Hyundai i30, 1,6 GDI, 2012

Založte si své téma a představte svojí i30 ostatním

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Uživatelský avatar
HasicSam
*
Příspěvky: 19
Registrován: 30 led 2020, 23:15
Bydliště: 25km od Plzně

Hyundai i30, 1,6 GDI, 2012

Příspěvek od HasicSam » 11 úno 2020, 11:33

Pro přítelkyni jsme koupili tuhle modrou potvoru, rok 2012, najeto 127 000km, servis vždy autorizovaný, jeden majitel. Cebia na 100%, přiznaný bouraný zadní nárazník vpravo - vyměněn předchozím majitelem v roce 2016 v autorizovaném servisu. Co mě mrzí je, že mi autorizovaný servis tvrdí, že nemají elektronickou evidenci servisů, tudíž mi nejsou schopní říct ostatní konkrétní servisní úkony, které kdy udělali. V servisce je pouze datum, kilometry, razítko, ale ne specifikace servisu. Jen v jednom záznamu je připsaná geometrie a vždy je tam značení otluků od kamínků v karoserii. Takže konkrétní servisní úkony neznám. Auto bylo koupené na firmu, ale jezdila s tím pravděpodobně nějaká paní s dítětem, soudě dle nálepky "dítě v autě", která tam byla a soudě dle opotřebení interiéru viz níže. Auto jsme koupili v Toyotě Dolák, kam ho bývalý majitel dal na protiúčet. On sám prý Toyotě potvrdil, že ho psali na firmu, ale bylo užíváno pouze pro soukromé účely.
Výbava Style, Paket Executive + navigace. (kamarád mi říkal, že tahle maska a výbava se dávaly až od 2015, nicméně na Facebook klubu mi bylo řečeno, že první kusy z počátku výroby takové byly a autosalony si je vyzvedávaly přímo v Nošovicích).
Dál co řeším je, že jsem po koupi zjistil, že měrka oleje byla sotva s umazanou špičkou - dost pod minimem. Při prohlídce jsem se díval pouze na víčko od oleje (jestli nemá emulzi). Olej měněný před 13000km a za tu dobu by zmizelo 1,5l oleje. Tak spíš doufám v nekvalitní výměnu (např. nedolití oleje po natlakování filtru apod..), modlím se, aby to ten olej tak nežralo. Tento týden budu měnit + udělám proplach a aditivaci TEC 2000 (všude s velmi dobrými recenzemi) a pak budu pozorovat. Zbytek ukážou emise v srpnu. Já osobně budu měnit po 10000km. Dál se chystám na výměny filtrů a výměnu oleje v převodovce.
IMG_20200211_101755.jpg
IMG_20200211_101755.jpg (125.89 KiB) Zobrazeno 293 x
IMG_20200209_110919.jpg
IMG_20200209_110919.jpg (79.23 KiB) Zobrazeno 293 x
Volant a řadící páka celkem odřené (zřejmě od prstýnků) a na knoflíku startování je vidět poškrábání v horní části, takže pravděpodobně ženský nehtík :lol:
IMG_20200211_101725.jpg
IMG_20200211_101725.jpg (100.87 KiB) Zobrazeno 293 x
IMG_20200211_101548.jpg
IMG_20200211_101548.jpg (121.94 KiB) Zobrazeno 293 x
Barva se vlastně mě ani přítelkyni nelíbí :lol: Ale já chtěl tenhle motor a přítelkyně zas tuhle výbavu a masku :lol:
Hyundai i30, 1.6 GDI 99kW, rok 2012 , výbava Style/paket Executive + navi
+pracant Fabia 1 Combi, 1.4mpi 50kW
Historie:
Mazda 3 BK, 1.6 77kW (nejlepší motor, špatná kastle)
Fiat Croma, 2.2mpi 108kW (drahé peklo)
Peugeot 405, 1.6, 1991 (skromný dříč)

Reklama
 

Uživatelský avatar
idam.i
*******
Příspěvky: 6303
Registrován: 24 dub 2012, 23:25
Bydliště: Bratislava

