik napojil diagnostiku, boli sme sa previesť asi 15 km , počas jazdy sa preukázali obe chyby spomínané na fóre (chrapčanie aj strata výkonu pri plnom plyne) , diagnostika neukazovala žiadne negatívne hodnoty. Po príchode späť do Hyundaiu si zobrali auto, volali medzi tým do Bratislavy nejakým špecialistom ktorý im potvrdili že chyba je v natáčaní klapiek v turbe. Ďalej povedali že Hyundai inovuje nové turbo takže keď bude k dispozícií tak pôjdem na výmenu nakoľko teraz nemá význam tam dávať opäť to isté čo mi bude po 2000km chrapotať. Ešte mi spravili aktualizáciu na turbo (zmena žiadna). Prístup Hyundaiu na jednotku, boli veľmi ochotný vôbec sa nesnažili stoho vycúvať. Hneď mi to uznali aj by mi ho vymenili ale ako som písal je to zbytočné lebo nové zatiaľ nedostaneme :)
Neskutečný, když jsem se odkazoval v servisu v Boleslavi na to, že na Slovensku tenhle problém řeší, tak mi tvrdili, že to není pravda, že si to zjišťovali a ještě ze mě dělali debila.

Re: Rachot od turba

Napsal: 22 srp 2018, 12:19
od vorlajz
to je katastrofa... člověk si koupí nový auta, super motor a kdesi cosi a ve finále má hned za půl roku problémy... jsem opravdu moc rád, že našemu bezturbému GDI se problémy zatím vyhýbají... držím palce s řešením tohoto problému... :wink:

Re: Rachot od turba

Napsal: 22 srp 2018, 17:47
od Gluck
Taky se přidávám. Nejdříve jsem to ignoroval ale teď mě to docela štve. Volal jsem do servisu a objednal se v pátek 7 uvidím co mi řeknou. Pokud mi řeknou, že je to normální tak budu chtít půjčit jiné auto v automatu. Najeto 7t

Re: Rachot od turba

Napsal: 22 srp 2018, 19:06
od idam.i
vorlajz píše:to je katastrofa... člověk si koupí nový auta, super motor a kdesi cosi a ve finále má hned za půl roku problémy... jsem opravdu moc rád, že našemu bezturbému GDI se problémy zatím vyhýbají... držím palce s řešením tohoto problému... :wink:
Pokiaľ tá 1,4 ide,tak je parádna.No predsa len je to novinka v ponuke :hyu:.
Počkám keď to testeri odladia a potom sa do toho vrhnem aj ja. :wink: :mrgreen:

Re: Rachot od turba

Napsal: 23 srp 2018, 12:57
od drobcek73
Tak ja som sa rozhodoval medzi 1,4 T-GDi a 1,6 CRDi a nakoniec som sa rozhodol pre naftu a ako tak čítam, tak maloobjemový turbobenzín asi nevedia bez problémov urobiť ani v :hyu: (o niekoľkoročných problémoch v opli s 1,4 turbo benzínom sa vie, škoda, že :hyu: sa z ich chýb nepoučil)...

Re: Rachot od turba

Napsal: 23 srp 2018, 13:22
od Tudy
A kolik je tu mlčících spokojených majitelů ? Já najel na 1.4 T-GDi přes 20 tis. km zcela bez problémů a to jsem měl auto z počátku výroby (Q1/2017).

Re: Rachot od turba

Napsal: 23 srp 2018, 17:47
od dibarbora
Zarážajúce je, že to má problém popísať aj servis. Pokiaľ viem a dobre som pozeral, tak turbo nemá žiadnu variabilnú geometriu ako tu niekomu v servise tvrdili. Regulácia prebieha otváraním obtokového ventilu (wastegate) a problém môže byť jedine s jeho činnosťou resp. s aktuátorom ktorý s tým hýbe.