zdravim, tak po dvoch mesiacoch čakania som sa stal majitelom tejto i30 n line so 103kw, to štandardna vybava čo sa dá na slovensku kúpiť avšak plus led svetlomety najazdené už má cca 1200 km prikladám nejaké foto
vdaka pred tym ako mi prišlo auto som bol na predvádzaciu jazdu s 1.4tdi fastback-om a nejak ma priebeh vykonu neohuril, ked som to porovnal s leonom fr-kom čo máme doma 1.4rkou 92kw tak mi to prišlo pocitovo slabšie ako je to u seatu.. ale ked som si prevzal auto tak je to o niečom inom
inak má niekto skúsenosti s montážou zadnej rozpery tlmičov z N-ka na obyčajný hatchback ?
To nejspíš nebyl jen pocit, ale realita. Koncernové TSi mají vyšší výkon než výrobce deklaruje, na rozdíl od , který má přesnější čísla. Na netu najdeš spoustu měření TSi na válcových brzdách a výkony jsou zpravidla o 10-20 kW vyšší, třeba u mě papírově 1.8 TSi 132 kW/250 Nm, na brzdě 147 kW/275 Nm. Ve výsledku můžou mít oba 1.4 l motory stejný výkon.
Seat Leon 5F FR 1.8 TSi 162 kW
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
jasne to viem čo sa tyka vw group tak tam su vykony častokrat vyššie ako sú uvedené v tp
ako celkovo som s autom spokojný čo sa tyka dynamiky aj spotreby čakal som horšie parametre aj ked momentalne auto nechcem nejak hnať na hranice jeho možností, na tie podmienky kde ho používam mi postačuje, akurát ma hnevá to že v TP sú zapísane len 18" disky čo budem musieť nejak poriešiť kedže na zimu 18tky nechcem obúvať, takže budem musieť uvažovať o zapísaní alternatívnych rozmerov kolies
To by neměl být problém - zajeď si do autorizáku pro typové listy a pak na městský úřad s velkým TP, ať to tam připíšou. Já to tak udělal s i30 1.4 T-GDi co mám v podpisu. Měl jsem v TP jen 15", nechal jsem dopsat 16". Menší kola by měla být úplně v pohodě, páč Ti papírově klesnou emise.
Přeji mnoho šťastných km!
Seat Leon 5F FR 1.8 TSi 162 kW
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
Problém s menšími disky by být v tomto případě opravdu neměl (jediné co to limituje vždycky jsou brzdy a tady určitě nejsou větší jako na N-ku).
K těm výkonům koncernových TSi - je pravda že jsem tohle už párkrát slyšel, ale nějak mi nejde do hlavy, že by koncern JEN TAK nastavoval standardně výkon o tolik výš, než deklaruje v dokumentaci (už jen proto, že to je jen věc SW jednotky motoru). Proč by si nenechal náležitě zaplatit za vyšší výkon, to by byl přece výrobce sám proti sobě, kdyby nabízel auto s výkonem 118kw, ale vyráběl ho (resp.nastavoval) na 136kw...nevím, moc tomu nerozumím
1) deklarovaný výkon je po celou dobu životnosti, časem může klesat
2) marketing/účelová lež - na daný výkon pojede lépe než konkurence, proto předčí očekávání
Naposledy upravil(a) Tudy dne 14 kvě 2019, 22:33, celkem upraveno 2 x.
Seat Leon 5F FR 1.8 TSi 162 kW
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
Vyšší výkony než deklarované jsou opravdu realita, na netu se dají najít mraky grafů výkonových křivek TSi motorů z různých válcových brzd po celé republice. Já osobně byl na měření 2x, pokaždé jinde - na jedné mi změřili 143 kW a na druhé 147 kW.
Na výsledek Tvého měření jsem zvědav
Seat Leon 5F FR 1.8 TSi 162 kW
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG