Stránka 1 z 5

1.0 T-GDI jako rodinné auto = blbý nápad?

Napsal: 19 črc 2019, 09:42
od Závislák
Zdravím,

zvažujeme v rodině nové auto, líbí se nám i30 i 1.0 T-GDi, bude to jako rodinné auto...
Což nevím, jestli je zrovna dobrý nápad, polovina lidí říká, že to litránek neutáhne, takže jsme zkoušeli na předváděčce 2 lidi, klima puštěná na plno a přišlo mě to teda hodně živý a úplně v pořádku, s rezervou.

Je opravdu takový rozdíl, když to veze 2 lidi nebo 4 lidi?

Auto chceme jako rodinné. Jezdíme hodně málo = po městě nákupy několikrát týdně/denně 2-5km, 2x měsíčně 100km tam a zpět, 2x měsíčně 30km tam a zpět.
Ročně to dá ani ne 8 tisíc km. Dálnice nejezdíme vůbec.

Proč 1.0 a ne 1.4? Cena. Rozdíl je +50 litrů. 1.0 se dá sehnat skladovka za 320,- a 1.4 předváděcí 370,-
Za ušetřených 50 se dá pořídit spousta jiných věcí.

Jinak máme Mondeo 2.0 TDCi a pocitově mě to na předváděčce přišel litránek celkem podobný, delší rychlosti, nutnost víc vytočit před zařazením, prostě mě to přišlo jako nafťák.
Na rozjezdy a v městě mě to přišlo živější než mondeo.

Takže dost váháme, jestli to bude stačit nebo nebude... někdo chytrý poradí?

Re: 1.0 T-GDI jako rodinné auto = blbý nápad?

Napsal: 19 črc 2019, 09:48
od Závislák
Ještě ke stylu ježdění:

většinou máme popojížďky s 1-2 osobami. Delší trasy 100km okresky jsou 4 lidi v autě. Jezdíme klidně na klobouka, máme děti. Říkám si, že na tohle ježdění by to mohlo stačit.

Ale nezkoušel jsem to plně naložené...

Re: 1.0 T-GDI jako rodinné auto = blbý nápad?

Napsal: 19 črc 2019, 09:49
od Mr. HYUNDAI
Vlastně neporadí, protože v Tvé kůži a situaci nikdo jiný není :( .
Já litránek měl přes 2 roky a to auto jsem zbožňoval! Mnohdy plnil i roli rodiného kočáru a nedělalo mu to žádné potíže :wink: . Pokud máš několik hodin času a chuť si číst - https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?f=198&t=32588 :lol: .

Re: 1.0 T-GDI jako rodinné auto = blbý nápad?

Napsal: 19 črc 2019, 09:57
od Závislák
Teda, to je super rychlá odpověď! :)
Čekal jsem tak do týdne...

Já už na ty příspěvky a článek od tebe koukal, je tam toho hromada, ale úplně všechno jsem to nečetl.

Takže s plným obsazením to bylo v pohodě?
Nemuselo se víc podřazovat a víc vytáčet než obvykle?

Zkoušeli jsme to 2 lidi a můj názor je, že to bylo živější než na co jsme zvyklí ve 2 v mondeu.

Re: 1.0 T-GDI jako rodinné auto = blbý nápad?

Napsal: 19 črc 2019, 10:06
od Mr. HYUNDAI
Maximum u nás bylo buď 3 dospělí a 1 dítě nebo 2 dospělí a 3 děti (2 velké sedačky + podsedák uprostřed byla fakt výzva :D ). A problémy s udržením tempa nebyly. Možná, že se párkrát muselo podřadit dřív, ale žádné drama se nekonalo. S tímhle motorem se člověk musí naučit žít - věnovat se udržování v optimálních otáčkách, při potřebě razantního zrychlení podřadit, při rozjezdu (hlavně s klimou) předtočit. Pak se odmění přiměřenou dynamikou a dobrou spotřebou.
V mém vlákně se samozřejmě semele kde co, takže občas je potřeba přeskakovat :wink: .

Re: 1.0 T-GDI jako rodinné auto = blbý nápad?

Napsal: 19 črc 2019, 10:06
od Tudy
Jediné co mluví proti je nevhodnost 1.0 TGi na krátké popojížďky ve městě, tj. časté studené starty, motor bude trpět zvýšenou karbonizací a je potenciálně méně spolehlivý v tomto režimu provozu než 1.4 MPi. Ovšem výkonově má proti atmosféře navrch a při Tvém nájezdu do 10 tis km ročně bych také volil 1.0 T-GDi.
Pokud bych měl vybírat mezi 1.0 a 1.4 turbo, volím 1.4 turbo, jezdil jsem s obojím a 1.4 je uživatelsky mnohem příjemnější, tišší, dá se využít širší spektrum otáček a výkon je také znát, je s ní větší zábava, i když víc žere. Připlatil bych si klidně těch 50 tis., pokud Ti vyloženě nehrozí finanční krize.

Re: 1.0 T-GDI jako rodinné auto = blbý nápad?

Napsal: 19 črc 2019, 10:27
od Durino
Manzelka ma I20 1,25MPI a jazdi kratke trasy 2-6x denne cez tyzden (cca 2km) a uz aj ta MPI ma dost z tych kratkych tras - zatazuje sa olejova napln studenymi startami. Obcas to prevetram a ideme 15-20km, raz za cas 50-300km. Kedze su to tazke podmienky pre motor, menim olej kazdeho pol roku, bez ohladu na najazd. Pred vymenou je citit po benzine. A to je MPI.

Re: 1.0 T-GDI jako rodinné auto = blbý nápad?

