Stránka 1 z 2

Zadná náprava - rôzne typy

Napsal: 22 zář 2019, 18:00
od dibarbora
Neviem či si to niekto všimol a už to riešil, ale dnes mi skoro oči z jamiek vypadli pri pohľade do tabuľky technických údajov o i30 kombi MY2019 - ktorá je už nejakú dobu zverejnená a pomaly prestáva platiť - nastupuje nový MY2020.

Kód: Vybrat vše

https://www.hyundai.sk/files/download/model/i30-kombi-2017/tednicke-udaje-hyundai-i30-kombi-2019-2.pdf
:hyu: montuje dve verzie zadných náprav aspoň do i30 kombi podľa výbavy a výkonu motorov. Na SK 1,4MPI má vždy vzadu torznú priečku (nezávislý viacprvok sa už nemontuje) a 1.0 TGDI má teoreticky (v cenníku tento motor na SK nemáme) viacprvkovú nápravu len pre dve najvyššie výbavy (family a style)... podotýkam pri štarte výroby v MY2018 bol viacprvok vždy štandardom..

Re: Zadná náprava - rôzne typy

Napsal: 22 zář 2019, 18:24
od Mr. HYUNDAI
V ČR totéž pro kombi a HB, fast má zatím uvedený výhradně víceprvek :shock: :shock: :shock: ](*,)

Re: Zadná náprava - rôzne typy

Napsal: 22 zář 2019, 18:45
od lumix
Tak to nakonec došlo ještě v současné generace
https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?f=19&t=38518

Re: Zadná náprava - rôzne typy

Napsal: 22 zář 2019, 18:50
od dibarbora
Tak urobil som krátky pohľad do ostatných tabuliek na oficiálnej stránke a potvrdzujem čo napísal Mr Hyundai pre CZ, tak platí aj pre SK. Vlani na jeseň mi nešlo do hlavy len 200€ zdraženie benzínových motorizácii po implementácii GPF do TGDi motorov. Takže nákladová optimalizácia bola širšia a neboli to len vyradené TPMS senzory ale aj celkom rozsiahle nasadenie lacnejšej nápravy..... .

To: lumix
SK verzia technických údajov je zverejnená od februára/února tohoto roku. Chcelo by to info od majiteľa danej výbavy MY2019 čo tam má skutočne nahodené.

Re: Zadná náprava - rôzne typy

Napsal: 22 zář 2019, 19:10
od Mr. HYUNDAI
lumix měl vynikající informace =D> .
Pokud vezmeme v potaz, že jezdí zamaskované prototypy i30 PDE, tak bych si tipnul, že nová generace nedorazí po 5 letech, ale dočkáme se rozsáhlejšího faceliftu - něco jako půl generace - tím se natáhne výrobní cyklus tohoto konstrukčního základu a implementace "trubky" do části produkce už by dávalo smysl i ekonomicky.
Ale tenhle krok směrek k praktikám V.A.G. a spol je ](*,) ](*,) ](*,)

Re: Zadná náprava - rôzne typy

Napsal: 22 zář 2019, 22:03
od Axel.Foley
Šetří se všude :?

Re: Zadná náprava - rôzne typy

Napsal: 23 zář 2019, 07:48
od zulyk
takyto krok sa zial dal ocakavat, robia to uz prakticky vsetci vyrobcovia...este by ma zaujimalo, ako je na tom sesterska kia a ceed, ci sa to prejavi aj tam...

Re: Zadná náprava - rôzne typy

Napsal: 23 zář 2019, 08:21
od Mr. HYUNDAI
Ceed zatím možnost "trubky" ve svých specifikacích nemá.

Re: Zadná náprava - rôzne typy

Napsal: 23 zář 2019, 09:02
od Shebis
Mam objednanou i30 1,4 atmosferu v kombiku. V prosinci by mi mela prijet do Brna, tak se potom muzu podivat, co mam vzadu namontovanyho :)

Re: Zadná náprava - rôzne typy

Napsal: 20 říj 2019, 11:24
od dibarbora
V rámci servisnej prehliadky som na túto tému hodil reč s predajcom. Na školení k novinkám padla aj otázka na dôvod zavedenia jednoduchej nápravy (logicky to znižuje konkurencie schopnosť auta na trhu), reakcia importéra bola údajne v zmysle, že konkurencia robí to isté..... Aj keď na druhú stranu treba povedať, že torzná priečka bude na patrične olietanej jazdenke skôr výhoda...

