Byl jsem požádán o vložení toho co bylo i toho co bude. Takže vkládám to co bylo, mimo to co už je vloženo a po dopracování vložím další. A asi s těma vložkama už budu manažer Hartmann Rico


KIA X CEED 1,4TGDi,7°DCT, TOP.
Realizace: 17.-18.7.2020 Opavsko
Osoby zúčastněné: Já, Axel.Foley
Dealer pro zapůjčení: https://www.kia.com/cz/dealer/autohlava ... a/kontakt/
Protože mi trvalo trošku déle si utřídit myšlenky a vyplodit později vyplozené, první reakci přinesl Axel:
petzl: Děkuji za svezení a vyzkoušení a příjemný páteční podvečer.
Moje dojmy? XCEED, jak se mi nelíbil na prvních fotkách, naživo vypadá mnohem líp a je to krasavec, zvlášť v téhle barvě za příplatkových 18.000,- českých. Interiér je po stránce ergonomie "klasika", dá se v něm zorientovat rychle. Z pohledu praktičnosti je ale na vyhození: klavírní čerň pokrývá několik metrů čtverečních nejen na přístrojovce a na madlech dveří (ano, přesně tak, kde člověk musí šáhnout, když chce zavřít dveře
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
](./images/smilies/eusa_wall.gif)

Motor je skvělý. Je úžasně odhlučněný, při normální jízdě ho není vůbec slyšet. Jeho zvuk pronikne do interiéru až ve chvíli, když ho člověk začne točit přes 4000 ot. Vyšší stavba karoserie v porovnání s HB nebo kombi mu na síle neubírá. Dovolím si říct, že na normální ježdění na hranici rychlostních limitů a občasné vyblbnutí se úplně stačí. Dokonce jsem řekl, že nevidím potřebu kupovat silnější 1,6 T-GDI.
Přiznám se, dostala mě převodovka. Je nádherně sladěná s motorem a řadí neslyšně a neznatelně. Kluci a holky, kteří jezdíte s DCT, nedivím se, že jste spokojeni. Soudruzi tady odvedli hezký kus práce a za to jim


Oba nás dostal podvozek s víceprvkem vzadu. Je moc hezky odhlučněn a do interiéru se na nerovnostech nepřenáší rázy ani buchot, pouze trochu šumu od odvalujících se kol o rozměru 235/45R18. A drží. A neodskakuje. Klobouček za podvozek a

Dle mého je to moc hezké a v mnoha ohledech i povedené auto. Na druhou stranu lány klavirní černi a její nepoužitelnost pro život

No a po týdnu

Jen bych se tímto chtěl omluvit,za delší čekání. Fakt jsem si musel třídit myšlenky dost dlouho, protože XCEED byl na žebříčku potenciálního nástupce mého aktuálního vozu i30 PDE Hatchback, v plné výbavě a stejným motorem i převodovkou- jen ještě bez GPF fičury


](./images/smilies/eusa_wall.gif)
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
MISE XCEED 17.-18.7.2020
Je pátek sedmnáctého, lehce poobědový čas, přijíždím ke kolegovi domů a na dvoře se ve slunci třpytí zlatý hřeb dnešního a zítřejšího dne. Opravdu zlatý? To se uvidí po víkendovém mém, Jožově (Axel) a kolegově testování vozidla KIA XCEED 1,4TGDi ve výbavě TOP bratru za 620 tis Kč-cena již po akční slevě na nový vůz-20000Kč.
První dojem je parádní. Auto opravdu září na slunci a tahle metalíza se na slunci zdá velmi vydařená. Obcházím vozidlo postupně ze všech stran a musím uznat, že designově se to Kii opravdu povedlo na výbornou. Je to taková svým způsobem image Kia. Pohle zepředu s mírnými výhradami, ale po chvilce zvykání si, je i přední pohled nevšední a dobrý. Ostatní pohledy bez jakékoliv výhrady a pohled zezadu je vyloženě pro mne nejvíc. Zezadu je to fakt paráda.
Přebírám si klíče a jdu k vozu. Ale co to, ve výbavě Top a není v ní bezklíčové otvírání a startování? No co už, jsem zmlsaný svým autem, takže půjčenému koni na zuby nehleď… nicméně zjišťuji, že jsou věci, které jsou silně návykové a nerad bych je v budoucím následovníkovi postrádal. Zasouvám klíč do zapalování- co se interiéru týká, jsem hned jako doma, koncern Hyundai se nezapře a mě rozvrstvení všech ovladačů naprosto vyhovuje- sešlapuji brzdu a startuju koně pod kapotou. Málem jsem si to zopáknul, až pohled na otáčkoměr(analogový) mě prozrazuje, že není třeba. Je nastartováno. Neuvěřitelné ticho. Tak tady se opravdu konstruktéři vyřádili a odhlučnění je opravdu na špičkové úrovni. Vyjíždím ze dvora na parkoviště vedle, kde stojí můj „méďa“ se servisní a kalibrační výbavou v kufru. Zpátečka a couvám k němu. Výhled z vozu přes zadní sklo- no bez kamery by to bylo o hodně horší. Zobrazení na 10,25“ displeji je vynikající, senzory fungují spolehlivě. Začíná lámání chleba, jak se bude v xceedu dařit v kufru mým kufrům? Otvírám zavazadlový prostor- manuálně- elektrické otvírání až ve verzi s paketem PREMIUM. Trošku škoda, páté dveře jsou docela vysoko v otevřené poloze. Madlo pro zavření je jenom vpravo, trošku to nechápu, ale asi by bylo příliš drahé, mít je na obou stranách. Ale nebudu rejpal. Zvýšená podlaha- super. Zvedám do horní polohy. Bohužel, ani v ní není podlaha v úrovni otvoru do kufru. Takže 30kg kufry s nářadím atd. bude potřeba z kufru zvedat a ne vytahovat, no co už. Zjišťuji, že ač je kufr o trochu větší než v i30, na výšku mi tam nářaďo kufr nevejde, asi o centimetr, nevadí díky většímu prostoru se dá zvolit jiná, než naučená a osvědčená varianta. Vana do kufru naprostá nutnost.Úložné prostory taky v pohodě, podlaha je pořádná a nosná, píše se do 60kg, ale mám vyzkoušeno i přes 100kg bez ztráty kytičky. Zavírám kufr po přebalení a opouštím svůj vůz s očekáváním, jak a s jakými dojmy se k němu budu zítra vracet. Vyjíždím do Opavy na firmu.
Ještě před vyjetím si upravuji na sebe a dle sebe sedadlo, veškeré nastavování je manuální, ale to mi až tolik nevadí- i když… Ale pozice za volantem, výhled z vozu, zrcátka atd. – vše mi vyhovuje. Co je opravdu parádní, je nastupování a vystupování z auta. To je přesně to…AKORÁT. Ani nesedám a nevysedám do a z jámy, jako do mého auta, ani nelezu po žebříku a z něj, jako například u Tucsonů. Fakt ideál. Tohle je fakt hodně návykové:-).Místo na zadních sedadlech, za sebou výborné a posez parádní i na delší cesty. Tohle je o hodně lepší jak v i30. Po cestě na firmu, nic mě nepřekvapuje, až na ticho. Opět se utvrzuji v tom, jak dobře je motor odhlučněný, stejně jako hluk kolem karoserie a oken je velmi dobře konstrukčně odladěn. Hluk od kol a pneu-Continental premium contact 235/45/R18- tak na tom by se dalo ještě hodně zapracovat, ale to jde napříč koncernem Hyundai. Zlepšilo se to znatelně, ale stále je to jen dostatečné/dobré.

