Stránka 1 z 1

Problémy s katalyzátorem u I30tek?

Napsal: 25 bře 2019, 01:33
od jan.novak
Dobrý den,

zvažuji koupi ojetého vozu a docela by se mi zamlouvala I30 vypadá to na I generaci. rok cca 2009 - 2010 (benzínová 1.4). Podle internetu se mi zdálo že netrpí nějakýma extra závadami, až jsem potom narazil že často bývá problém s rozpadajícím se katalyzátorem (nejčastěji prý u LPG, ale prý že bývá i u benzínu). Chci se zeptat jak moc často se tohle objevuje ? Bohužel jsem k tomu nenašel nějaké extra velké diskuze jen že je to obecně známá věc u hyundae.

Děkuji

Re: Problémy s katalyzátorem u I30tek?

Napsal: 25 bře 2019, 06:03
od lumix
To byl spíš problém druhe generace a motoru 1,6 cvvt. U 1,4 cvvt první generace je spíš problém s přeskočením řetězu, takže je důležité zavčasu vyměnit. Nejeli jsme s první ze generaci 1,4 cca 130.000km katalyzátor se nerozpadl a rozvody nepreskocily.

Re: Problémy s katalyzátorem u I30tek?

Napsal: 25 bře 2019, 06:41
od Axel.Foley
S i30 I 1,4 jsem za 5 let najel 124100 km. Při pravidelném servisu (max. 20000 km) stačilo dolévat vodu do ostřikovačů a benzín do nádrže.

Re: Problémy s katalyzátorem u I30tek?

Napsal: 25 bře 2019, 07:07
od lumix
Ale prodával jsem zimní pneu a pak co přijel, říkal že koupil letou i30 a tam mu rozvody přeskočili. Melo to cca 180.000km dle jeho slov . Já měnil olej do 15.000km a to 5w40.

Re: Problémy s katalyzátorem u I30tek?

Napsal: 27 bře 2019, 06:35
od Voči
Pouze k tomu LPG. Když jsem kupoval svojí i30 tak jsem se také zajímal o lpg a prodejce mi řekl, že i30 se na lpg provozovat nesmí. Není k tomu uzpůsobená a motor to nevydrží. Mají za úkol hlásit každou přestavbu a následuje ztráta záruky. Proto tolik problémů způsobuje lpg. Jako to bylo u Š120 na plyn jezdila, ale šla do kopru. Lpg má vyšší teplotu hoření a katalizátor to zřejmě nevydrží. Samozřejmě to postihne i některé vozy které jezdí na benzín. Lidé motory často trápí nízkými otáčkami aby byla nízká spotřeba a to není pro motory dobré.