Stránka 1 z 1

Velký klidový proud -- elektrické schéma?

Napsal: 06 srp 2019, 16:04
od maxipes
Zdravím všechny,
sorry za delší příběh, ale třeba to někomu pomůže.
Loni v létě po dvoutýdenní dovolené, co ix20 stála (1.6 manuál, 2011), tak nešla nastartovat. Baterie úplně prázdná.
Baterku jsem dobil, s tím, že žena zřejmě nechala něco v autě připojeného, nebo nebyly dovřené dveře. Auto po dobití dále jezdilo bez problému.
Na servisce na podzim (servis Lenner), jsem to nechal pro jistotu zkontrolovat -- elektro a baterii, vše přeměřili a je to OK, možná odchází baterie, ale zatím je v pořádku. Bylo mi to podezřelé, baterie už nebyla původní, byla to 1,5 roku stará Varta.

V zimě nešlo nastartovat po pár dnech stání, a žena nešťastná -- potřebovala jezdit. Byly mrazy a vypadalo to na vadnou baterii, tak jsem namontoval novou největší co se vešla (vejde se EXIDE 64Ah) a opět se vesele jezdilo.

A letos v červenci, auto stálo 14 dní a baterka opět úplně vyšťavená.
To už mi nedalo a přeměřil jsem klidový proud -- podle napětí na pojistkách, kdy není potřeba pojistky vytahovat a odpojovat akumulátor pro připojení ampérmetru, pěkné vysvětlení https://www.youtube.com/watch?v=lRcj1fQcWwU&t=229s
Auto bylo "zamknuté" - spínač u řidičových dveří zmáčknutý, zámky zacvaknuté. Auto po cca 10-20 minutách utichlo -- před tím byly různé odběry na různých větvích.
Po utichnutí jsem naměřil pouze odběr na pojistce označené jako "LUGGAGE LP, Osvětlení zavazadlového prostoru", proud cca 0,3 A. to je docela dost. Takový odběr vycucne úplně nabitou 64 Ah baterku za cca 8 dní. Což by sedělo. Proud by měl být určitě pod 0,05 A.

Takže je to jasné, zůstává svítit žárovka v kufru, asi vadný spínač dveří. Postupoval jsem cestou nejmenšího odporu -- žárovku jsem vymontoval ;)

Opět jsme přeměřil proud a co nevidím, odběr stále stejný 0,3 A. Aha, že by nějaký unikající proud -- nahlodaný drát vedoucí do kufru? Dám pryč pojistku a bude vyřešeno, už nic nepoteče a nebude vybíjet baterku.
Tak ji vytáhnu a... auto už nešlo odemknout, zamknout.

Na internetu jsem dohledal, že na pojistce je připojeno ještě BCM -- centrální řídící jednotka, která se stará právě o dálkové otevírání a kdo ví co ještě... Takže jen tak odpojit pojistku nepůjde.

Co mi z toho plyne:
- Nevěř všemu co se píše v uživatelském manuálu, informace nejsou úplné
- Autorizovaný servis při diagnostice nezafungoval, zvýšený odběr byl již dříve a pokud by to reálně měřili tak 0,3 A nelze přehlédnout

A co dále -- auto není nejnovější, tak to dávat do autorizovaného servisu a platit za výměnu kdoví čeho mi nepřijde teď rentabilní, ale třeba nebude zbytí, před tím bych vás ale rád požádal
- nemáte někdo wiring diagram ix20 -- elektrické schéma, abych se mohl podívat co a jak je připojeno na tu 10 A pojistku "Luggage LP" a zda se to dá nějak rozumně řešit -- izolovat problémové místo?
- máte někdo s tímto reálné zkušenosti (elektro na ix20?)

Děkuji všem kdož jste to dočetli až sem, a budu rád pokud budete mít někdo radu, nebo schéma :)

Re: Velký klidový proud -- elektrické schéma?

Napsal: 06 srp 2019, 20:32
od dibarbora
Riadiaca jednotka sa neuspáva. Príčin môže byť niekoľko okolo (konektory, káble, zámky vo dverách....), rovnako môže byť KO RJ. Auto by som v prvom rade zobral k diagnosticky patrične vybavenému elektrikárovi. Doma to opravovať je na dlhé lakte.

Re: Velký klidový proud -- elektrické schéma?

Napsal: 20 srp 2019, 12:33
od králová
Dobrý deň.

Mám presne! taký istý problém. Odber 0,3A na tej istej poistke. Myslíte, že by sme mali obidvaja tú istú chybu? Nemáte ešte niekto taký problém?

Re: Velký klidový proud -- elektrické schéma?

Napsal: 05 zář 2019, 22:31
od peterson
Měřil jsem celkový odběr z baterie klešťovým ampérmetrem a zde jsou výsledky:

Po vypnutí běžícího motoru a uzamčeni vozu /kapotový spínač je kvůli měření sepnut/ , je odběr celého vozu 0,8A , po 40cáté vteřině od zamčení proud klesne na 0,3A, po 2 minutách od zamčení proud klesne na 0,1A a po asi 30minutách od zamčení klesne na 0,01A, dál už proud neklesá.

