Stránka 1 z 2

koupit nebo nekoupit hyundai i30 wg 1.0 T gdi

Napsal: 14 lis 2018, 20:05
od kuco777
Ahoj, premyšlím o koupi tohoto auta, chci se zeptat nevite někdo jak dlouho vydrží 3 valcovy motor a jestli
se ten motor vubec hodí na dalnici (pár krát do roka cesta na slovensko)..???
Díky za odpověď...

Re: koupit nebo nekoupit hyundai i30 wg 1.0 T gdi

Napsal: 14 lis 2018, 20:14
od Tudy
Výdrž je neznámá, je to nový motor. Na dálnici mít problém určitě nebudeš, síly má dost. 1.4 T-GDi by byla určitě lepší volba, ale pokud máš dobrou nabídku, proč ne. Jen počítej s tím, že použitelné pásmo otáček je jen 2-4 tis . Dole to duní a nejede, nahoře ztrácí dech. Pokud jsi zvyklý na diesel, bude Ti vyhovovat. A pokud ho nebudeš trápit, spotřeba proti 1.4 T-GDi může být o 0,5-1 l/100 km nižší.

Re: koupit nebo nekoupit hyundai i30 wg 1.0 T gdi

Napsal: 14 lis 2018, 20:53
od dibarbora
Myslím, že životnosť bude +- rovnaká (1.0 a 1.4TGDI), v litrovom výkone až také rozdiel nie je (konštrukčne sú to podobné motory). Akurát kvalita šoférskeho života bude so 4 valcom isto lepšia. Pri plnom aute už rezerva u 3 valca tiež nebude nejaká veľká. Otázka či (pôžitok a výkonová rezerva) za tých 30tis CZK stojí - každý si musí zvážiť.
Na SK zatiaľ našťastie importér zákazníka moc netrápi a cenový rozdiel cca 17500CZK si asi každý doplatí - na SK sklade sú len 4valce (TGDI a MPI).

Re: koupit nebo nekoupit hyundai i30 wg 1.0 T gdi

Napsal: 14 lis 2018, 20:53
od lumix
Tak tak, síly má dost. Na občasné jízdy po dálnici v pohodě. Pokud je dobrá cena proč ne. Životnost je otázkou, ale Hyundai měl problém i u 1,6mpi s rozpadajícím se katalyzátorem a vydařenými válci. U 1,4 cvvt predkskoval řetěz. No my jsme měli 1,4 cvvt a 130.000km bez přeskočení. Minulý víkend jsem ovšem prodal kola pánovi co říkal, že mu řetěz skočil 3x u 1,4. Takže je to i o štěstí.

Re: koupit nebo nekoupit hyundai i30 wg 1.0 T gdi

Napsal: 14 lis 2018, 20:57
od lumix
dibarbora píše:Myslím, že životnosť bude +- rovnaká (1.0 a 1.4TGDI), v litrovom výkone až také rozdiel nie je (konštrukčne sú to podobné motory). Akurát kvalita šoférskeho života bude so 4 valcom isto lepšia. Pri plnom aute už rezerva u 3 valca tiež nebude nejaká veľká. Otázka či (pôžitok a výkonová rezerva) za tých 30tis CZK stojí - každý si musí zvážiť.
Na SK zatiaľ našťastie importér zákazníka moc netrápi a cenový rozdiel cca 17500CZK si asi každý doplatí - na SK sklade sú len 4valce (TGDI a MPI).
Na požitek z jízdy se nekupuje i30. Na to máme jiné kary. Zrovna teď hledám MX-5 pro radost z jízdy. I30 tgdi ma žena na ježdění okolo komína. Občas dá cestu do Brna, výkonová rezerva tam moc není při zatížení. 1,4 tgdi bude určitě lepší. No já nějak nelituji, 30.000,- navrch se mi davat nechtělo.

Re: koupit nebo nekoupit hyundai i30 wg 1.0 T gdi

Napsal: 14 lis 2018, 21:23
od dibarbora
Jasne, je to o preferenciách a súhlasím, že 30tis je už suma minimálne na premýšľanie.
Aby som pravdu povedal, 1.0TGDi som neskúšal (nebolo kde) ale s 1.0TSI som tú česť mal niekoľko krát. Nešlo to zle, ale skôr sa mi to hodilo charakterom do motokáry na okruh a nie do auta na cestu. To bude súvisieť s Tudyho postrehom o úzkom pásme využiteľných otáčok.

Re: koupit nebo nekoupit hyundai i30 wg 1.0 T gdi

Napsal: 14 lis 2018, 22:00
od lumix
Navíc jsme upřednostnili vybavu. Jinak sázka na jistotu u Hyundai já nafta bych řekl. Oba oturbene benziny jsoubprimovdtriky, což sebou nese problémy s karbonizaci motoru.

