Stránka 1 z 1
opěrky pod hlavou
Napsal: 21 črc 2019, 12:45
od fila_haros
Ahoj, uvažuju nad koupí i30, ale bratr, který toho hodně strávil s i30 ii, mě varoval před nemožností přizpůsobit opěrku hlavy směrem dopředu/dozadu a nepohodlím z toho vyplývajícím. Dá se na toto téma najít vlákno i zde na fóru v sekci i30 ii. Chtěl jsem se zeptat zda někdo pociťuje podobné nepohodlí v i30 iii? Díky za odpověď
Re: opěrky pod hlavou
Napsal: 21 črc 2019, 12:54
od thornych
Mám i30 II (GD) a opěrka se dá nastavit dopředu - dozadu
Re: opěrky pod hlavou
Napsal: 21 črc 2019, 12:57
od fila_haros
thornych píše:Mám i30 II (GD) a opěrka se dá nastavit dopředu - dozadu
Sorry, vyjádřil jsem se blbě, říkal, že to nejde nastavit dostatečně a že ho z toho bolely záda. především když se jelo na spolujezdci
Re: opěrky pod hlavou
Napsal: 21 črc 2019, 13:04
od Chasnik
Je důležité si uvědomit, že opěrka hlavy neplní funkci komfortu při jízdě, tedy opírat si při řízení temeno hlavy o opěrku, ale o bezpečnostní prvek při nehodě, hlavně při nárazech zezadu. V osobáku tedy za jízdy běžný kontakt s opěrkou hlavy nemám (jiné je to v dodávkách, kde jsou opěráky víc na kolmo).
Každý šofér to má jinak s nastavením sedačky a opěráku, mě osobně absence permanentního opírání hlavy nechybí, vnímám to jako výhodu k udržení koncentrace za jízdy. Co si naopak velmi hlídám je správná výška té opěrky a dokáže mě naštvat, když nejdou vysunout do patřičné výšky. Týká se to hlavně zadních sedadel, ale u některých aut jsem ten problém měl i vepředu.
Zkus si do toho auta sednout a sám uvidíš, co někomu vyhovuje, může jinému vadit, tady ti žádná rada nepomůže, protože jde o tvoje záda a tvůj krk. Každopádně s vozy Hyundai/KIA jezdím od r. 2011, mám na nich najeto cca 330 tis. km a zrovna úroveň sedaček hodnotím v rámci třídy vysoko, i když uznávám, že na I. generaci jsem je vnímal jako trošku lepší. Jsou dny, kdy najedu i přes 1000 km a záda si nestěžují
Re: opěrky pod hlavou
Napsal: 21 črc 2019, 13:17
od fila_haros
Chasnik píše:Je důležité si uvědomit, že opěrka hlavy neplní funkci komfortu při jízdě, tedy opírat si při řízení temeno hlavy o opěrku, ale o bezpečnostní prvek při nehodě, hlavně při nárazech zezadu. V osobáku tedy za jízdy běžný kontakt s opěrkou hlavy nemám (jiné je to v dodávkách, kde jsou opěráky víc na kolmo).
Každý šofér to má jinak s nastavením sedačky a opěráku, mě osobně absence permanentního opírání hlavy nechybí, vnímám to jako výhodu k udržení koncentrace za jízdy. Co si naopak velmi hlídám je správná výška té opěrky a dokáže mě naštvat, když nejdou vysunout do patřičné výšky. Týká se to hlavně zadních sedadel, ale u některých aut jsem ten problém měl i vepředu.
Zkus si do toho auta sednout a sám uvidíš, co někomu vyhovuje, může jinému vadit, tady ti žádná rada nepomůže, protože jde o tvoje záda a tvůj krk. Každopádně s vozy Hyundai/KIA jezdím od r. 2011, mám na nich najeto cca 330 tis. km a zrovna úroveň sedaček hodnotím v rámci třídy vysoko, i když uznávám, že na I. generaci jsem je vnímal jako trošku lepší. Jsou dny, kdy najedu i přes 1000 km a záda si nestěžují
Ok, díky za info, asi bude fakt potřeba vyzkoušet