Stránka 1 z 4

Tucson nebo Kona

Napsal: 05 zář 2019, 09:17
od Dropman
Zdravím,
Budu se o vánocích stěhovat za Prahu, takže mě čeká dojíždění do práce.. Budu to mít minimálně 100km denně, prakticky všechno dálnice. Ročně minimálně 25tis km najezdim. Problém je, že moje drahá polovička chce něco většího, resp. vyššího. Což není moc dobrá kombinace...takže jsem koukal na Tucson, popř. na Konu. Co se dá, to jsem si načetl, ale bojím se reálné spotřeby. Celkem určitě půjdu do nafty, takže 1.6 crdi.

Má někdo reálné zkušenosti s Tucsonem nebo Konou v naftě při delším dálničním provozu? Velkou rodinu nemám, jezdím rád na spotřebu, ale bojím se, že při vyšší rychlosti spotřeba dost stoupne, Tucson je dost velká a těžká krabice....s jestli je na tom Kona o moc lépe netuším...

Popřípadě jestli tu jsou nějaké další nástrahy, na co si dát pozor, a tak...tak jsem vděčný za každou radu.

Díky

Re: Tucson nebo Kona

Napsal: 05 zář 2019, 09:58
od TheCory
Kolegyně má Kia Sportage 2017 1,7 CRDi, pohon 4x2, 85 kw, manuální převodovku, najeto 60 000. Sice to není Hjondé, ale liší se jen kapotou a nově je místo 1,7 objem 1,6...
Průměrnou spotřebu hlásí 5,2, jezdí denně na trase Praha Černý Most - Kladno a zpět. Na dovolené v itálii měli průměr 5,5. Celkově je spokojena, nejezdí na spotřebu.
Druhá kolegyně ma Kia Ceed SW, rok 2016, 1,6 CRDi 100 kW, manuál, najeto 50 000 a ta má spotřebu 4,9.
Také je spokojena. Obě doteď neměly s vozem žádný problém (až na pár ťukanců)

Sice jsem ti moc nepomohl s těmi vozy od Hjondé, ale motor 1,6 CRDi určitě umí bý úsporný. U Kony jistě více, než u Tucsona. Mají o trochu lepší spotřebu než já s koncernovou 2,0 TDI, ale u té já vůbec nejezdím na spotřebu.

Re: Tucson nebo Kona

Napsal: 05 zář 2019, 15:24
od Axel.Foley
Tucson 1,7 CRDI 85 kW, 4x2, r. v. 2016: dlouhodobý průměr 5,8 (t. j. od začátku dodnes), okresky do 100 km/hod. (6. rychlostní stupeň) se dají jezdit při vhodném tlaku vzduchu a vhodné vlhkosti mezi 5,2 - 5,7, s vhodnou (ne českou) naftou i pod 5, dálnice tempomat 130 - 140 se zapnutou klimou za 6,5, bez klimy a při tempomatových 110 cca 5,2 - 5,4.

Extrémy:
- ve dvou lidech přejezd přes Německo tempomatových 150 v úsecích s neomezenou rychlostí, předbíhání do 180, skákání cca 10 km v koloně, přejezd centrem Hamburku, v omezeních dodržování rychlosti - reálná spotřeba 6,66 / 100 (tankován Aral Premium Diesel ve Flensburgu a pak v Ústí Globus Ultra Drive Diesel)
- ve 4 lidech a při plném kufru přejezd přes Bosnu-Hercegovinu s mezipřistáním v Jablanici, tankováno na INA v Neum-u, pak v Banja Luka, skutečná spotřeba 4,3 / 100

Tankována prémiová nafta + VIF, olej a filtry (vzduchový a olejový) jdou ven každých 15.000 km. Aktuálně najeto 107.000+ km.

Re: Tucson nebo Kona

Napsal: 06 zář 2019, 08:59
od pekoz
S Konou v naftě zkušenosti nemám (jenom benzín).
Ale po několika stovkách dálničních kilometrů jsem přesvědčen že na trasy typu 100 km a více denně je auto velikosti a typu crossover (Kona) trochu nevhodné.
Ne že by to nešlo odjezdit ale dlouhodobě to není ono. Navíc i pořizovací cena Kony v naftě je docela vysoko.
Myslím že pro tento druh provozu bych volil Tucsona v naftě.

Re: Tucson nebo Kona

Napsal: 06 zář 2019, 09:57
od Mexican
odpoved je Kia Stonic :-)

Re: Tucson nebo Kona

Napsal: 06 zář 2019, 12:56
od pekoz
Kia Stonic se prodává v naftě ? Kde ?

Re: Tucson nebo Kona

Napsal: 06 zář 2019, 12:59
od Mr. HYUNDAI

Re: Tucson nebo Kona

Napsal: 06 zář 2019, 13:08
od pekoz
JJ tohle už je na dlouhé trasy něco jiného

Re: Tucson nebo Kona

Napsal: 06 zář 2019, 15:01
od idam.i
XCeed vyzerá super. =D>

Re: Tucson nebo Kona

Napsal: 21 zář 2019, 16:32
od Axel.Foley
Dropman: Tož jak to dopadlo, je rozhodnuto?

Re: Tucson nebo Kona

Napsal: 23 zář 2019, 09:20
od sarin007
Já po pravdě řešil podobnou otázku před více než rokem, u mě rozhodla samozřejmě velikost auta, Kona se mi moc líbila, ale mám děti 10 a 16 let a na takové rodinné ježdění už je to pro mě malé autíčko. Ale kdybych nemusel řešit tolik prostoru, tak by se mi to líbilo. I když dnes váhal mezi Konou a Kia XCeed :-k

Re: Tucson nebo Kona

Napsal: 06 říj 2019, 20:02
od motorol
100 km denně je prd. To je 50 jedním směrem. S i30 jsem toto dával za 6-7l. Teď jezdím o neco mene. Jde o auto z podpisu tj benzin. Ano vetsinou nejezdim 130, ale spis 118. Rozdíl casu cesty neznatelny. Ve spotřebě znatelný dost. Zatím najeto 118 tis km a problémy zadne. Pokud chces naftu tak si počti jak často se lidem vypaluje filtr, kolik to žere a o kolik to stoji vic. Pokud mas barák nebo možnost nabijet tak bych vzal kalkulačku a počítal jestli se vyplatí kona na baterky. Výhoda je i parkování v Praze na modrých zónách gratis.

Re: Tucson nebo Kona

Napsal: 06 říj 2019, 21:34
od Axel.Foley
Parkování v Praze na modrých zónách bych bral pouze jako dočasnou výhodu, ne trvalou. Dnes to platí, zítra nemusí.

Re: Tucson nebo Kona

Napsal: 07 říj 2019, 07:56
od motorol
Ano, dočasné to je, ale alespoň 5 let to vydrzi.

Re: Tucson nebo Kona

Napsal: 07 říj 2019, 14:41
od sarin007
No podle mě není ani 100 km denně zajímavý pro auto na baterky, vzhledem k rozdílu cen cca 500 tis. mezi obyč a elektrickou Konou je to otázka asi 230 000 km, kdy se náklady srovnají a od té doby začíná být cenově zajímavá teprve ta elektrika :-k