Stránka 1 z 1

Servisné náklady automatická vs manuálna prevodovka

Napsal: 19 říj 2018, 12:20
od brano.susta
Chcel by som si kúpiť Hyundai I30 1,4 T-GDi COMFORT
Rozhodujem sa medzi automatickou a manuálnou prevodovkou.
Neviem ale odhadnúť aký je rozdiel v životnosti a servisných nákladoch na tieto prevodovky.

V rámci servisu automatickej prevodovky sa len vymieňa prevodový olej ?
V akom intervale ?
Dvojspojka vydrží rovnako alebo menej ako spojka pri manuálnej prevodovke ?

PS: Rozmýšľal som aj nad Crdi, ale čítal som v recenziách že 1,4 T-GDi je príjemnejší motor aj s automatom.
Mal som testovacie jazdy a mal som aj taký pocit že benzín je pružnejší.

Vopred dakujem za každú užitočnú informáciu.

Re: Servisné náklady automatická vs manuálna prevodovka

Napsal: 19 říj 2018, 12:59
od dibarbora
Napln je teoreticky dozivotna, u oboch prevodoviek manu/dct je kazdych 60tkm predpisana kontrola hladiny oleja. Dalej sa pise o potrebe vymeny, len pri kontaminacii vodou, na to vy sa malo prist asi pri tej kontrole.

Pri DCT treba mysliet na to, ze aj ked je to automat, ma to dve spojky a nie menic, takze do mesta a do pravidelnych kolon sa nehodi. Poskakovanie spojky silno zatazuje a opotrebovava. Takze prevodovka vhodna hlavne na dlhe trasy.

Re: Servisné náklady automatická vs manuálna prevodovka

Napsal: 19 říj 2018, 14:37
od Richard555
Určitě servis automatu bude něco dražší, než servis manuální převodovky. Je třeba rozlišit typ automatu, u I30 je dvojspojka, protože mám u IX55 měničový klasický automat s planetovými převody, nestudoval jsem DCT u :hyu: .
U dvojspojky jsou 2 možnosti, buď jsou spojky suché, nebo v oleji. Ty suché asi odejdou trochu dřív. Bláboly o celoživotnostní náplni převodovky neber vážně - všechny převodovky chtějí dobrou náplň oleje tedy u manuálu tak max. po 100000km vyměnit olej, ve dvouspojce určitě dřív, tipuji tak po 60000 km stejně jako třeba olej v haldexu u čtyřkolek Škoda. Stejně tak se doporučuje měnit olej v měničovém automatu.
Dvojspojka má problém s popojížděním pomalu (typicky parkování je třeba se naučit) proti tomu měničový automat je v tomto boží, navíc nepotřebuje žádnou dvojhmotu, což nevím u dvojspojek jestli dvojhmotový setrvák je nebo není :wink:

Re: Servisné náklady automatická vs manuálna prevodovka

Napsal: 20 říj 2018, 09:01
od Pampa
brano.susta píše:PS: Rozmýšľal som aj nad Crdi, ale čítal som v recenziách že 1,4 T-GDi je príjemnejší motor aj s automatom.
Mal som testovacie jazdy a mal som aj taký pocit že benzín je pružnejší.
Neviem comu hovoris pruznejsi, ak tomu ze ked pridas tak je tak gumovy ze sa nehne kym nepodradi, tak ano. Ak tomu ze ma v nizkych otackach moment, tak zabudni. Automat drzi tie motory v normanom mode na tak nizkych otackach ze ten benzin proste nema moment. Bez podradenia si ani nepinkne (samozrejme zacne radit v momente ked chces aby sa rozbiehalo, namiesto toho si pockas kym podradi a motor sa dostane do otacok). Naopak dizel celkom slusne taha bez podradenia (samozrejme ked chces naozaj odpich a das ho na podlahu, podradi aj ten dizel). Takze mozes pocitat ze ta prevodovku s benzinom bude radit daleko viac ako s dizlom a nasledne asi opotrebuje tu spojku viac.

