Stránka 1 z 2

Konečne pravda o 3 valcoch ?

Napsal: 02 říj 2018, 11:11
od mikodim
Trojvalcové motory alebo tiež mrzáci, ktorých sa nám automobilky snažia podstrčiť

http://autoride.sk/trojvalcove-motory-a ... -podstrcit

Re: Konečne pravda o 3 valcoch ?

Napsal: 02 říj 2018, 15:48
od Axel.Foley
:-k

Re: Konečne pravda o 3 valcoch ?

Napsal: 03 říj 2018, 12:22
od rudolf.tomka

Re: Konečne pravda o 3 valcoch ?

Napsal: 03 říj 2018, 12:37
od Richard555
A teď zcela upřímně , čekal někdo něco jiného? Navíc to s tím turbem táhne krásně "odcpodu" :wink: kontrolka řazení nutí řidiče jet na 6 st. 40km/h a navíc je tu doba šetření a doba nesmyslných nařízení jako je Start-Stop- to vše je smrtelný koktejl.......

Re: Konečne pravda o 3 valcoch ?

Napsal: 03 říj 2018, 16:37
od Axel.Foley
Bohužel, "technici" v servisech taky nic moc... při půjčování i30 mi k start-stop řekl, že kdyby mně to otravovalo, tady to má tlačítko na vypnutí...

:? ](*,)

Re: Konečne pravda o 3 valcoch ?

Napsal: 03 říj 2018, 16:49
od Tudy
Např. nová Fiesta ST má také 3-válec, ale objem 1.5 l, tam by to mohlo vydržet déle...

Re: Konečne pravda o 3 valcoch ?

Napsal: 03 říj 2018, 17:07
od idam.i
Fiesta má aj liter a ten bude tvoriť gro predaja rovnako ako Focus.
Myslím si,že 3 válce v princípe nie sú dobrý nápad.

Re: Konečne pravda o 3 valcoch ?

Napsal: 10 říj 2018, 10:01
od ulthar
proc jsou s nami 3-valce? Automobilky prisly s hromady duvodu proc vyviji a sypou na trh ruzne 3 valcove motory - snad vsechny (co jsem zatim cetl) jsou ale nepodstatne. To proc automobilky ty motory vyvijely byl tlak na emisni limity (EURO normy) prosazovane EU a obrovske pokuty za nesplneni techto limitu na kazde vyrobene auto. Takze automobilky, aby splnily tyhle limity prizpusobily motory tak, aby prosly testem. Jenomze test, ktery se donedavna pouzival bohuzel nemel s realnym provozem moc spolecneho. A prave v tomto testu vychazely 3 valcove motory dobre. Pred casem (cca pred rokem? - kolem kauzy dieselgate) vznikl tlak na to, aby se tento test zmenil na realnejsi. Vysledkem tohohle tlaku je tu nyni test, ktery se jmenuje WLTP, ktery uz celkem rozumne simuluje realny provoz auta. A svete div se, najednou 3 valcove motory uz silne pokulhavaji a automobilky od nich pomalu zacinaji upostet. Bohuzel to bude jeste par let trvat nez zmizi z trhu, protoze vyvoj tech motoru stal nemale prachy a musi se zaplatit.

Podobna situace je okolo malo objemovych turbomotoru (at uz benzin nebo diesel). VW koncern zahodil veskere 1.2 TSI a 1.4TDI motory. Nova generace ma 1.5 a 2l. Podobne by to pry melo byt i u ostatnich automobilek. A taky by se mely zacit vracet klasicke atmosfericke benziny.

Takze pro me se bliska na lepsi casy - jenom si jeste budu muset par let pockat nez prijdou na trh.

Re: Konečne pravda o 3 valcoch ?

Napsal: 10 říj 2018, 10:42
od Chasnik
Přesně tak, kdyby byla testovací trasa třeba 1000 km včetně pořádných stoupáků, ostřejších rozjezdů a např. třetina trasy s 80% nákladem, tak by tříhrnky nikdy na trh nepřišly.

Re: Konečne pravda o 3 valcoch ?

