Stránka 1 z 2

Filter pevných častíc

Napsal: 26 srp 2018, 09:43
od robenzo
Má niekto skúsenosti s filtrom pevných častíc pri motore 1.4 tgdi či píše že vypaluje alebo da nejako o vypalovani vedieť ?

Re: Filter pevných častíc

Napsal: 26 srp 2018, 11:04
od dibarbora
Vozidlá sa začali sériovo vyrábať až po letnej odstávke vo fabrike, takže počet užívateľov bude ešte veľmi malý a ich skúsenosti ešte menšie. Potrebuje to aspoň pol roka aby autá niečo nabehali.

Na otázku ohľadom kontrolky - tá na 100% nebude (už sa to dávno nenosí).
Pokiaľ bude realita taká ako sľubujú konštruktéri, tak aj regenerácia bude zväčša bez iných prejavov. Vzhľadom na vyššie teploty vo výfukovom systéme (na rozdiel od naftových motorov) počítajú s väčšinovým počtom prirodzených regenerácii.

Re: Filter pevných častíc

Napsal: 26 srp 2018, 22:01
od shawt
robenzo píše:Má niekto skúsenosti s filtrom pevných častíc pri motore 1.4 tgdi či píše že vypaluje alebo da nejako o vypalovani vedieť ?
Zbytecne zalozene tema na tema, ktere tady uz je
https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... =t+gdi+dpf

Re: Filter pevných častíc

Napsal: 09 kvě 2020, 07:45
od lubos bartak
Zdravím, mám I30, diesel, 100 kw motor, 2017. Pozoruji, že regenerace mi probíhá cca každých 100-150 km. To už mi přijde trochu moc. Po cestě z Prahy do Ústí a zpět po dálnici proběhla při této trase dvakrát. Za posledních 2 500 km byl nejdelší interval 250 km při cestě do Jeseníků a zpět. Ano jezdím i ve městě, ale i při těch dálničních přesunech je rege cca po 100 - 150 km. Je toto na záruční opravu? Máte někdo radu, čím by to mohlo být? Děkuji.

PS: jiné téma o DPF pro I30 diesel jsem nenašel, tak jsem napsal sem.

Re: Filter pevných častíc

Napsal: 10 kvě 2020, 09:55
od Axel.Foley
Důvod na reklamaci to není, servis ti řekne, že je to normální. Bohužel.

Re: Filter pevných častíc

Napsal: 10 kvě 2020, 17:38
od dibarbora
Máš ešte starý motor bez SCR a AdBlue, ktorý sa montoval aj do I30 GD (tuším od 2012). Tam si pozri vlákno okolo DPF

https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?f=152&t=30754

môžeš čítať do aleluja ;-) presne to isté sa týka aj teba.

V krátkosti, :hyu: podľa všetkého v istom čase urobil "tichý" update SW RJ motora (odpozorovalo to ako zmenu v správaní motora viacero členov fóra) ako reakciu na dieselgate (dovolím si tvrdiť, že žiadna automobilka nebola 100% bez viny, len na niektoré sa ukázalo prstom). Cieľom update bolo znížiť NOx, nástroje na to mali tri (úpravu predvstreku, recirkulácie výfukových plynov a častejšiu regeneráciu zachytávacieho katalyzátora NOx-LNT). Výsledkom celej anti NOx akcie je vyššia spotreba,nižšia účinnosť a masívnejšia dymivosť motora. Z toho celého vyplýva podstatne vyššie zaťaženie DPF, ktorý na to nebol stavaný - výsledok vidíš v tej častej regenerácii DPF. Ako napísal Axel, je to vlastnosť motora...so všetkými dôsledkami.

Bol to hlavný dôvod prečo som v 2018 kúpil zážihový motor a nie vznetový..

Re: Filter pevných častíc

Napsal: 10 kvě 2020, 20:38
od lubos bartak
Díky za reakce. Počtu si.... :-)
Jinak je to v pr…. co si dnes člověk musí kupovat za auta. Kde jsou ty časy, kdy auto sloužilo mě a ne já jemu. Neuděláme s tím asi nic, jen můžeme vzpomínat na starý káry, které sloužily, daleko líp než to, co se dá sehnat dnes.

Re: Filter pevných častíc

Napsal: 10 kvě 2020, 21:40
od Axel.Foley
A bude hůř...

Re: Filter pevných častíc

Napsal: 10 kvě 2020, 22:01
od cernymotyl
Soused koupil 4 roky starého Yettiho f naftě. Lije tam močovinu, jezdí s tím do práce 4km a filtr vypaluje každé dva týdny. Marně jsem mu radil, aby si ropáka pro jeho použití nekupoval.

Re: Filter pevných častíc

Napsal: 16 kvě 2020, 19:07
od dibarbora
Problém je, že pri takomto režime je problém dlhodobo prevádzkovať aj benzín s GPF. Skúter alebo bicykel by tam bol najlepšie riešenie ;-).

Re: Filter pevných častíc

Napsal: 25 pro 2020, 18:07
od Sanchez
Pred chvilou som sa vratil zo SK.
OBD elm327, ci ako sa ta vec vola, mi ukazala, ze priemerny regen je 413 km.
Predpokladam, ze ide regeneraciu DPF. Treba este nejake hodnoty vytiahnut?
Je to takto ok?
Diky

Re: Filter pevných častíc

Napsal: 28 pro 2020, 20:14
od Sanchez
Vie niekto sa vyjadrit?
Je mozne mat 413 km regen, alebo je to mylne info ?
Dikes

Re: Filter pevných častíc

Napsal: 28 pro 2020, 22:26
od petzl62
Myslím, že celkem v pohodě. To je vcelku rozumná hodnota. Jsou tady regenerace i po 200km.
Máš už v autě AD Blue?

Re: Filter pevných častíc

Napsal: 29 pro 2020, 07:51
od Sanchez
Ano, mam. Samostatne modre viecko.

Re: Filter pevných častíc

Napsal: 29 pro 2020, 08:27
od petzl62
Právě, problémy s regenerací jsou u předchozích dieslů bez AD Blue a velké. U tvého typu zatím s regenerací problémy nejsou. Ale mám pocit, že jsem někde zaregistroval(ale nevzpomenu si kde), už první problémy s lambda sondou a teď nevím s kterou, jsou tam dvě, mimo jiných asi dalších osmi snímačů [-o< Údajně na to má být svolávačka - údajně :roll:
Ale zatím všeobecně platí, že diesly vybavené SCR, fungují "zatím" lépe, než systém s klasickým DPF po modifikaci jednotky po diesel gate. Tam je to všeobecně průser jak mraky, bez možnosti dovolání se nápravy ](*,) ](*,)