Pak jsem auto odemkl ovladačem, otevřel a zavřel dveře, takže jsou všechny dveře zavřené ale nezamčené a po asi 30 minutách jsem opět měřil odběr z baterie a proud byl taktéž 0,01A.

Pak jsem jedny z dveře otevřel a nechal trvale otevřené, načež byl odběr 0,35A, pak jsem odběr měřil po 10 hodinách a někdy v průběhu tohoto času proud klesl na 0,2A , dál měřeno po asi 24 hodinách a proud byl stále 0,2A, dál neměřeno.

Ponaučení je, že pokud jsou otevřené některé z dveří, tak řídící jednotka se asi nikdy neuspí. Proto už budu zavírat páté dveře, které jsem doteď v garáži nechával otevřené.

Re: Velký klidový proud -- elektrické schéma?

Napsal: 06 zář 2019, 06:18
od pekoz
Dobrá práce =D>

Re: Velký klidový proud -- elektrické schéma?

Napsal: 10 led 2020, 19:52
od pepa.lid@centrum.cz
maxipes píše: 06 srp 2019, 16:04 Zdravím všechny,
sorry za delší příběh, ale třeba to někomu pomůže.
Loni v létě po dvoutýdenní dovolené, co ix20 stála (1.6 manuál, 2011), tak nešla nastartovat. Baterie úplně prázdná.
Baterku jsem dobil, s tím, že žena zřejmě nechala něco v autě připojeného, nebo nebyly dovřené dveře. Auto po dobití dále jezdilo bez problému.
Na servisce na podzim (servis Lenner), jsem to nechal pro jistotu zkontrolovat -- elektro a baterii, vše přeměřili a je to OK, možná odchází baterie, ale zatím je v pořádku. Bylo mi to podezřelé, baterie už nebyla původní, byla to 1,5 roku stará Varta.

V zimě nešlo nastartovat po pár dnech stání, a žena nešťastná -- potřebovala jezdit. Byly mrazy a vypadalo to na vadnou baterii, tak jsem namontoval novou největší co se vešla (vejde se EXIDE 64Ah) a opět se vesele jezdilo.

A letos v červenci, auto stálo 14 dní a baterka opět úplně vyšťavená.
To už mi nedalo a přeměřil jsem klidový proud -- podle napětí na pojistkách, kdy není potřeba pojistky vytahovat a odpojovat akumulátor pro připojení ampérmetru, pěkné vysvětlení https://www.youtube.com/watch?v=lRcj1fQcWwU&t=229s
Auto bylo "zamknuté" - spínač u řidičových dveří zmáčknutý, zámky zacvaknuté. Auto po cca 10-20 minutách utichlo -- před tím byly různé odběry na různých větvích.
Po utichnutí jsem naměřil pouze odběr na pojistce označené jako "LUGGAGE LP, Osvětlení zavazadlového prostoru", proud cca 0,3 A. to je docela dost. Takový odběr vycucne úplně nabitou 64 Ah baterku za cca 8 dní. Což by sedělo. Proud by měl být určitě pod 0,05 A.

Takže je to jasné, zůstává svítit žárovka v kufru, asi vadný spínač dveří. Postupoval jsem cestou nejmenšího odporu -- žárovku jsem vymontoval ;)

Opět jsme přeměřil proud a co nevidím, odběr stále stejný 0,3 A. Aha, že by nějaký unikající proud -- nahlodaný drát vedoucí do kufru? Dám pryč pojistku a bude vyřešeno, už nic nepoteče a nebude vybíjet baterku.
Tak ji vytáhnu a... auto už nešlo odemknout, zamknout.

Na internetu jsem dohledal, že na pojistce je připojeno ještě BCM -- centrální řídící jednotka, která se stará právě o dálkové otevírání a kdo ví co ještě... Takže jen tak odpojit pojistku nepůjde.

Co mi z toho plyne:
- Nevěř všemu co se píše v uživatelském manuálu, informace nejsou úplné
- Autorizovaný servis při diagnostice nezafungoval, zvýšený odběr byl již dříve a pokud by to reálně měřili tak 0,3 A nelze přehlédnout

A co dále -- auto není nejnovější, tak to dávat do autorizovaného servisu a platit za výměnu kdoví čeho mi nepřijde teď rentabilní, ale třeba nebude zbytí, před tím bych vás ale rád požádal
- nemáte někdo wiring diagram ix20 -- elektrické schéma, abych se mohl podívat co a jak je připojeno na tu 10 A pojistku "Luggage LP" a zda se to dá nějak rozumně řešit -- izolovat problémové místo?
- máte někdo s tímto reálné zkušenosti (elektro na ix20?)

Děkuji všem kdož jste to dočetli až sem, a budu rád pokud budete mít někdo radu, nebo schéma :)
Mám schéma bcm, kdyby jste chtěl. Jinak jsou tam na ty pojistné jen centrál, osvětlení kufru a kastlik. Hodiny.