Re: koupit nebo nekoupit hyundai i30 wg 1.0 T gdi

Napsal: 14 lis 2018, 22:42
od dibarbora
S tou naftou by som bol veľmi opatrný, MY2018 bola +- kópia motorov s i30II vrátane riešenia znižovania emisii NOx. V sekcii i30II je veľmi poučné vlákno o záhadnom skrátení intervalov medzi reg. DPF po servisnej prehliadke. Evidentná úprava SW bez upozornenia. Vôbec by som sa nečudoval, že to isté bude postupne aj u i30III MY2018. MY2019 má už integrovaný aj SCR katalyzátor vrátane ADblue - tu je síce teoretický predpoklad, že to už bude fungovať OK ale vôbec by som to nepovažoval za stávku na istotu.

Re: koupit nebo nekoupit hyundai i30 wg 1.0 T gdi

Napsal: 15 lis 2018, 06:24
od lumix
Hm, to je radost. No benziny jsou už ovšem taky s filtrem, je ještě koupil skladovku bez filtru, neboť jsem měl obavy.

Re: koupit nebo nekoupit hyundai i30 wg 1.0 T gdi

Napsal: 15 lis 2018, 13:00
od Axel.Foley
S 1,0 T-GDI jsem měl tu čest 10 dní jako s náhradním vozem a za tu dobu jsem s ním najel 988 km. Auto jsem dostal s nájezdem 1412 km, takže se surovým motorem. První dojem byl, že to auto snad vůbec nejede - holt, přechod z nafty :mrgreen: Po několika kilometrech jsem si celkem zvyknul a trochu jsem to auto rozjezdil. Ne, nedával jsem za uši, nemělo to smysl, jezdil jsem svým obvyklým stylem vrámci rychlostních limitů +10 kolem Olmiku plus výlet do Jeseníků. Celková spotřeba se držela na 5,5 l, ke konci zápůjčky o deci-dvě klesla. V mém vlákně je i fotka se spotřebou po výletě. Motor to není špatný, po vytočení zní jak naštvaný sršeň, jinak je tichý a člověk o něm neví. Jak je napsáno výše, použitelné pásmo otáček je 2000 - 4000; níž opravdu bručí a výš už se nic moc neděje. Nenáročnému řidiči bude vyhovovat a zvládne i cestu na dovolenou, ať už na východ nebo na jih. Za předpokladu, že ho element mezi sedačkou a volantem nebude moc trápit a bude se k němu chovat adekvátně výkonu a objemu. Výkonová rezerva tam moc velká není, jeden s tím musí počítat a nevyžadovat od něj to, co by čekal třeba od šestiválce, ačkoliv turbo dopuje motůrek vzduchem. Když se o něj bude majitel starat, měnit olej a filtry radějí dřív než později, zbytečně ho nevytáčet a dochlazovat turbo, odvděčí se mu hezkou spotřebou a tipuji, že i životností.

Udivilo mně, jak lehce jde převodovka i řízení. Každopádně na jízdě bylo znát, že pod kapotou je lehký motor. Podvozek je příjemný, slušně utlumený, ale 15" kola nedokážou využít jeho potenciál.

Re: koupit nebo nekoupit hyundai i30 wg 1.0 T gdi

Napsal: 03 led 2019, 11:33
od pekoz
Zajímavá recenze speciálu SM o 3 válcových motorech (včetně 1.0TGDI) od všeobecně známého Dfens.e. (který jinak SM nemá moc rád)
http://dfens-cz.com/trivalcovy-special- ... k-po-roce/

Speciál jsem ještě sehnal. Doporučuji !! Jsou tam velmi zajímavé informace i obecně o konstrukci 3 válcových motorů. Všechny už s přidaným GPF filtrem. Také některé konstrukční detaily částečně demontovali a nafotili
https://svetmotoru.auto.cz/clanek/techn ... -4-18.html

Re: koupit nebo nekoupit hyundai i30 wg 1.0 T gdi

Napsal: 03 led 2019, 15:27
od Wortex
Ja by som sa priklonil k 1.4, keď som sa na to 1.0 vozil na predvádzačke a zapol som klimatizáciu tak to auto dosť slabo ťahalo, a to som mu nedupal na krk, v aute sme boli traja. Myslím že tých 30tis nie je veľa.

Re: koupit nebo nekoupit hyundai i30 wg 1.0 T gdi

Napsal: 03 led 2019, 16:58
od pepego

Re: koupit nebo nekoupit hyundai i30 wg 1.0 T gdi

Napsal: 08 led 2019, 00:23
od hafush
Tak co tu čtu, tak pokud je dnes rozdíl v ceně mezi 1.0 a 1.4 TGDI pouze 30t. , tak to bych si už připlatil, když jsem připlatil 17t. za barvu.
Ale když jsem kupoval já (09/2017) , tak byl cenový rozdíl 60t. a to už byl masakr.
Tenkrát vyšel Trikolor Komfort na 350,- plus barva.

Re: koupit nebo nekoupit hyundai i30 wg 1.0 T gdi

Napsal: 08 led 2019, 07:52
od lumix
Na běžné ježdění do 20000km ročně ten litr stačí, výkon má, hlučný není, při ustálené jízdě je tichý. Pokud se k němu bude majitel chovat slušně a nebude ho držet často pod krkem, tak i životnost bude ok. V našem případě bychom neakceptovali příplatek ani za motor ani ta barvu. Ušetřených 47.000,- (nedej boze 77.000,-)využijeme lépe. A pro radost z jízdy, jsou jiná auta :D .