Napsal: 19 črc 2019, 10:41
od Závislák
Durino píše:Manzelka ma I20 1,25MPI a jazdi kratke trasy 2-6x denne cez tyzden (cca 2km) a uz aj ta MPI ma dost z tych kratkych tras - zatazuje sa olejova napln studenymi startami. Obcas to prevetram a ideme 15-20km, raz za cas 50-300km...
A z tohoto pohledu bude 1.4 turbo na tom líp? Na krátké trasy je u benzínu přece jedno, jestli má obsah 1 nebo 3 litry. To se stejně nestihne zahřát tak jako tak a spíš myslím, že litr bude zahřátý rychleji. Ono asi tyhle trasy nejlíp kolo nebo pěšky. Jenže, když jsou to nákupy a táhnete 30 kg, tak to moc dobře nejde.
Nebo se pletu a tříválec bude z principu konstrukce víc karbonovat než čtyřválec?

Re: 1.0 T-GDI jako rodinné auto = blbý nápad?

Napsal: 19 črc 2019, 10:43
od Mr. HYUNDAI
Kontaminace oleje benzínem je primárně důsledek snahy o co nejnižší vnitřní tření. Kombinace řídkých olejů a pístních kroužků s nižší těsnící schopností dělá své. Proto je potřeba pravidelně páchat delší jízdy kdy se olej dostatečně prohřeje a benzín se může z oleje odpařit. A pokud smrdí benzínem, tak vyměnit.
Karbonování je důsledek přímého vstřiku (tedy sacích ventilů), kdy nedochází k omývání směsí vzduchu s benzínem.

Re: 1.0 T-GDI jako rodinné auto = blbý nápad?

Napsal: 19 črc 2019, 10:47
od Tudy
Závislák píše: Nebo se pletu a tříválec bude z principu konstrukce víc karbonovat než čtyřválec?
Pokud máš na mysli 1.0 a 1.4 oba turbo, tak tam z pohledu karbonizace nebude velký rozdíl, jsou to přímovstřiky. MPi motor má ventily omývané benzínem a karbonizace je tak významně omezena. Ale jak jsem psal, s Tvým malým ročním nájezdem je to asi jedno.

Re: 1.0 T-GDI jako rodinné auto = blbý nápad?

Napsal: 19 črc 2019, 10:51
od Durino
Vsak sa aj snazim robit tie dlhsie jazdy, ked je to mozne, lebo viem, o co ide, ale napln aj tak trpi. Degraduje alkalicka rezerva oleja. Preto tam davam Shell Helix Ultra 5W40 ACEA A3/B4 a menim kazdeho pol roka.

Re: 1.0 T-GDI jako rodinné auto = blbý nápad?

Napsal: 19 črc 2019, 11:06
od Závislák
Tak díky borci,

mě šlo jen o to, jestli na tenhle styl ježdění bude 1.0 stačit nebo budu za čas litovat a trápit se s tím.

Asi ideál znovu přijít na předváděčku s pytlem brambor a 2 chlapy z posilovny a udělat okružní jízdu :)

Re: 1.0 T-GDI jako rodinné auto = blbý nápad?

Napsal: 19 črc 2019, 11:09
od Tudy
Ale určitě vyzkoušej i tu 1.4 T-GDi :wink:

Re: 1.0 T-GDI jako rodinné auto = blbý nápad?

Napsal: 19 črc 2019, 11:44
od Vilda
Přesně jak píše Tudy .... rozhodně si vyzkoušej oturbenou 1.4ku.

Sice mám jiné auto, než :hyu: ale měl to samé dilema. Měl jsem pod zadkem třívál Ford Focus 1.0 ecoboost, pak litrovou Fabii a další den Fiata 1.4 T-Jet čtyřválec.

Ten rozdíl litrovými tříválcemi a oturbeným čtyřválcem byl diametrální .... takže jsem ochotně oželel 40 tisíc korun a šel do silnějšího motoru.

Objem ničím nenahradíš a jak píšeš, vozíš děti. Jednou v nějaké krizovce budeš mnohem vyšší výkon potřebovat a on tam nebude :(

Re: 1.0 T-GDI jako rodinné auto = blbý nápad?

Napsal: 19 črc 2019, 12:08
od Mexican
pre dane podmienky ( a je super ako to zadavatel pekne popisal) by som sa toho litroveho 1.0TGi vobec nebal.
primarne by som mozno doporucil tu 1,4MPi kvoli tym castym kratkym najazdom, ale ten trojvalec bude viac pouzitelny pretoze netreba tolko premyslat aky tam mas kvalta ake otacky ako u maloobjemovej atmosfere. Tych litrovych motorov je vsade plnoo a nemam pocit, ze by som ich stretalav na odtahovkach. Otazka je ako dlho to auto v rodine bude, ale pocitam ze 10 rokov pri najazde 10 000km to vydrzi so zodpovednou udrzbou uplne v pohode

na tahanie privesov, caste jazdy dialnicou vyssimi rychlostami, sportove ambicie v premavke (WTF) by som asi doporucoval inu motorizaciu. Ak niekomu nestaci 85kW na 1,4 tony, tak asi robi pri beznom jazdeni asi chybu. Ja mam v aute 1,5 litrovy oturbeny diesel so smiesnymi 81kW (tie tam po 300 000km uz niesu) a jazdim take trasy o akej sa 95% uzivatelov rodinnych aut ani nesniva a skutocne nemam potrebu vyssieho vykonu. To je ale osobna preferencia ludi - ja tvrdim, ze 85kW a 170Nm pri 4000otackach je pre bezne rodinne auto nizsej strednej triedy skutocne dostatocne, s bohatou rezervou na pripadne krizovky.