Pokial ide o to plazenie. Nie je velky problem samotna pomala jazda, ale stav ked sa spojka snazi auto rozbehnut niekde medzi "stojim a nestojim" presne rovnako ako posunujes normalnou spojkou pri rychlosti mensej ako minimalnej. Ked vidis ze ti uz otackomer kopiruje rychlomer, je uz vsetko OK. A vobec nevidim najvecsi problem zapchu, pokial clovek nie je hlupak a nekopiruje predchadzajuci naraznik s polostlacenou brzdou tak to velky problem nie je, ale drzat to v pomalom pohybe do kopceka napriklad pri spomenutom parkovani, to spojka (aj ta manualna) dostane pekne po papuli. Ta manualna mozno este viac, ked nejaky hotentot si v takom rezime pekne vytoci motor : - )))

Re: Servisné náklady automatická vs manuálna prevodovka

Napsal: 20 říj 2018, 11:15
od brano.susta
Dakujem za rady. Pozeral som porovnanie grafov výkonu a momentu a je fakt že točivý moment má diesel v širšom rozsahu otáčok.

Oplatí sa 100kw diesel alebo stačí ten 81kw, lebo krútiaci moment majú rovnaký.

Re: Servisné náklady automatická vs manuálna prevodovka

Napsal: 20 říj 2018, 11:33
od Pampa
Moment 88kw a 100kw dizla nie je rovnaky, 100kw ma s dct vecsi moment.

EDIT: ... aj ked teraz kukam do oficialnych papierov a tie ukazuju ze maju rovnaky moment, ked som kupoval auto ja urcite to tak nebolo:
https://www.hyundai.sk/files/download/m ... 8-2017.pdf
Aj tato stranka to uvadza tak ako si to pametam spred roka:
http://www.automobile-catalog.com/make/ ... /2017.html
Vsetky dizle maju 280Nm okrem 100kW verzie s DCT ta ma 300Nm

1,4 je tiez turbo motor, takze na benzin moment ma dost velky, ale prevodovka ho prevoduje rovnako ako dizel aby ho drzala v extremne nizkych otackach (ktore vyhovuju dizlu ale nie benzinu) kvoli ekoterorizmu, takze s automatom proste musi podradit lebo je v otackach kde absolutne ziadny pouzitelny moment na zrychlovanie nema, je schopny jedine udrzovat rychlost, nic viac. Proste je to stavane tak ze proste pri zrychleni podradi, co mne nevyhovuje. Vyakusaj si ho a uvidis ci ti to sadne alebo nie.

Re: Servisné náklady automatická vs manuálna prevodovka

Napsal: 20 říj 2018, 12:44
od Alf6
Napln je teoreticky dozivotna
Dozivotni znaci rečí vyrobcem vozu "po dobu záruky" . Teda max tech 5 let a to jen a pouze za predpokladu, ze vuz budes provozovat za idealnich podmínek. Něco jako dozivotni napln v pravem slova smyslu neexistuje.

Re: Servisné náklady automatická vs manuálna prevodovka

Napsal: 20 říj 2018, 15:09
od brano.susta
Ja som tiež pozeral rozdiel medzi 81 a 100kw diesla, majú rovnaký krútiaci moment podla technických údajov.
300 / 1 750- 2 500
300 / 1 750- 2 500
Na nete som ale našiel porovnanie v http://www.automobile-catalog.com a tam je uvedené u slabšieho 280Nm

Otázka je či tento rozdiel výkonu bude citelní pri jazde a oplatí sa za neho priplatiť.
vykonova_krivka.jpg
vykonova_krivka.jpg (34.49 KiB) Zobrazeno 6135 x
Pampa píše:Moment 88kw a 100kw dizla nie je rovnaky, 100kw ma s dct vecsi moment.

