Stránka 1 z 1

Zadný diferenciál

Napsal: 05 čer 2019, 15:54
od martinx1
Zdravím, chcem sa opýtať či je nejaký rozdiel v zadnom diferenciály medzi 83kw a 92kw?
Mám SF 2004, 2.0 CRDi, 92kw, bez tlačítka na pripojenie-odpojenie 4x4
Pri cúvaní mi občas zablokuje pravé zadné koleso. Problém s ručnou brzdou nie je, pri zdvihnutí auta je počuť ako keby seknutie v diferenciály. Chcem to dať vymeniť, ale našiel som iba z 83kw za 200,-€.
Rozmýšľal som ako sa to mohlo po..bať. Už sa to tu rozoberalo, či sa to nemôže poškodiť pri STK na válcoch pri skúške brzd.
3x mi to robili len skúška jazdou, alebo také niečo, ale minulý rok mi to dali na válce, kde 1 náprava bola na valci a 2 stála na zemi. Všetko prešlo OK, až na ten diferenciál. Ale netvrdím že to muselo povoliť tam

Re: Zadný diferenciál

Napsal: 05 čer 2019, 20:14
od Richard555
No pokud je tlačítko 4WD LOCK je vzadu ve směru od připojeného kardanu elektromagnetická suchá spojka a pak teprve diferenciál s omezenou svorností řešenou lamelami
Pokud není tlačítko jde o starší způsob 4x4 s viskózní spojkou , ale nevím jestli je vpředu u rozdělovací převodovky nebo jako ta el.mag. spojka vzadu u diferenciálu .....

Nebo možná je i třetí možnost , že je to jen předokolka což myslím se také vyskytuje, určitě ve II. generaci Santy u první gen Santy velmi ojediněle :wink:

Re: Zadný diferenciál

Napsal: 07 čer 2019, 10:10
od martinx1
Tlacidlo 4WD nemam, zadna naprava sa pripaja automaticky. 4x4 funguje, za jazdy to nevidava ziadne divne zvuky, ani do zakruty to netaha na stranu, az na tu spiatocku. Neviem ci sa na to vyprdnut pokial to chodi a ked to slak trafi tak potom to riesit. Jazdi na tom manzelka 5 km do prace, tak by to mohlo este vydrzat.