Stránka 1 z 2

Který motor je pro mě?

Napsal: 10 črc 2020, 11:56
od Marlowec
Zdravím, zvažuji koupi i30. Najezdim ročně něco málo přes 10 000km. Okrsky 70% dálnice 30%. Do práce to mám 25km. Tak 3-4x do roka výlet po dálnici třeba 500km

Možné koupě jsou 1.4CVVT, 1.0 nebo 1.4 t-gdi

Který motor je pro mě nejvhodnější?

Re: Který motor je pro mě?

Napsal: 10 črc 2020, 12:28
od dibarbora
Musíš si položiť otázku, či sa potrebuješ odviezť z bodu A do bodu B s prázdnym autom... tu postačí atmosféra. Ak sa chceš aj trochu povoziť a mať nejakú tú rezervu na predbehnutie (okreska je náročnejšia na toto ako diaľnica) + nebáť sa auto aj naložiť.. tak jednoznačne turbo. Vzhľadom na charakter tvojej prevádzky sú riziká pre turbo z nej vyplývajúce minimálne...

Re: Který motor je pro mě?

Napsal: 10 črc 2020, 13:47
od Scaild
Pokud to pro tebe bude finančně výhodnější, klidně jdi do 1.0. Motor je dostatečně živý, výkonově dostačující i na předjíždění, spotřeba záleží na stylu jízdy (průměr mám 6,9, ale většinou jezdím tak za 6, občas i za 5,5). Hravě zvládne i plně naložený auto a delší trasy (4 lidi a plnej kufr).

Re: Který motor je pro mě?

Napsal: 10 črc 2020, 13:52
od Mexican
sa celkom divim ako sme s tymi atmosferami dokazali jazdit este 5-7 rokov dozadu (Euro5) a nezabit sa pri tom ked nas kvoli nizkej rychlosti predbiehali kombajny a traktory

No nic, poviem zene ktora jazdi atmosferu, nech jazdi na dialnici za Aviami vo vlacku a neriskuje predbiehanie :-P

Re: Který motor je pro mě?

Napsal: 10 črc 2020, 13:55
od kyrmon
Mexican: Viď? A přitom stačí podřadit na trojku a kamion si ani nevšimne, že jsem chvilku jel vedle něj :twisted:

Re: Který motor je pro mě?

Napsal: 10 črc 2020, 14:06
od dibarbora
K tomu asi toľko..... na tých starých pomerne ľahkých pekáčoch čo máte to je v pohode.
Problém je, že čím novšia emisná norma tým tupšia reakcia motora na plyn, pomalšie padanie otáčok po ubratí plynu a dlhšia prevodovka. Treba si porovnať dynamické parametre novších a starších áut, vzhľadom na motorizáciu. Takže výkonnejší motor je nutnosť. Kontrolná otázka... myslíte, že 1,5DPI (atmosféra) v i30FL má o 10k a 10Nm viac (o 500 otáčok nižšie ako 1,4MPI) preto aby sa zapáčili zákazníkovi??... Omyl, museli urobiť väčší motor aby ho mohli zabiť ťažšou prevodovkou a priškrtiť softvérom lebo emisie... nakoniec budeme radi ak bude jazdiť aspoň ako tá stará 1,4 atmo..

Re: Který motor je pro mě?

Napsal: 10 črc 2020, 15:29
od Mexican
dibarbora tu nejde o "nase stare pekace" - tu ide konkretne o Mitsu ASX s 1.6 atmo benzinom, rv 2015 - ano, treba si podradit pokojne v 90 aj na trojku. Ale Ta uzasna jednoduchost a prave reakcia voci ospalym turbobenzinom je vyrazne lepsia.

1.4 ktora sa montuje do i30 som jazdil asi 2 dni v Ceedu (cca 500 km). A fungovalo to pekne. Urcite lepsie ako 1.0GDi ktory som mal tyzden v i30 v akcii objavte Hyundai

Re: Který motor je pro mě?

