Nadrzka na chladiacu kvapalinu

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
garinz
*
Příspěvky: 46
Registrován: 28 srp 2012, 20:37
Bydliště: Zohor

Nadrzka na chladiacu kvapalinu

Příspěvek od garinz » 23 bře 2020, 16:05

Zdravim pani. Mam taku otazku. vsimol som si, ze za posledne cca 3 mesiace sa mi straca chladiaca kvapalina. Za mesiac, cca 1500 km, klesne hladina z max na min. Kontrolujem vzdy pri studenom motore. Vcera som opat dolial asi 2 deci destilky. Budem to riesit so servisom. Ale vsimol som si, ze ked som sa vcera vratil domov, tak aj po 35 km bola kvapalina v nadrzke studena. do nadrzky sa vracia kvapalina cez viecko na chladici s mechanickym tlakovym ventilom. Hadice boli horuce, iba v nadrzke bola studena kvapalina. Prepustaci tlak viecka je 1,1 bar. Chcel by som sa preto opytat, ci je to normalne, ze kvapalina necirkuluje stale cez vyrovnavaciu nadrku? Doteraz na kazdom aute kvapalina cirkulovala cez nadrzku. Alebo odisiel ten tlakovy ventil? skusal som ho zatlacit, kladie odpor, ale ci je to 1,1 baru to netusim. Tak isto som si nevsimol ziadnu hadicku, ktora by sluzila ako vyvod z nadrzky. Vie mi niekto poradit ako to teda je u I40 1,7 CRDI?
Přílohy
20200322_102311_HDR.jpg
20200322_102311_HDR.jpg (70.66 KiB) Zobrazeno 1009 x
I40 cw 1.7 CRDI Business, 5/16 moje od 8/17
i30 cw 1.6 CRDI style, 66kW, registr. 6/12 black pearl

Reklama
 

garinz
*
Příspěvky: 46
Registrován: 28 srp 2012, 20:37
Bydliště: Zohor

Re: Nadrzka na chladiacu kvapalinu

Příspěvek od garinz » 26 bře 2020, 15:05

Tak odpoviem si sam. Nadrzka nema ziadny vyvod, ma iba privod z hora. Preto nechapem aky ma zmysel udrzovat hladinu medzi max a min. Vie mi to niekto vysvetlit?
I40 cw 1.7 CRDI Business, 5/16 moje od 8/17
i30 cw 1.6 CRDI style, 66kW, registr. 6/12 black pearl

EFISO
**
Příspěvky: 235
Registrován: 22 črc 2018, 14:45
Bydliště: Sabinov

Re: Nadrzka na chladiacu kvapalinu

Příspěvek od EFISO » 26 bře 2020, 21:07

Pokúsim sa vám to čim jednoduchšie vysvetliť . Voda je kvapalina ktorá teplom mení svoj objem.Vyrovnávacia nádržka je "expanzná " nádoba ktorá ten rozdiel kompenzuje .Preto je priehľadná aby bolo vidieť či je hladina na požadované úrovni medzi MAX a MIN .Vtedy je motor upne zaplavený chladiacou zmesou a a dokonalé chladený ak všetko funguje ako má . Ešte k tej vyrovnávacej nádržke .Nádržka ma hore vývod ale vnútri je nátrubok až dole takže si to dokáže nasať chladiacu kvapalinu až od zdola ak je v nádržke kvapalina . A vaša otázka : Prečo ma zmysel udržiavať hladinu medzi MAX a MIN ? A prečo je v motore chladiaca kvapalina ? asi nemá zmysel ju tam udržiavať (žiadna kvapalina žiadna starosť ) :mrgreen:
Vyrovnávacia nádržka nepotrebuje cirkuláciu kvapaliny preto aj kvapalina v nej bude chladná .
Ak sa vytráca chladiaca kvapalina tak niekde je problém !. Ja za 3 roky nedolieval ani panáka :wink: Asi všetko . Ak nikto neodpovedá tak asi nevie alebo niekedy nemá zmysel na ... odpovedať ,Dúfam že stačí takéto vysvetlenie .
Hyndai IX35 1.7CRDI Style 2011 (full LED)
Škoda Favorit 136LS
Škoda 110L

garinz
*
Příspěvky: 46
Registrován: 28 srp 2012, 20:37
Bydliště: Zohor

Re: Nadrzka na chladiacu kvapalinu

Příspěvek od garinz » 29 bře 2020, 07:49

Diky za reakciu. Ci je to .... otazka? Mozno pre niekoho. Mam problem, existuje forum, tak ked mi nieco nie je jasne, opytam sa. Na to forum je. Princip chladenia motora mi je jasny, len ma zaskocilo ze na expanzke je iba jeden privod (vyvod). Doteraz som mal v kazdom aute 2 pripojenia na expanzku a voda cez nu cirkulovala. Tu je to inak, tak som si nebol isty ako to teda funguje. Priznam sa, nenapadlo ma ze cez hadicu si system doplna vodu, myslel som si ze je to opacne ](*,) Moja chyba. Ako som uz pisal, budem to riesit so servisom. Ale bohuzial, vdaka situacii aka momentalne je, naozaj netusim kedy sa dostanem do servisu.
I40 cw 1.7 CRDI Business, 5/16 moje od 8/17
i30 cw 1.6 CRDI style, 66kW, registr. 6/12 black pearl

Uživatelský avatar
Richard555
*****
Příspěvky: 2307
Registrován: 03 bře 2010, 19:08
Bydliště: Praha

