i30 PDE kombi 1,5 DPi Comfort
Napsal: 21 srp 2020, 21:48
Sliby se mají plnit, a to nejen o Vánocích
.
Troufám si tvrdit, že asi málokdo má s modelovou řadou i30 PDE pestřejší a delší zkušenosti než já (záměrně nepoužívám slovo nejbohatší, Tonda toho s Medvědem najezdil víc
). Moje zkušenosti začínají hned v únoru 2017 jedním z prvních hatchbacků s motorem 1,0 T-GDi v manuálu, pokračujeme v roce 2018 manželčiným kombíkem s motorem 1,4 T-GDi s převodovkou DCT, navazuji svým aktuálním fastbackem v provedení N-line opět s motorem 1,4 T-GDi s DCT a kromě toho mi firmou stihl projít opět jeden z prvních hatchbacků ovšem s motorem 1,6 CRDi 81 kW (ještě generace U2) a kolega aktuálně sedlá hatchback s motorem 1,4 MPi
. Je tedy logické, že mě "nová" i30 mimořádně zajímá.
Šedý kombík mi bude dělat společnost celý víkend, takže jsem se rozhodl svoje postřehy rozdělit do dvou částí. Tu dnešní pojmu jako jakési statické seznámení, kdy se budu věnovat exteriéru a interiéru "nové" i30, hodnocení jízdního projevu se budu věnovat v druhé části, která spatří světlo světa snad v neděli večer nebo v pondělí během dne.
Jak moc nová vlastně "nová" i30 je? Přestože jsme masírováni, že je nová až nejnovější - NENÍ. Stačí pohled to technického průkazu a kód modelu PDE prozradí, že ani výrobce v rámci homologace si na nové auto nehraje. Stejný kód mají i30 v TP už od počátku roku 2017
. Takovýmto modernizacím se ve světě aut říká facelift. A právě toto slovo vystihuje prodělané změny, tedy ty viditelné, zcela přesně - stačí tento jediný pohled:
a je jasné, že se základním tvarem karoserie se nehýbalo ani o pověstný milimetr. Skelet karoserie neprodělal žádné změny, dveře, kliky, zasklení včetně rámečků, zpětná zrcátka - vše je stejné. Jestli je to dobře nebo špatně si musí každý vyhodnotit podle svého vkusu. Já jsem si na ztvárnění kombíku nakonec zvykl, i když mám pořád poněkud potíž se zádí, která se opticky zužuje a snižuje, a tak trochu vypadá jako kdyby se potkala s obrovským ořezávátkem.
Při pohledu na zádě nelze než vyřknout otázku o počtu viditelných rozdílů. Já vidím jen jeden, a to k horšímu. Proboha proč se
opičí po VW s falešnými chromovanými koncovkami výfuku propojenými chromovanou linkou?
Zejména když se stačí ohnout a kouká na vás skutečný výfuk:
.
A dokroužili jsme kolem auta k jeho přídi. Té jediné části auta, která prošla opravdu výraznou vzhledovou změnou. Po zevrubném zkoumání jsem dospěl k závěru, že změnou prošla vlastně jen přední světla a kompletní přední nárazník včetně masky. Změnila se i filozofie řešení DRL a směrovek ve vztahu k osazení předních světlometů.
Původní provedení v případě použití halogenů integrovalo blinkr do hlavního světlometu a v nárazníku byla jen LED DRL. Při použití Full-LED se blinkr do hlavního světlometu už nevešel a DRL uměla i oranžovou barvu a blikání
.
Facelift tuto logiku obrátil - auta s Full-LED mají v hlavním světlometu rovnou i linku DRL a blinkru, auta s halogeny mají na každé straně 10 trojúhelníčků plnicích roli LED DRL a zároveň blinkrů.
Troufám si tvrdit, že asi málokdo má s modelovou řadou i30 PDE pestřejší a delší zkušenosti než já (záměrně nepoužívám slovo nejbohatší, Tonda toho s Medvědem najezdil víc
Šedý kombík mi bude dělat společnost celý víkend, takže jsem se rozhodl svoje postřehy rozdělit do dvou částí. Tu dnešní pojmu jako jakési statické seznámení, kdy se budu věnovat exteriéru a interiéru "nové" i30, hodnocení jízdního projevu se budu věnovat v druhé části, která spatří světlo světa snad v neděli večer nebo v pondělí během dne.
Jak moc nová vlastně "nová" i30 je? Přestože jsme masírováni, že je nová až nejnovější - NENÍ. Stačí pohled to technického průkazu a kód modelu PDE prozradí, že ani výrobce v rámci homologace si na nové auto nehraje. Stejný kód mají i30 v TP už od počátku roku 2017
Při pohledu na zádě nelze než vyřknout otázku o počtu viditelných rozdílů. Já vidím jen jeden, a to k horšímu. Proboha proč se
A dokroužili jsme kolem auta k jeho přídi. Té jediné části auta, která prošla opravdu výraznou vzhledovou změnou. Po zevrubném zkoumání jsem dospěl k závěru, že změnou prošla vlastně jen přední světla a kompletní přední nárazník včetně masky. Změnila se i filozofie řešení DRL a směrovek ve vztahu k osazení předních světlometů.
Původní provedení v případě použití halogenů integrovalo blinkr do hlavního světlometu a v nárazníku byla jen LED DRL. Při použití Full-LED se blinkr do hlavního světlometu už nevešel a DRL uměla i oranžovou barvu a blikání
Facelift tuto logiku obrátil - auta s Full-LED mají v hlavním světlometu rovnou i linku DRL a blinkru, auta s halogeny mají na každé straně 10 trojúhelníčků plnicích roli LED DRL a zároveň blinkrů.