Stránka 1 z 1

Řazení rychlostních stupňů jde přes zuby.

Napsal: 05 úno 2019, 20:38
od 123Mirek
Dobrý den,
měl jsem na pár dní půjčenou novou I30-ku, T-Gdi 140, 103KW. Mělo najeto pouhých 200 km, takže nové auto. Pocit z dobré jízdy mě kazilo řazení rychlostí. Při každém řazení jsem cítil zadrhnutí o zuby, jako kdybych měl málo sešlápnutou spojku. Chápu, že auto je nové a řazení může být tuhé, ale myslím si, že řadit přes zuby je špatné. Moje vlastní auto je I30, 1,6 Gdi, 99 KW, druhé generace, má najeto 20 000 km a při řazení taky cítím zuby, ale jenom lehce. A vadí mě to. Jaké máte vy zkušenosti? Je to normální nebo nikoliv a přestane to časem ? Dá se to nějak opravit ? Když jsem vracel vypůjčené auto, tak jsem se o tom zmínil prodejci a ten se tomu divil. Údajně to zažil jenom 2x v životě. Díval se na mě jako kdybych neuměl řídit. Přitom jezdím 30 let a takové to problémy jsem nikdy neměl. A navíc na to, že má moje auto tak málo najeto, tak mě začalo chrastit ložisko v převodovce ( údajně ). Jsem objednaný na 4.3. na opravu, tak jsem zvědavej jak dopadnu. S výsledkem se tady pochlubím....

Re: Řazení rychlostních stupňů jde přes zuby.

Napsal: 05 úno 2019, 21:35
od Деревенский
:-k že by olej.
Stávající náplň, jestli tam nějaká je, vypusť do čisté misky, zkontroluj barvu a jestli to není metalíza a zkus tam dát jiný dané specifikace. Jestli bude změna. Pogůgli na I30ownersklubu jaké mají zkušenosti jiní uživatelé.

Re: Řazení rychlostních stupňů jde přes zuby.

Napsal: 23 srp 2019, 00:05
od honziczech
Zdravím, vlastím Hyundai i30 1.6 crdi 81kw. Kupoval jsem jej jako ojetý (aktuálně 138tkm).
Řazení rychlostí mi jde celkem dost z tuha, určitě to tam nepadá tak, jak bych očekával, někdy je to téměř přes zuby (ne že by to skřípalo, drnčelo atd., ale rozhodně to nemá čistý projev).
Náplň převodovky jsem zatím neměnil, spíš si myslím, že by mohla být závada ve spojce. Zabírá mi téměř od podlahy, nicméně spojkový pedál jde dost z tuha sešlápnout - na dovolený jsem mě půjčený nový Fiat Punto 2019 (jasný měl určitě v pohodě přítlačný talíř) a tam šlo spojku sešlápnout úplně lehounce. O to více to šlo dnes poznat, když jsem nasedl do svého auta a po puštění spojky auto okamžitě "vystřelilo".

K tomu odporu při řazení - děje se tak i při klidné a normálně svižné jízdě, určitě to tam nesázím jak závodník. Pedál spojky sešlapávám vždycky až na podlahu.
Je mi divné, že když bych měl opotřebovanou spojku a ztuhl by mi přítlačný talíř, tak že by mi spojka při opotřebené lamely zabírala od podlahy..

Něco jsem vyhledával a našel jsem možnou příčinu tuhého pedálu ve váznoucím spojkovém ložisku.. ?..

Ještě dodám, že při vypnutém motoru jdou kvalty krásně, pokud ale převodovkou teče moment (je na ní výkon při nastartovaném motoru), zhorší se to viz. výše.

Nemám problém s tímto zajet do servisu, nicméně jestli je to "normální" vlastnost těchto aut, tak by to nebylo nutné, nějak zvlášť mě to neomezuje, nebo si dobře zvykám..
Budu rád na názory.