Re: Hyundai i30, 1,6 GDI, 2012

Příspěvek od idam.i » 11 úno 2020, 11:53

Vitaj a držím palce nech slúži k plnej spokojnosti. [-o<
Hyundai Elantra 1,6 D-CVVT, Style , Sparkling metal (2017-)
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Style , Blue spirit (IX.2011-I.2017]
Ford Cmax 1,6 ti-vct
Ford Mondeo 1,8i
Mazda 626 2,5 V6
Renault 21 2,2i Nevada
Citroen BX 1,6i

Uživatelský avatar
HasicSam
*
Příspěvky: 19
Registrován: 30 led 2020, 23:15
Bydliště: 25km od Plzně

Re: Hyundai i30, 1,6 GDI, 2012

Příspěvek od HasicSam » 11 úno 2020, 11:56

Díky.
Těším se na letní období, má to druhou sadu Alu kol pro léto a ta druhá sada má ta kola trochu jiná a myslím, že autu budou slušet víc než tyhle :)
Jinak jsem zapomněl zmínit, že do svého základního servisu svépomocí jsem zahrnul i výměnu svíček - dám Denso Iridium Power. Jejich výměnu plánuji vždy po 40 000km. A někdy v létě to dáme do servisu na výměnu brzdové a chladící kapaliny + uvažujeme nad rozvody. U těch ale ještě nevím, výrobce výměnu nepředepisuje a z motoru se neozývají, tak pořád váhám jestli vyměnit či nechat být. A pak se budu pořád modlit ohledně toho oleje...
Hyundai i30, 1.6 GDI 99kW, rok 2012 , výbava Style/paket Executive + navi
+pracant Fabia 1 Combi, 1.4mpi 50kW
Historie:
Mazda 3 BK, 1.6 77kW (nejlepší motor, špatná kastle)
Fiat Croma, 2.2mpi 108kW (drahé peklo)
Peugeot 405, 1.6, 1991 (skromný dříč)

Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 13598
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Hyundai i30, 1,6 GDI, 2012

Příspěvek od Axel.Foley » 12 úno 2020, 07:30

Vítej mezi :hyu: -áky. Maska se opravdu používala od začátku, ale pouze pro hatchback-y vyšších výbav. Jinak volant je kvalitně zničený... ten bych nechal očalounit...
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek

Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 7888
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Hyundai i30, 1,6 GDI, 2012

Příspěvek od Mr. HYUNDAI » 12 úno 2020, 07:47

I kombíky Axeli - viz Vorlajzův Myšák :wink: .
Masky se lišily dle úrovně výbavy - nižší výbavy měly lakovanou lištu uprostřed, vyšší výbavy tuhle.
i30 FB PDe 1,4 T-GDi N-line Ultimate/i30 kombi PDe 1,4 T-GDi go!
PDe HB 1,0 T-GDi Symbol+
GDH kombi 1,6 GDi GO!
ELH 1,7CRDi TK+
FDH 1,6CVVT TK
NF 2,4CVVT Dynamic
LC 1,3i Champion
EF F/L 2,0i Elegance
XD F/L 1,6i Comfort+
X3B 1,3i GLS
aj.

Uživatelský avatar
TheCory
**
Příspěvky: 184
Registrován: 23 led 2019, 18:56

Re: Hyundai i30, 1,6 GDI, 2012

Příspěvek od TheCory » 12 úno 2020, 08:31

Tak ten vzhled by mne opravdu mátl a tipoval bych, že je auto mladší :mrgreen:
Jinak ten volant je opravdu zralý na nějakou obnovu, ale ergonomicky mi přijde o mnoho lepší než ten, co dávají do i30 nyní =D>
Hyundai i30 Fastback 1,4 T-GDI, Best of Czech + paket Style, Polar white - od 02/2019
Škoda Octavia III Kombi 2,0 TDi, Style + paket Sport, Denim blue - od 10/2016
Lokalita: Kladno

slabostka
***
Příspěvky: 585
Registrován: 23 dub 2008, 21:00

Re: Hyundai i30, 1,6 GDI, 2012

Příspěvek od slabostka » 12 úno 2020, 09:54

no keď mu bude brať olej volant bude najmenej podstatný problém.... inak vyhol by som sa čističom motora a urobil by som prvú výmenu tak po 2-3000km.
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018

