Stránka 1 z 1

Pojem "Studené jízdy"

Napsal: 29 led 2019, 19:10
od lumix
Co si vlastně představit pod pojmem studené jízdy? Denní ježdění do prace 2x3km nebo 2x20km? Od kolika ujetých km souvislou jízdou lze hovořit o "nestudene" jízdě?

Re: Pojem "Studené jízdy"

Napsal: 29 led 2019, 20:04
od Gyngy
Moj nazor je, ze studena jazda je taka, kde sa nezohreju vsetky sucasti motora a prevodovky na provoznu teplotu.
Pozor, teplota vody (najcastejsie merana) 80 - 100 stupnov este neznamena, ze aj olej v motore a olej v prevodovke sa zohrial na provoznu teplotu.

Neda sa generalizovat, kolko je to km, ani kolko je to minut. Rychlost zohriatia zalezi od: vonkajsej teploty, zataze motora, ujdenych km, pouziteho paliva, velkosti motora, atd.

Moj beniznovy Tucson 1,6T sa v zime ohreje v Prahe za cca 10 minut, cca 10 km. V lete je to o par minut a par km menej. Mam ale len 4,5l olejovu napln motora.

Re: Pojem "Studené jízdy"

Napsal: 30 led 2019, 06:54
od Tudy
U Seata olejová náplň 5,4 l. Jezdím stále stejné trasy, takže mám vysledováno, že voda se ohřeje na 90 st. po 3-4 km jízdy a olej se dostane nad 80 st. po 8-11 km (trasa mimo město po rovině). Ta vyšší čísla platí, pokud venku mrzne. Topení zapínám právě až když voda dosáhne 90 st., abych nezpomalil prohřátí motoru. No a abych mezitím nemrznul, mám zapnuté vyhřívání sedačky. Dokud olej nedosáhne 80 st., tak zacházím s plynem lehce a nahoru řadím při dosažení 2 500 -2 800 ot./min.
U i30 1.6 GDi to všechno trvá o pár km déle, asi méně účinný termonagement. Na druhou stranu 1.8 TSi třeba v létě na dálnici umí ukázat teplotu oleje i 115 st, v zimě nejde nad 100 ani při svižnější jízdě.

Re: Pojem "Studené jízdy"

Napsal: 30 led 2019, 07:04
od Mexican
lumix : studena jazda je prejdenie menej ako 4,235 km pri teplote 0,45 stupna celzia.

dufam, ze toutou absurdnou poznamkou si pochopil aku hlupu otazku si polozil. logicky vzate zalezi od tolkych faktorov pocnuc co tym studenym motorom myslis (asi to ze motor ma celkovo z hladiska vyrobcu optimalnu teplotu ). tu ti predsa od stolu nikto nepovie a najma - pri teplote 0 bude logicky trvat kratsie ako pri -7 ak pojdes rovnakym smerom v rovnakej intenzite premavky rovnakym stylom

ps: 3 jm jazda je fakt malo a tam treba zvazit nohy

Re: Pojem "Studené jízdy"

Napsal: 30 led 2019, 09:02
od mikodim
"studené jazdy" nijak motoru neublížia, ak jazdite rozumne, nevytacate,nepodtacate motor.. / okrem filtra p. častíc , jedine s tým môže byt problem /

Re: Pojem "Studené jízdy"

Napsal: 30 led 2019, 09:36
od Gyngy
Nie je to pravda.
I vyrobca v manuali uvadza, ze pri kratkych jazdach musis venovat motoru ovela vacsiu starostlivost - menit olej pri polovicnom intervale, robit garancne prehliadky v polovicnych intervaloch, atd.

Re: Pojem "Studené jízdy"

Napsal: 30 led 2019, 11:46
od TheCory
Tak zkrátit interval prohlídek na 7,5k km nebo půl roku bych opravdu nechtěl...

Re: Pojem "Studené jízdy"

Napsal: 30 led 2019, 12:09
od Axel.Foley
Interval 15.000 km je v pohodě a motoru neublíží. Jen, jak je napsáno výše, je nutno jezdit se studeným motorem s rozumem a nechtít po něm 100% výkon hned po nastartování.

Re: Pojem "Studené jízdy"

Napsal: 30 led 2019, 13:29
od Gyngy
Samozrejme, tak isto by som to urobil i ja.
Len tvrdim, ze vyrobca sa poistil a dal do manualu taketo podmienky. A dal ich tam pretoze jazdy so "studenym" motorom su namahave pre motor.