Stránka 1 z 2

Trvalá deaktivace Start&Stop za 5 vteřin

Napsal: 17 srp 2019, 18:19
od Petr*
Našel sem způsob, jak trvale vypnout S&S bez nutnosti diagnostiky. Stačí rozpojit konektor (dva dráty) , který je u mínusového pólu autobaterie. Zároveň se vyřadí z provozu i "inteligentní dobíjení" tak že šetříme i baterku, nedostává tolik na prdel. Nikde nesvítí žádná porucha, jen kontrolka na tlačítku, jako když se systém vypneme ručně. Vyzkoušeno na IX20 a na I30

Re: Trvalá deaktivace Start&Stop za 5 vteřin

Napsal: 17 srp 2019, 20:39
od mihlit
To zní zajímavě, budu muset taky vyzkoušet. Díval jsem se do GDSka na ix20. Dle popisu se jedná o sensor baterie, který by měl měřit napětí, proud a teplotu. To pak po jednom digitálním drátu (LIN sběrnice) posílá do ŘJ. Dle nepřímého popisu by to mělo ovlivnit i (ne)zobrazení varování, když je zapnuto více spotřebičů bez běžícího motoru, že "pozor baterie se vybíjí". Jinak tam není žádná zmínka konkrétně, co za systémy tento údaj využívá.

Měřil jsi, na jaké napětí pak reguluje alternátor, když je to vypojené?

Já jsem na to chtěl jít kvůli dobíjení obráceně, tedy vypojit řídící kabel z alternátoru, aby mu ŘJ nemohla říkat na kolik má regulovat. Případně nějaké modifikace toho regulátoru alternátoru, jenže celé je to zalité v plastu. Navíc to by řešilo jen dobíjení a ne startstop.

Re: Trvalá deaktivace Start&Stop za 5 vteřin

Napsal: 17 srp 2019, 21:16
od Petr*
Já sem to odpojil hlavně kvůli Start&Stop, ale měření po rozpojeni konektoru ukazovalo 14,3 V, to si myslím že je v pohodě. Při zapojeném konektoru sem nemeril

Re: Trvalá deaktivace Start&Stop za 5 vteřin

Napsal: 17 srp 2019, 22:02
od PomalyPredek
@Petr*: Teda nechtel bych aby to vypadalo, ze chci nekomu zborit babovicky, ale dovolil bych si s pravdepodobnosti blizkou jistote predpokladat, ze rozpojeni vyse zmineneho kabelu bude mit daleko vice nasledku a zcela jiste nebudou vsechny pozitivni...

Re: Trvalá deaktivace Start&Stop za 5 vteřin

Napsal: 17 srp 2019, 22:07
od Petr*
Povídej, co vše hrozí?
Já tedy vím jen o pozitivech

Re: Trvalá deaktivace Start&Stop za 5 vteřin

Napsal: 18 srp 2019, 13:42
od Pikacu86
Odpojil som to aj ja,nastartoval spravil jazdu vsetko bez problemov,este by som mal odmerat dobijanie baterky apremerat.startstop mi nefungoval lebo uz konci baterka a preto mi blikal aj displej,no zatial neblika,mudrejsi budem po par dnoch

Re: Trvalá deaktivace Start&Stop za 5 vteřin

Napsal: 19 srp 2019, 08:16
od pekoz
Kolega z práce to běžně používá u Dacie už asi 2 roky. Bez vlivu na AKU.
Parkuje na sídlišti takže dobíjet nemá kde.
Zkoušel jsem to u Kony ale vadí mi kontrolka ISG malfunction co furt svítí.
Takže vypínám ručně (oživil jsem si praxi z mládí - ovládání sytiče Š 1000 MB :D )

Re: Trvalá deaktivace Start&Stop za 5 vteřin

Napsal: 27 srp 2019, 11:46
od Petr*
Dnes konektor rozpojen u dva roky staré IX20 provozována jako autoškola. Prý v důsledku stálého vypínání a startování motoru je na autě již druhá baterie za dva roky provozu.

Re: Trvalá deaktivace Start&Stop za 5 vteřin

Napsal: 31 srp 2019, 19:24
od MMi
Vyzkoušeno na i30 MY2018 - kontrolka na tlačítku se rozsvítí = Start&Stop deaktivován. Současně ale trvale bliká oranžová kontrolka na přístrojové desce = porucha Start&Stop.
Konektor jsem znovu zapojil, to blikání by mě asi dost znervózňovalo.

Re: Trvalá deaktivace Start&Stop za 5 vteřin

Napsal: 31 srp 2019, 19:52
od lumix
To zní dobře, pokud to dává 14,3v trvale. To stojí za eventuálně svítící kontrolku. Musím to taky zkusit.

Re: Trvalá deaktivace Start&Stop za 5 vteřin

Napsal: 31 srp 2019, 20:45
od Pampa
Ked si len tak tipnem - je to nieco na "-" pole batreky, tak to sacujem na prudovy zenzor (senzor "vidi" prud = akumulator sa nabija = je vybity => start/stop vypnut) a ak idu od neho len 2 droty, tak to asi bude analogova napetova velicina a A/D konvertor bude v cielovej skatulke, je celkom dobre mozne ze by slo na tie dva drotiky natlacit nejake konstantne napetie hovoriace ze je dost velky nabijaci prud, aby RJ drzala star/stop vypnuty a nabujanie zapnute. Mozno by stacil aj potenciometer alebo vhodny odporovy delic, bolo by to treba "pozriet" co na tych 2 drotoch vlastne je.

Re: Trvalá deaktivace Start&Stop za 5 vteřin

Napsal: 31 srp 2019, 20:50
od mihlit
Pampa: Psal jsem to hned v druhém příspěvku :) Není to analog, je to digitální senzor připojený na LIN sběrnici a měří napětí, proud a teplotu.

Re: Trvalá deaktivace Start&Stop za 5 vteřin

Napsal: 31 srp 2019, 20:59
od Petr*
Já to mám rozpojený hlavně kvůli debilnimu "inteligentnímu" dobíjení, auto používám jen ve městě a nechci 2x do měsíce dobíjet baterii a nakonec ji po dvou letech vyhodit a koupit novou a to že se deaktivoval i S&S beru jako příjemný bonus

Re: Trvalá deaktivace Start&Stop za 5 vteřin

Napsal: 31 srp 2019, 21:17
od mihlit
Ještě kdyby ty konektory nebyly tak dementní a šly normálně koupit za pár peněz, tak by nejspíše šlo udělat to, že by se před ten plus drát předřadila dioda, čímž by to srazilo napětí na baterii o 0.6 V a myslelo si to, že je baterie nedostatečně nabitá. To by mělo odradit ten systém od hlášení poruchy startstopu na i30. Jenže přerušovat drát a bastlit to přímo do toho, když není konektor k sehnání, tak to je dost blbé, jelikož to nejde snadno nepozorovaně vrátit zpátky. Možná by to šlo tu diodu vložit někde na opačném konci, kde to bere to plus od baterie. Teď to nemám před sebou a z hlavy netuším, jak to tam vypadá.

Re: Trvalá deaktivace Start&Stop za 5 vteřin

Napsal: 31 srp 2019, 21:30
od Petr*
Naštěstí u IX20 žádné chybové hlášení není