Stránka 1 z 1

Teplota oleja 80°

Napsal: 28 úno 2019, 09:46
od Demon789
Ahojte, chcel by som sa opýtať je normálne že sa mi motor nezohreje na 90°? Stále od kedy som ho dostal od nová mám teplotu ako je vidiet na obrázku.


http://www.imageworld.sk/images/vffbftv ... ffmmyz.jpg

Ďakujem.

Re: Teplota oleja 80°

Napsal: 28 úno 2019, 10:21
od TheCory
Mám to podobně, neřekl bych, že to je nějaká vada :)

Re: Teplota oleja 80°

Napsal: 28 úno 2019, 10:27
od Demon789
Tak nestretol som sa s tým ešte nikdy aby teplota nebola presne na 90° motor by mal drzat tu teplotu či ?

Re: Teplota oleja 80°

Napsal: 28 úno 2019, 10:37
od TheCory
Na Octávii i služebních Passatech je to přesně 90 stupňů. Třeba to u Hyundai mají jinak, toto je má první zkušenost...

Re: Teplota oleja 80°

Napsal: 28 úno 2019, 12:04
od soban
Neřeš to pokud ta teplota se zvedne celkem rychle během jízdy a pak ji motor drží.

Pokud teplota lítá tam a spět nebo se to nedá zahřát až za hodně dlouho tak bude asi haprovat termostat.

Jinak moje i20 drží něco málo pod 90°C - ručička je těsně pod čárkou 90°C odhad nějakých 88°C.

Vše je o motoru jakou má předepsanou provozní teplotu, podle toho se namontuje správný termostat.

Jinak co v práci jezdím s autobusem staré karosy měly 70°C pak přišly nové a ty zase držely 90°C na to jsme nebyly zvyklí a nakouknutím do manuálu tam byla psaná provozní teplota 85°C až 110°C :-) teď co jezdím se solarisem tak tam je zase 80°C akorát nevím zase jak ty nejnovější zda u nich tam není 90°C.

Re: Teplota oleja 80°

Napsal: 28 úno 2019, 12:08
od Tudy
Ta ručíčka je přesná plus mínus autobus. Pokud to nelítá nahoru dolů při provozu, neviděl bych žádný problém, jak psal kolega nade mnou. :wink:

Re: Teplota oleja 80°

Napsal: 28 úno 2019, 12:21
od zulyk
asi by bolo vhodne opravit nazov vlakna, teplota oleja nema nic spolocne s teplotou chladiacej kvapaliny o ktorej sa tu bavime :wink:

Re: Teplota oleja 80°

Napsal: 28 úno 2019, 12:40
od Chasnik
Zrovna jsem se chtěl zeptat, je to skutečně teplota oleje?
Ukazatele jsou orientační, výrobci sami přiznávají, že ten pohyb ručičky softwarově "vyhlazují", protože reálný průběh teplot některé řidiče děsí a zbytečně alarmují servisy - nechápou cyklický průběh při otevírání a zavírání termostatu (alespoň to je oficiální zdůvodnění).

Pro tvůj vlastní klid si připoj do OBDII zásuvky nějaký ELM Bluetooth nebo Wifi adaptér a přes mobilní aplikaci se na teploty podívej. U mě cykluje u zahřátého auta teplota celkem pravidelně mezi 84 - 94 a je jedno, jestli je zima nebo léto. Dokonce i v létě při jízdě se zaplachtovaným přívěsem chladič bez problémů zvládá.

Teplota oleje, to je jiná věc, v zimě při klidné jízdě je problém se dostat přes 75, v létě okolo 90. Pouze při jízdě s přívěsem to jde lehce přes 100. Uživatelům koncernových aut to na DOT displeji běžně ukazuje 100 - 105 stupňů.

Každopádně podle toho údaje na rafičce bych se vůbec neorientoval.

Re: Teplota oleja 80°

Napsal: 28 úno 2019, 12:49
od Tudy
Pokud je venku >25 °C a jedu delší dobu po městě nebo v pomalé koloně, DOT mi u oleje ukazuje 110-115 °C, mimo město 100-105 °C. V zimě ve městě kolem 100 a mimo město 95-98 °C (Leon).

Re: Teplota oleja 80°

Napsal: 28 úno 2019, 13:23
od rudolf.tomka
je to kontrolka teploty chladiacej kvapaliny, ktorá sníma teplotu "vody" v oblasti termostatu , ktorý má otváraciu teplotu cca 82 st.

Re: Teplota oleja 80°

Napsal: 28 úno 2019, 15:48
od Demon789
Jo chalani máte pravdu, zle som sa vyjadril je to teplota vody a nato som narážal či je to ok ale ak píšete že to máte podobne tak pohoda.
Ja sa budúci týždeň chystám na garačnu kontrolu po 45tisic km tak len som tam nechcel šaškovať. Ďakujem.

Re: Teplota oleja 80°

Napsal: 01 bře 2019, 22:23
od rudolf.tomka
graf teploty chladiacej kvapaliny ...