Uživatelský avatar
kyrmon
****
Příspěvky: 1023
Registrován: 29 bře 2017, 10:54
Bydliště: okolí Kolína

Re: Hyundai i30, 1,6 GDI, 2012

Příspěvek od kyrmon » 12 úno 2020, 12:30

HasicSam: Vítej u :hyu: a doufám, že budeš jen a jen spokojený

slabostka: Dovolím si nesouhlasit.. i já si na spotřebu oleje zvykl poté, co mi řešení problému (GO) rozmlouvalo vícero servisů.. a to mi to žere možná i o něco víc [-X Ale nepříjemný to je, to jo..
Hyundai Accent 1,4 71kW 08 Bronze Gray Metallic

Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 13598
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Hyundai i30, 1,6 GDI, 2012

Příspěvek od Axel.Foley » 12 úno 2020, 15:38

Mr. HYUNDAI píše:
12 úno 2020, 07:47
I kombíky Axeli - viz Vorlajzův Myšák :wink: .
Masky se lišily dle úrovně výbavy - nižší výbavy měly lakovanou lištu uprostřed, vyšší výbavy tuhle.
Ano, vím, že tyhle masky byly montovány i na kombíky, ale co si pamatuji, první kombíky této generace i ve vyšších výbavách měly lakovanou lištu. Myslím, že tak to bylo i na fotkách v prvním katalogu.

PS: Mýlit se, samožřejmě, můžu, máš k těmto vozítkům přeci jen o trochu blíž.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek

Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 7888
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Hyundai i30, 1,6 GDI, 2012

Příspěvek od Mr. HYUNDAI » 12 úno 2020, 15:47

HB (fotky 7 a 8 ) - https://www.netcarshow.com/hyundai/2013-i30/
Kombi (fotky 4 a 5) - https://www.netcarshow.com/hyundai/2013-i30_wagon/
Je pravda, že aut s výbavou Style, která měla masku s chromem nebylo moc a mezi kombíky ještě míň, ale rovnou to bylo v nabídce komplet pro obě karosářské verze. Zkusím někde najít ceník, ale moc nadějí tomu nedávám :-k .
i30 FB PDe 1,4 T-GDi N-line Ultimate/i30 kombi PDe 1,4 T-GDi go!
PDe HB 1,0 T-GDi Symbol+
GDH kombi 1,6 GDi GO!
ELH 1,7CRDi TK+
FDH 1,6CVVT TK
NF 2,4CVVT Dynamic
LC 1,3i Champion
EF F/L 2,0i Elegance
XD F/L 1,6i Comfort+
X3B 1,3i GLS
aj.

slabostka
***
Příspěvky: 585
Registrován: 23 dub 2008, 21:00

Re: Hyundai i30, 1,6 GDI, 2012

Příspěvek od slabostka » 12 úno 2020, 18:07

kyrmon píše:
12 úno 2020, 12:30
HasicSam: Vítej u :hyu: a doufám, že budeš jen a jen spokojený

slabostka: Dovolím si nesouhlasit.. i já si na spotřebu oleje zvykl poté, co mi řešení problému (GO) rozmlouvalo vícero servisů.. a to mi to žere možná i o něco víc [-X Ale nepříjemný to je, to jo..
- šak hej človek si zvykne na všetko itázka je čo na to sviečky, katalyzátor a emisie...
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018

Uživatelský avatar
kyrmon
****
Příspěvky: 1023
Registrován: 29 bře 2017, 10:54
Bydliště: okolí Kolína

