Stránka 1 z 2

Za jízdy škube, za tepla nestartuje, nejdou brzdová světla

Napsal: 28 pro 2018, 09:25
od PuceK
Zdravím, potřeboval bych pomoct s řešením problému. Při jízdě po dálnici začalo auto škubat třeba v rozmezí 3km. Tím myslím 3km ok a pak to škublo, pak zase třeba 3km ok.. všiml jsem si v zrcátku a to i ve tmě, jak se při škubnutí vyvalil černý dým... Když to takhle škublo asi 4x tj. Cca po 15km tak auto zhaslo. Setrvačností pod kvaltem to jelo, ale jak jsem vyřadil, zdechlo to okamžitě a nechtělo to nastartovat. Po chvilce zkoušení, stání a nadávání to chytlo.. zřejmě se to ochladilo a fungovalo vše jak má. A takhle stále dokola.. jak se to ohřálo, začlo škubat a po pár km to chcíplo... Zároveň s tímhle problémem přestaly fungovat brzdové světla.. nevím zda li to má nějakou spojitost.... Jedná se o terracan 2.9crdi 110kw..
Děkuji za každej tip a radu kam bych měl sáhnout. [-o<

Re: Za jízdy škube, za tepla nestartuje, nejdou brzdová svět

Napsal: 28 pro 2018, 09:54
od mikodim
Asi by som začal diagnostikou, ktorá ukaze ci sa jedná o elektr. problem, alebo vstrekovanie, tlak paliva atd.. Bez diagnostiky je tazko hladat chybu.

Re: Za jízdy škube, za tepla nestartuje, nejdou brzdová svět

Napsal: 29 pro 2018, 19:21
od PuceK
mikodim píše:Asi by som začal diagnostikou, ktorá ukaze ci sa jedná o elektr. problem, alebo vstrekovanie, tlak paliva atd.. Bez diagnostiky je tazko hladat chybu.
To je právě ten problém :roll: . Diagnostika nic neukázala. Jako by se nic nestalo... Proto se ptám po čem bych asi tak měl jít, co by to mohlo dělat

Re: Za jízdy škube, za tepla nestartuje, nejdou brzdová svět

Napsal: 30 pro 2018, 09:38
od Richard555
mrkni sem https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?f=96&t=33289

Jinak aby motor nastartoval je třeba určitého tlaku paliva v railu, teď nevím přesně ale je to něco mezi 100-200 bary - dokud se požadovaného tlaku nedosáhne vstřiky nestříkaji ..... prostě řj. na info o tlaku čeká..... stejně tak za provozu se tlak v railu mění dle zatížení a požadavku na výkon. Vysoký tlak = vysoký výkon, nižší tlak = nižší výkon. Viděl bych to na nějaký vstřik co blbne - buďto víc stříká, nebo propuští do přepadu a čerpadlo má problém s dosažením tlaku.....

Re: Za jízdy škube, za tepla nestartuje, nejdou brzdová svět

Napsal: 31 pro 2018, 07:45
od PuceK
Ok díky, mrknu na to. kdyby někdo ještě něco měl, věděl, či tušil klidně pište... Diky

Re: Za jízdy škube, za tepla nestartuje, nejdou brzdová svět

Napsal: 04 led 2019, 13:19
od LuKyss
Mě napadl výfuk či katalizátor, zda není ucpaný. A dým se vyvalí jen když se na chvíli zprůchodní.

Re: Za jízdy škube, za tepla nestartuje, nejdou brzdová svět

Napsal: 14 led 2019, 11:37
od PuceK
Tak jsem se konečně dostal k autu. Můj poznatek je ten že nejde nafta. U pumpičky pod kapotou mám průhledné hadice na přepadu a nejde z nic ani ťuk. Jen když zmáčknu pumpicku tak sem tam něco vyleze ale hned to padne. Máte někdo nápad jak vyzkoušet čerpadlo? Napadlo mě bouchnout ho natvrdo na šťávu jestli potlačí (jako o benzinaku) ale otázka je aby se nedomrsilo..
Nebo jak jinak ho vyzkoušet? Máte někdo schéma pojistek? Jak v interiéru tak pod kapotou? Diky

Re: Za jízdy škube, za tepla nestartuje, nejdou brzdová svět

Napsal: 15 led 2019, 12:24
od LuKyss
Mám i schémata, kdyžtak písni zprávu a já ti to nějak celé pošlu.