Napsal: 10 črc 2020, 15:55
od Durino
Presne tak, aj tie atmosfery tahaju, len ich treba trosku vytocit. Aj predbiehat sa s tym da. Len treba poznat motor a jeho moznosti. Jazdim v 1,25 atmo a s turbodieselom. Mam na tom atmo motore male upravy, preto mi to taha slusne. Aj nabalene auto (2 dospeli, 2 deti), plny kufor, na streche plny stresny box + na drziaku bicykla odrazadlo pre deti.

Re: Který motor je pro mě?

Napsal: 10 črc 2020, 15:58
od stefanpilat
I 1.4 atmo se dá pěkně prohnat, ale musí se podřazovat a hnát to do vysokých otáček a to udělá výr v nádrži. Kdo by takhle chtěl jezdit pořád, tak by se mu to na spotřebě pěkně prodražilo. Pro klidné přemístění z bodu A do bodu B atmo ale určitě stačí. Ale i tak bych se k atmosféře už zpátky nevracel. Maximum točivého momentu v mnohem širším spektru otáček je u turbomotorů návykové.

Re: Který motor je pro mě?

Napsal: 10 črc 2020, 16:07
od Durino
Po tej uprave atmo motora mam pomerne dobry krutiaci moment od 1800 do 6500 otacok, presny priebeh neviem, ale taha to slusne na ten objem. A spotrebu mam dlhodobu 6,4 podla palubneho pocitaca, aj po 200km dialnici rychlostou okolo 125km/hod podla tachometra+dalsich 100km po okreskach (a na streche ten box a odrazadlo). Tato spotreba sa mi drzi dlhodobo uz niekolko mesiacov bez zmeny.

Re: Který motor je pro mě?

Napsal: 10 črc 2020, 17:03
od petzl62
stefanpilat píše: 10 črc 2020, 15:58 I 1.4 atmo se dá pěkně prohnat, ale musí se podřazovat a hnát to do vysokých otáček a to udělá výr v nádrži. Kdo by takhle chtěl jezdit pořád, tak by se mu to na spotřebě pěkně prodražilo.
Věř, že s výrem v nádrži by se mu ježdění neprodražilo [-X
Prodražilo by se úplně něco jiného :mrgreen:

Re: Který motor je pro mě?

Napsal: 11 črc 2020, 08:59
od stefanpilat
:D :D Jo, stalo se. :D :D Výra v nádrži bych taky mít nechtěl. Radši ani ty víry. :D

Re: Který motor je pro mě?

Napsal: 15 črc 2020, 17:15
od PomalyPredek
@Marlowec

Zpet k puvodnimu dotazu:

Zalezi jenom na tom, kolik jsi ochoten do toho dat penez. Z vlastni zkusenosti muzu rict, ze 1.4 T-GDI je fajn motor, je primerene zivy a pritom umi byt i docela usporny, ale urcite neni vhodny na velmi kratke trasy (pod 10 km)...

Re: Který motor je pro mě?

Napsal: 29 črc 2020, 22:32
od Deuso
Ahoj, v motorech se moc nevyznám.

Koukám po I30 - byl jsem rozhodnut pro 1.4T-GDI, ale čím víc o o tom čtu, tím víc mě to odrazuje,(problémy s turbem, karbonování, LSPI, atd) neboť do práce obchodu to mám 3-4 km a to pro ten motor nebude dobré. Teď jsem zjistil, že dělá hyundai i atmosféru 1,5 CVVT (s nepřímým vstřikováním, což jsem se dočetl, že motor pak nemá takový problém s karbonizací) a tak se chci zeptat, co hrozí za problémy s tímto motorem, je to asi určitě lepší volba pro to moje denní ježdění 3 km tam a 3 km zpět. Jinak pak jezdím výlety 500-1000km.

Děkuji za rady.

Re: Který motor je pro mě?

Napsal: 30 črc 2020, 01:57
od idam.i
Ten motor 1,5 by mal byť pre teba ideál
Konkrétne skúsenosti s ním nikto zatiaĺ asi mať nebude.Je to novinka.A či sa vyvaruje pôrodným problémom je vo hviezdách.Treba veriť,že to bude OK a v najhoršom má :hyu: slušnú záruku.