Re: Hyundai i30, 1,6 GDI, 2012

Příspěvek od kyrmon » 12 úno 2020, 18:18

slabostka: Ano, to jsem zvědavý jak to dopadne no.. svíčky budu měnit preventivně na jaře, katalyzátor je otázka no.. Věřím, že u ácy je ještě v dostatečné vzdálenosti od motoru a snad to přežije.. emise byly 2 roky zpátky v pořádku, dokonce i s rezervou, tak uvidím na podzim [-o<
Hyundai Accent 1,4 71kW 08 Bronze Gray Metallic

Uživatelský avatar
HasicSam
*
Příspěvky: 19
Registrován: 30 led 2020, 23:15
Bydliště: 25km od Plzně

Re: Hyundai i30, 1,6 GDI, 2012

Příspěvek od HasicSam » 12 úno 2020, 19:42

Tak si se mnou konečně začal povídat autorizovaný servis, kde tato Hyundai byla, poté co jsem na to šel přes vedoucího, jelikož jinak bych se tu historii nedozvěděl.
Olej byl sice měněný ve 114tkm, ale v roce 2018 ](*,) což může být i příčinou toho, proč ho tam bylo tak málo, je tam už rok a půl ](*,)
V pátek se chystám na výměnu. Budu tam dávat ten Shell 5w40 a3, ještě před výměnou udělám proplach motoru s TEC 2000 Motor flush. Od dodatečné aditivace nového oleje prostředkem TEC 2000 Oil Booster jsem nakonec po přečtení pár odborných článků ustoupil. (nerovnováha s aditivy, které jsou v novém oleji od výrobce.

Historie vozidla je takováto: (a vůbec mě netěší, když vidím, že olej byl měněný i až po 30tkm):

16.4.2013 – 19 550 km
1. garanční prohlídka – celková kontrola vozu, výměna: motor. olej + filtr, brzd. kapalina, pylový filtr klimatizace.

12.8.2013 – 35 196 km
Oprava L.P. části vozu – měnil se a lakoval L.P. blatník, lakování P. nárazníku, rozstřik do L.P. dveří.
Výměna čelního skla.
(tuto nehodu majitel nepřiznal, ani nebyla v Cebii)

17.6.2014 – 48 525 km
2. garanční prohlídka - celková kontrola vozu, výměna: motor. olej + filtr, brzd. kapalina, pylový filtr klimatizace, vzduch. filtr sání, chladící kapalina – navíc výměna Z. brzd. destiček, žárovky.

24.2.2015 – 79 800 km
3. garanční prohlídka - celková kontrola vozu, výměna: motor. olej + filtr, brzd. kapalina, pylový filtr klimatizace, žárovky, výměna směrového světlometu ve vnějším zpětném zrcátku.

8.2.2016 – 90 670 km
Oprava P. strany vozu – lakování P.Z. bok, P. práh, P.Z. dveře, lakování Z. nárazník
(nehoda přiznaná majitelem a byla i v Cebii)

29.2.2016 – 90 670 km
4. garanční prohlídka – celková kontrola vozu, výměna: motor. olej + filtr.

5.4.2017 – 99 448 km
5. garanční prohlídka - celková kontrola vozu, výměna: motor. olej + filtr, brzd. kapalina, pylový filtr klimatizace, vzduch. filtr sání, zap. svíčky, stírátka

16.8.2018 – 114 041 km
6. garanční prohlídka - celková kontrola vozu, výměna: motor. olej + filtr + zapal. svíčky, dále provedení STK + ME

Dále, k Vašemu dotazu na motorový olej, v našem servisu používáme pro daný typ vozu TOTAL Quartz 9000 5W-30 A5. Důležitá je tučně zvýrazněná specifikace. Jestli se poté jedná o jiného výrobce, např. Shell nebo Castrol je úplně jedno. Dále, vozidlo v našem servise nebylo naposledy v srpnu 2019 ale v srpnu 2018. Jen na toto pozor. Dle dalšího servisního plánu by na vozidle měl být proveden servis buď po 30 000km nebo po roce, to znamená srpen 2019 nebo po nájezdu 144 000 km. Pokud je tam motor. olej déle než rok, může dojít k jeho degradaci a s tím mohou být spojeny další komplikace.