Re: Za jízdy škube, za tepla nestartuje, nejdou brzdová svět

Napsal: 15 led 2019, 18:54
od PuceK
LuKyss píše:Mám i schémata, kdyžtak písni zprávu a já ti to nějak celé pošlu.

Super tohle se hodí. Z těch zkratek co jsou na deklu jsem byl v pejru :-D tohle se dá alespoň přeložit :-)
Existuje nějaká knížka třeba "jak na to .... " (Servisní manuál) Na opla ji mám v mobilu a dobrá věc ale na Terry jsem to nikde nic nesehnal . Dík

Re: Za jízdy škube, za tepla nestartuje, nejdou brzdová svět

Napsal: 16 led 2019, 11:37
od PuceK
Nafta už běží, to je ok, díky za schémata ale teď nastal ten problém se kterým jsem původně přišel. Za studena jede ok ale jak se ohřeje tak to škube, hulí, nemá tah a jakoby jelo na 3 hrnky. Kontrolka se žádná nerozsviti. Prilozim odkaz z YouTube jak se to chová na volnoběh.. snad budete moudřejší a poradíte mi :-)

Re: Za jízdy škube, za tepla nestartuje, nejdou brzdová svět

Napsal: 16 led 2019, 11:41
od PuceK
PuceK píše:Nafta už běží, to je ok, díky za schémata ale teď nastal ten problém se kterým jsem původně přišel. Za studena jede ok ale jak se ohřeje tak to škube, hulí, nemá tah a jakoby jelo na 3 hrnky. Kontrolka se žádná nerozsviti. Prilozim odkaz z YouTube jak se to chová na volnoběh.. snad budete moudřejší a poradíte mi :-)
Snad vám to půjde přehrát dál jsem to jen pro lidi co mají odkaz :-)
https://youtu.be/cQM9OM8yE3g

Re: Za jízdy škube, za tepla nestartuje, nejdou brzdová svět

Napsal: 16 led 2019, 14:10
od Richard555
Nechci strašit, ale vypadá to na nějaký vstřik nebo víc - hulí ti to teda fest. Prostě moc paliva jako když očipuješ Koktávku ftdi co táhne vocpoda , ale padaj z ní brikety při přidání plynu .......
Ten test vstřikovačů není až tak drahej - do 5000 by ses mohl vejít a pak samo případná oprava....

Re: Za jízdy škube, za tepla nestartuje, nejdou brzdová svět

Napsal: 16 led 2019, 15:49
od PuceK
Richard555 píše:Nechci strašit, ale vypadá to na nějaký vstřik nebo víc - hulí ti to teda fest. Prostě moc paliva jako když očipuješ Koktávku ftdi co táhne vocpoda , ale padaj z ní brikety při přidání plynu .......
Ten test vstřikovačů není až tak drahej - do 5000 by ses mohl vejít a pak samo případná oprava....
Čekal jsem tuhle odpověď :-( noo nechají se vyzkoušet a uvidíme. Jen musím zjistit kde. Ještě před tím než začnu něco rozebírat tak zkusím vyměnít naftu..

Re: Za jízdy škube, za tepla nestartuje, nejdou brzdová svět

Napsal: 16 led 2019, 19:03
od PuceK
Chlapi, zapojil jsem malinko hlavu, což u mě nebývá tak často, nemůžou to dělat gumičky na vstřikách? Tím že se motor ohřeje tak mě napadlo že to netěsní jako že se hlava rostahne když to tak napíšu. Je to možné?

Re: Za jízdy škube, za tepla nestartuje, nejdou brzdová svět

Napsal: 16 led 2019, 19:34
od Richard555
Ty gumičky ti těsní vstřik v hlavě, když začne trochu propouštět máš kolem něj takovou mapu jako od oleje. Jinak nic moc neovlivní. Vstřik pracuje s tlaky (od 200 do - odhadem nevím jak u teracanu 1000 barů) a to ti těsnící kroužek nezatěsní ani omylem...... Navíc to těsnění je dost daleko od spalovacího prostoru a špička vstřiku je ve vyvrtané díře do spalovacího vložena bez těsnění, stejně jako žhavící svíčka
https://www.motora.cz/upload/66/DCRI105760_118804.jpg a ta část co je ponořena do díry do spalovacího prostoru je ta část s malými číslíčky vpravo

Nevím odkud jsi - bývá zvykem dát do podpisu bydliště - snadněji se radí ev. posílá do servisů......