EDIT: ... aj ked teraz kukam do oficialnych papierov a tie ukazuju ze maju rovnaky moment, ked som kupoval auto ja urcite to tak nebolo:
https://www.hyundai.sk/files/download/m ... 8-2017.pdf
Aj tato stranka to uvadza tak ako si to pametam spred roka:
http://www.automobile-catalog.com/make/ ... /2017.html
Vsetky dizle maju 280Nm okrem 100kW verzie s DCT ta ma 300Nm

1,4 je tiez turbo motor, takze na benzin moment ma dost velky, ale prevodovka ho prevoduje rovnako ako dizel aby ho drzala v extremne nizkych otackach (ktore vyhovuju dizlu ale nie benzinu) kvoli ekoterorizmu, takze s automatom proste musi podradit lebo je v otackach kde absolutne ziadny pouzitelny moment na zrychlovanie nema, je schopny jedine udrzovat rychlost, nic viac. Proste je to stavane tak ze proste pri zrychleni podradi, co mne nevyhovuje. Vyakusaj si ho a uvidis ci ti to sadne alebo nie.

Re: Servisné náklady automatická vs manuálna prevodovka

Napsal: 20 říj 2018, 15:28
od Pampa
Ten rozdiel medzi 88 a 100kW ucitis ked tomu zdvihnes mandle pri prudkom predbiehani ked to tocis nad 3000. Inak nie. Ale nejake obehnutie do kopceka na Donovaloch by som radsej robil so 100kW ako s 88 : - ))) To da rozdiel tipujem ako +1 clovek v aute.

Rozdiel 20Nm medzi 88 a 100kW u DCT pri normalnej jazde ked to prevodovka drzi pod 2000 otacok, priamo neucitis asi ani pri rozbehu, lebo v tom rezime nemas pedal na podlahe (inak by prevodovka podradila). Jedine v com by mohol byt rozdiel je prave to podradenie ktore nastane skorej u toho mensieho tociveho momentu (a to je podla mna zmysel toho navysenia - usetrit radenie pri "normalnej" jazde). Teda v pripade ze tam ten rozdiel naozaj je ... mozno tam bol pred rokom a mozno ho upravili nejakym upgrejdom v priebehu roka aj u tej 88kW verzie. Netusim. Urcite si pametam ze pred rokom tam rozdiel bol a preto som o 88kW vobec neuvazoval. Teraz v papieroch tam jasne nie je, takze bud to upravili alebo nejaka tlacova chybycka.

Re: Servisné náklady automatická vs manuálna prevodovka

Napsal: 21 říj 2018, 09:50
od Chasnik
Z toho grafu je krásně vidět, že ty výkonnové nůžky se citelně rozevírají okolo 2750 - 2800 ot. Takže je to podle stylu jízdy řidiče a požadavků nejčastěji používaných tras, zda ten výkon navíc využije a jak často.

Re: Servisné náklady automatická vs manuálna prevodovka

Napsal: 22 říj 2018, 23:34
od brano.susta
Diki za rady.

Nakoniec beriem 1,6 Crdi 85kW s DCT, verziu z 100kW nemali na sklade a ja potrebujem auto súrne.

Najprv som rozmýšlal nad 1,4 T-GDi s DCT, ale bojím sa trochu spotreby a ten rozdiel ceny je len nejakých 800 eur.
Tak dúfam že sa my to vráti na lepšej spotrebe, a nestratím to na servisných nákladoch :)

Re: Servisné náklady automatická vs manuálna prevodovka

Napsal: 22 říj 2018, 23:41
od Pampa
Benzin alebo nafta skorej zalezi ako s tym jazdis, ta nafta do mesta (alebo kratke jazdy) nie je dobre riesenie ani s tou mensou spotrebou. A ten rozdiel spotreby uz nie je taky ako bol pred 10 rokmi, benzinom spotreba klesa, dizlom rastie. Ja som bral dizla lebo kratke jazdy nerobim. Ale vyzera to ze cena benzinu bude rast, tak asi sa to tak ci onak rychlo vrati : - )))