Re: Nadrzka na chladiacu kvapalinu

Příspěvek od Richard555 » 30 bře 2020, 09:46

No u :hyu: zajišťuje tlak v systému víčko na chladiči v něm je přetlakový ventil po ohřátí přepustí vodu do expanzky a po vychladnutí si ji přes zpětný zase podtlakem vzniklým vychladnutím nasaje zpět do motoru. Přes expanzku tedy nic necirkuluje ani v ní není žádný tlak. Ale bacha nemusí to být tak u všech modelů u některých starších může být expanzka klidně natlakovaná, bacha při otvírání :!:
IX55 3,0 CRDI automat 4x4 , Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005, YAMAHA 125 Majesty 2005 , bejvávalo: Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG, Škoda Felicia Kombi 1,3MPI, Pontiac Le Mans, Mistubishi Space Wagon, Škoda Favorit 136, Moskvič 2140, Moskvič 403, skůtr ČZ 175

Uživatelský avatar
Mambo
*
Příspěvky: 37
Registrován: 25 led 2011, 16:21

Re: Nadrzka na chladiacu kvapalinu

Příspěvek od Mambo » 30 bře 2020, 12:22

Jak je na tom kvalitně ta zelená kapalina? Co to je vlastně zač?

Uživatelský avatar
Richard555
*****
Příspěvky: 2307
Registrován: 03 bře 2010, 19:08
Bydliště: Praha

Re: Nadrzka na chladiacu kvapalinu

Příspěvek od Richard555 » 30 bře 2020, 13:30

Dal bych tam ty kapaliny pro Korejské auta tuším např. Starline KA a jiné výměna 10 let :wink:
IX55 3,0 CRDI automat 4x4 , Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005, YAMAHA 125 Majesty 2005 , bejvávalo: Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG, Škoda Felicia Kombi 1,3MPI, Pontiac Le Mans, Mistubishi Space Wagon, Škoda Favorit 136, Moskvič 2140, Moskvič 403, skůtr ČZ 175

Uživatelský avatar
Richard555
*****
Příspěvky: 2307
Registrován: 03 bře 2010, 19:08
Bydliště: Praha

Re: Nadrzka na chladiacu kvapalinu

Příspěvek od Richard555 » 30 bře 2020, 13:31

Dal bych tam ty kapaliny pro Korejské auta tuším např. Starline KA a jiné výměna 10 let :wink: A až to jednou budete měnit , Vy už tady maminko nebudete :D
IX55 3,0 CRDI automat 4x4 , Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005, YAMAHA 125 Majesty 2005 , bejvávalo: Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG, Škoda Felicia Kombi 1,3MPI, Pontiac Le Mans, Mistubishi Space Wagon, Škoda Favorit 136, Moskvič 2140, Moskvič 403, skůtr ČZ 175

garinz
*
Příspěvky: 46
Registrován: 28 srp 2012, 20:37
Bydliště: Zohor

Re: Nadrzka na chladiacu kvapalinu

Příspěvek od garinz » 30 bře 2020, 17:18

Richard555 dakujem za vysvetlenie. Uz mi je to jasne. V kazdom pripade sa mi zacala stracat voda. Cim dlhsia trasa, tym viac zmizne. Zatial to je cca od max po min za mesiac. Pozeral som aj viecka od oleja aj na chladici, obe ciste, bez povlaku. Snad to nebude podobny problem, aky mali prve 1.7 v i40. V kazdom pripade, auto je este rok v zaruke, takze uz to je iba na servise.
I40 cw 1.7 CRDI Business, 5/16 moje od 8/17
i30 cw 1.6 CRDI style, 66kW, registr. 6/12 black pearl

Uživatelský avatar
Richard555
*****
Příspěvky: 2307
Registrován: 03 bře 2010, 19:08
Bydliště: Praha

Re: Nadrzka na chladiacu kvapalinu

Příspěvek od Richard555 » 01 dub 2020, 20:45

Nevím za kolik km se to vytratí, ale většinou je v nádržce kapaliny stejně jako vloni :wink: Max. tak po 5 letech dolít 2 dl destilky.
Takže jestli máš max / min za měsíc není to dobré a něco je špatně ..... lepší je když pod autem najdeš louži- loužičku kapaliny aspoň víš že to teče a dá se to najít. Další horší varianta je těsnění pod hlavou - hlava dolů srovnat a dát nové těsnění i s novými šrouby ! Nejhorší jsou mikroskopické trhlinky v hlavě - blbě se to hledá a hlava není nejlevnější...... Jestli to máš v záruce, řeš to dokud to v záruce je !
IX55 3,0 CRDI automat 4x4 , Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005, YAMAHA 125 Majesty 2005 , bejvávalo: Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG, Škoda Felicia Kombi 1,3MPI, Pontiac Le Mans, Mistubishi Space Wagon, Škoda Favorit 136, Moskvič 2140, Moskvič 403, skůtr ČZ 175

garinz
*
Příspěvky: 46
Registrován: 28 srp 2012, 20:37
Bydliště: Zohor

Re: Nadrzka na chladiacu kvapalinu

Příspěvek od garinz » 02 dub 2020, 13:45

Ved prave ze ziadne mlacky ani mokre hadice nie su. Pripravujem sa na najhorsi scenar. Auto ma zaruku este rok, uz som kontaktoval servis. Uz len pockat na termin.
I40 cw 1.7 CRDI Business, 5/16 moje od 8/17
i30 cw 1.6 CRDI style, 66kW, registr. 6/12 black pearl

Odpovědět

Zpět na „i40 Motor a převodovka“