Jak uvádíte zmínku o vysoké spotřebě motor. olej, nejprve bych Vám doporučil provést výměnu motor. oleje a filtru, celkovou kontrolu vozidla a dále kontrolu těsnosti motoru. Po výměně oleje bych se zaměřil na kontrolu úbytku oleje z motoru např. každých 1 000km sledovat hladinu, zda olej neubývá. Nyní může být úbytek způsoben dlouhým intervalem mezi výměnami. Během doby, za kterou vozidlo jezdilo do našeho servisu nebyla od zákazníka stížnost na úbytek motor. oleje a ani se toto standardně u těchto motorů neděje, jsou velmi spolehlivé
.


Nehody mě netrápí vzhledem k prověrkám v autorizovaném servisu, byly to jen plechy a na autě to poznat není. Ty výměny oleje mě štvou podstatně víc.
Takže tento pátek vyměním svíčky, filtry, proplachnu motor prostředkem TEC 2000 Motor Flush a pak dám Shell Helix Ultra 5w40 A3. Pak budu s nadějí pozorovat a doufat, že jsme koupili auto za pět dvanáct a zachránili auto i naše peněženky. Snad...
Hyundai i30, 1.6 GDI 99kW, rok 2012 , výbava Style/paket Executive + navi
+pracant Fabia 1 Combi, 1.4mpi 50kW
Historie:
Mazda 3 BK, 1.6 77kW (nejlepší motor, špatná kastle)
Fiat Croma, 2.2mpi 108kW (drahé peklo)
Peugeot 405, 1.6, 1991 (skromný dříč)

Uživatelský avatar
cernymotyl
*
Příspěvky: 85
Registrován: 19 říj 2019, 20:01
Bydliště: Kozinec

Re: Hyundai i30, 1,6 GDI, 2012

Příspěvek od cernymotyl » 12 úno 2020, 19:57

Ty výměny oleje mohly vypadat i hůř. Taková tragédie to není. Zase to ale vypadá, že auto jezdilo bez závad. Barva za mě hezká.
Hyundai Kona 1.6 T-GDI, 7 DCT 4x4, Style, 2019
Suzuki SX4 1.6 VVT, 4x4, 2013
Staré pověsti české:
Suzuki S-Cross, Honda CR-V, Honda Civic, Honda Jazz, Renault Mégane, Š 120LS, Š 120L.
Suzuki SX4, VW Lupo, Suzuki Ignis, Subaru Justy, Suzuki Alto 2x.

Uživatelský avatar
robil
**
Příspěvky: 435
Registrován: 14 zář 2013, 10:59

Re: Hyundai i30, 1,6 GDI, 2012

Příspěvek od robil » 12 úno 2020, 22:16

Asi tě nepotěším.Mam stejný motor výroba jaro 2013,najeto 110000km. Na 10000tis. km si momentálně vezme 0,7l oleje a s každou výměnou oleje spotřeba roste.Zatím jsem mezi výměnama olej nedoplňoval a na měrce je přibližně uprostřed.Při vyměně dolévám 3l. to vychází akorát po horní rýsku. Takže jestli byla měrka u tvého auta opravdu sotva smočená zůstal v motoru asi 1,5l.oleje. To už je na pořádný průser!
Podle zkušeností uživatelů je spotřeba oleje u tohoto motoru běžná.To že si minulý uživatel nestěžoval na spotřebu oleje bych přičítal tomu že nemá tušení že motor má měrku oleje.
Jinak jsem s autem spokojený jak výkonově tak co do prostoru i vzhledu.
25.7.2013Hyundai i30 combi.1.6GDi 99KW,Trikolor Parking světle modrá metalíza 107000km.6,59 l/100km
2.7.2003-13.7.2013 Š.fabia combi 2002 1.4 74KW,Comfort-modrá selhání rozvodového řemene.173000km.
4.1983-6.2003.Š120LS červená.Prasklou poloosu.340000km,

Odpovědět

Zpět na „i30 2012- Auta členů“