Re: Zadná náprava - rôzne typy

Napsal: 21 říj 2019, 13:51
od asd111
Dle mého 80% řidičů stejně nepozná rozdíl mezi obyč. a víceprvkem. A těch 20% si koupí Nko :-) Možná se pletu,nevím,ale moje dojíždění do práce 10km přes město určitě víceprvek nepotřebuje :-)

Re: Zadná náprava - rôzne typy

Napsal: 05 čer 2023, 12:57
od cestovatelcasem
asd111 píše: 21 říj 2019, 13:51 Dle mého 80% řidičů stejně nepozná rozdíl mezi obyč. a víceprvkem. A těch 20% si koupí Nko :-) Možná se pletu,nevím,ale moje dojíždění do práce 10km přes město určitě víceprvek nepotřebuje :-)
Nějak se diskuze v tomhle zajímavém vláknu nedotáhla do konce..
I já s i30 PDE r.v.2019 a nejlevnější výbavou můžu potvrdit, že mám už jen jednoduchou / vlečnou zadní nápravu.

Spíš by mě zajímalo, jestli i30 PDE i s takovouhle jednoduchou zadní nápravou může trochu získat na stabilitě, pokud by se k ní domontovala třeba tahle výztuž :D (je na i30 PDE, Elantry atd.) :

https://cherrytuning.com.au/products/wh ... 0440&_ss=r
https://cherrytuning.com.au/products/wh ... ar-swaybar

Re: Zadná náprava - rôzne typy

Napsal: 05 čer 2023, 13:37
od Maras
Větší stabilitu auto získá, ovšem vše má i svá negativa. Vzpěra nemá homologaci, tudíž problém při STK a v případě ťukance hrozí větší poškození vozu než u verze bez, díky přenosu sil na druhou stranu karosérie.

Re: Zadná náprava - rôzne typy

Napsal: 06 čer 2023, 09:17
od Hugo11
No tezko rict, k cemu ten stabilizator vlastne prodavaji, kdyz je v aplikacich treba i i30N :-)
Kazdopadne, borci u :hyu: nepochybne stravili spoustu casu ladenim podvozku jednotlivych verzi (a u i30N nuno rici, ze mistrovsky). Predstava, ze to clovek vylepsi nejakym univerzalnim zkrutnym stabilizatorem je spis nerealna.

Re: Zadná náprava - rôzne typy

Napsal: 06 čer 2023, 10:50
od mozecek
Myslím, že řešíš následky zcela jiné příčiny .. hodím do kufru basu piv a zadek je o centimetr níž :lol: a to asi nevystabilizuješ žádnou tyčí. Hádám že skrz spořebu/emise zvedli tlak v pneu a protože to bylo tvrdé a uskákané tak dali měkký tlumení. Naladit podvozek jako takový je alchymie a když to se to nepodařilo inženýrům ve fabrice, tak to náhodným výběrem autodílů asi líp netrefíš. Osobně sem nebyl spokojený ani s krátkým VW Golf 5 s víceprvkem (bez zátěže vzadu na nerovnostech v zatáčce poskakoval), kombi či podobná octavia II sedan byla OK, octavia II kombi byla zase OK taky jen se zátěží vzadu. Už mi není 25 takže od "levného rodinného kombi 1.5 DPI" nečekám zázraky a nechám to být, protože jakýkoli takový zásah je šance 1:10000 že to bude lepší. Jestli máš TGDI tak chápu větší ambice i zklamaní, ale i z recenzí bych byl opatrný - kdo si to koupí je už předem přesvědčen že to bude lepší. To by musel před nákupem zkusit naslepo auto s/bez a pak hodnotit. Mimo zmíněné STK, případné nehody, je taky otázka jestli někde nevznikne nějaké jiné namáhání co může mít vliv na životnost či chování po čase. A pak jako jeden z mála vlastníků budeš řešit nějaký atypický problém.