Napsal: 10 říj 2018, 10:55
od sarin007
Já měl tříválec v Citroenu C1 a tam ten motor byl naprosto super. Ale to bylo malý městský autíčko, nebylo tam turbo a pro tento typ auta to byl motor naprosto vyváženej, živej a vzhledem ke svý jednoduchosti připomínal doby dávno minulý, kdy bylo možný si opravit všechno doma. Dokonce i při naložení celou rodinou to překvapivě stále dobře jelo, to jsem byl sám překvapenej. Ale to auto taky vážilo nula nula nic, takže se s tím motor popral. Bohužel to bylo taky jedno z mála aut, kde mi tříválec a nízkoobjemový motory dával smysl, ale to co tlačí dnes na trh mi hlava už nebere :-k

Re: Konečne pravda o 3 valcoch ?

Napsal: 10 říj 2018, 13:52
od Richard555
Prodával jsem Suzuki a tam tříválec litr bez turba, jel jak dráha v Suzuki Alto jezdil do 4 l na 100 a 5 šla i 170, 3 jela 120 ...... jelo to jako "kráva" ve Splashi byl ten samý ale ten Splash je těžší a mohutnější tak už to taková hitparáda nebyla, ale i tak dálničních 130 nebyl problém a spotřeba lehce přes 4 litry...... samo na volnoběh bylo poznat že tam válec chybí, ale za jízdy to nebylo tak strašné.... to tříválec ve Fabii byl jinej kabrňák...... klepal se jak ratlík a vibroval s celým autem až se mi při jízdě chtělo na malou :D

Takže není tříválec jako tříválec - ty atmosféry do města naprosto v pohodě. :wink:

Re: Konečne pravda o 3 valcoch ?

Napsal: 10 říj 2018, 14:17
od Mexican
ono je to znova problem uzivatelov. Trojvalec (litrovy napr) si nemozem kupovat ak mam:

-> vacsi najazd s vyssim zatazenim
-> caste jazdy dialnicou
-> planujem tahat prives

mame doma fabiu Hatapku (40kw), ma 14 rokov a 100 000km najma v meste.. a parada

Re: Konečne pravda o 3 valcoch ?

Napsal: 10 říj 2018, 15:57
od sarin007
Přesně jak píšeš, lidi musí mít taky trochu rozumu a uvědomit si, na co auto budou potřebovat, jak budou s autem jezdit a taky si uvědomit, že čím je auto těžší a větší, zkrátka bude potřebovat větší motor. Když si budu kupovat prcka do města, tříválec naprosto v pohodě (navíc u toho Citroena dělal motor super zvuk, znělo to jako veterán s šestiválcem, fakt sranda, k tomu malýmu autu to vůbec nesedělo a každej se tomu smál :mrgreen: ) Když budu jezdit dálky nebo často plnej, tak malej motor utrápim ](*,)

Re: Konečne pravda o 3 valcoch ?

Napsal: 10 říj 2018, 19:27
od lumix
No, minimálně do se týče spotřeby, tak hatch i30 I 1,4cvvt měla na jako nová spotrebu 7,5l/100 časem šla na cca 6,5. Teď máme i30 kombi 1,0 opět na stejne ježdění nejčastěji okolo komína (tedy do prace denně cca 60km) od novoty 6,2l/100 a to je to auto těžší. Tak uvidím jak se to bude vyvíjet do budoucna. Rozhodně bych, ale na větší ježdění koupil 1,4 tgdi. Možná by bylo pro ty motory lepsi používat jiný olej než 5w30 0w20 apod. Tedy 5w40, 5w50 třeba by to lépe mazalo a i životnost by byla větší.

Re: Konečne pravda o 3 valcoch ?

Napsal: 10 říj 2018, 20:56
od Chasnik
sarin007 píše:Přesně jak píšeš, lidi musí mít taky trochu rozumu...
Trošku tě opravím - ti, co pouštějí motory na trh, musí mít taky trochu rozumu. Nabídka se omezuje a když si chce člověk vybírat podle rozumu, tak se mu nabídka dost zužuje - právě proto že ti, co ty nabídky staví, zřejmě o rozum přišli.
Nehledě na to, že motoristická veřejnost je bombardována články typu, jak je v pohodě jezdit táhnout s Rapidem 1.0 TSI karavan na kouli do Chorvatska ](*,)