](./images/smilies/eusa_wall.gif)






Podvozek, to je kapitola sama pro sebe a pro mne nejpříjemnější překvapení u tohoto vozu. Perfektní naladění a odladění na jakémkoliv povrchu, naprosto neutrální v zatáčkách a dlouho trvá, než jej dostanete na hranu a i na ní je naprosto čitelný a předvídatelný. Myslím, že na 225/45/R17 by byl naprosto luxusní. Ale i na autentickém obutí na mě zanechal parádní dojem. Nevím, jak to dokázali, ale je to opravdu naprostý ideál mezi tvrdostí a komfortem. Za tohle tedy velká poklona.

Ještě se vrátím k té barvě. Opravdu na slunci je to auto parádní. Jen na to strašně serou mouchy a všeliká jiná polétavá havěť

Tak a teď o tom, co mě zarazilo a co budu hodně těžko překusovat.

V této konfiguraci a ceně nejsou k dispozici přední senzory. Což je teda fakt trochu nepochopitelné vzhledem k typu vozu a výhledu vpřed.
A to nejnepříjemnější překvapení - Kia xceed nemá ani v nejvyšší specifikaci PREMIUM aktivní, ani pasivní přísvit do zatáček.


](./images/smilies/eusa_wall.gif)

Co se týká infotainmentu, je v pohodě, displej rozdělený na tři díly je za mě fajn, systém je trošku kostrbatý, ale zvykne si člověk za chvíli. Obraz kamery v noci je takřka nepoužitelný, obzvlášť v dešti. Výborná je poloha a styl přihrádky s QI nabíjením telefonu. Nový styl navigace, za mě o.k. Rádio hraje, prostě za mě jen hraje, ale to je řešitelné.
Takže co napsat závěrem takhle v rychlosti.
Za mě je KIA XCEED jedno z nejpovedenějších crossoverů momentálně na trhu. Obzvlášť z venku je to fakt auto, za kterým se lidi otáčejí a líbí se, jak jsem zjistil za dva dny nesčetným okukováním a odpovídáním.Jenže.Jenže já sedím vevnitř


Jestli si to auto dokážu představit před domem jako auto na každodenní ježdění? Ano určitě! A to 100% jistěji než třeba Tucson, nebo Konu, jen je tam takové malé ale. Proč budu kupovat něco, za hodně peněz, když se vozím v autě, které mi až na posez(výšku) naprosto vyhovuje a navíc se mi každý den, když k němu jdu líbí? Nejsem jenom tak trochu rozežranej? Uznávám jsem. A taky trochu asi blbej.
P.S.
V sobotu jsem vracel XCEEDA kolegovi. Po vrácení jsem šel docela lehkým krokem k opuštěnému Méďovi. Už když mě zrcátky pozdravil, jsem jej posmutnělého pohladil se slovy: „Neboj, jsem moc rád, že jsem zase s tebou.“ Zmáčkl jsem startovací tlačítko, přidal hlasitost na výborně hrajícím rádiu a jeli jsme zase spolu vstříc dalším cestám, radostem, pracem a zážitkům. A nezapomněl jsem jej zase uklidit, umýt a naleštit, ať ví, jak moc si jej vážím.
P.S.S.
No a v pondělí jsme jeli XCEEDA vracet s kolegou zpátky do KIA Opava, tímto moc díky za víkendové nevšední zapůjčení s navýšením kilometrů.
Na dotaz co na to říkáme?
No mluvil jsem hlavně já. A poslední věta-konstatování trošku posmutnělého prodejce po mém monologu? „…. Ale na to, co to nabízí, je to drahé, že?“ Takže i oni to dobře vědí.


A trocha fotodokumentace: