Stránka 1 z 3

spodní dekl pod motorem

Napsal: 18 říj 2020, 09:24
od ozzy56
ahoj chlapyyy, před měsícem jsem koupil nový Tucson 1.6 GDI a na spodním deklu pod motorem nejsou otvory pro výměnu oleje, takže se musí sundat celý dekl, abych mohl vyměnit olej, tak se chci zeptat, jestli se dá koupit origo dekl, který ty otvory má--třeba na vyšší výbavy se dekl dodává..., díky za odpověď :)

Re: spodní dekl pod motorem

Napsal: 18 říj 2020, 09:28
od Chasnik
Tam ti žádná díra v deklu nepomůže. 1.6 GDI má filtr docela utopený v bloku, pokud ho někdo v servisu utáhnul fest, tak je při jeho povolování problém s místem, i když je komplet dekl dole :(
Tak hlavně, až budeš měnit olej, dotáhni filtr tak, jak se má, a ne na krev. Ušetříš si problém při další výměně.

Re: spodní dekl pod motorem

Napsal: 18 říj 2020, 09:33
od ozzy56
díky za odpověď,co jsem to tak ohlížel, tak filtr bych měl povolit i shora, samozřejmě s klíčem na olej. filtry...

Re: spodní dekl pod motorem

Napsal: 18 říj 2020, 14:07
od Axel.Foley
Stejně ale musíš vyšroubovat 17 šroubů, abys sundal dekl a dostal se k vypuštěcímu šroubu.

Re: spodní dekl pod motorem

Napsal: 18 říj 2020, 16:21
od ozzy56
no to je to, proč se na ten dekl ptám, nechce se mi pokaždé (každý rok) jebat s deklem u výměny oleje..., udělám ty otvory rozbrušovačkou, stejnak je to takový ztužený papír, či co :D

Re: spodní dekl pod motorem

Napsal: 18 říj 2020, 17:41
od Chasnik
Ono zase není od věci se jednou za rok podívat na motor zespodu. Když sundáš ten šusplast, aspoň na dně vidíš, jestli ti tam neodkapává nějaká provozní kapalina, případně kudy ti chodí kuna :wink:

Re: spodní dekl pod motorem

Napsal: 18 říj 2020, 17:59
od Syr
No to je hnus, keď to nemá jednoduchší prístup-postup pri výmene oleja. Ešte tak čerpadlom z vrchu? :D/

Re: spodní dekl pod motorem

Napsal: 18 říj 2020, 18:37
od EFISO
ozzy56 píše: 18 říj 2020, 16:21 no to je to, proč se na ten dekl ptám, nechce se mi pokaždé (každý rok) jebat s deklem u výměny oleje..., udělám ty otvory rozbrušovačkou, stejnak je to takový ztužený papír, či co :D
Môže sa stať ak spravíš "správny " otvor na "správnom " mieste tak si môžeš spraviť aj peknú hlučnú píšťalku pri určitej rýchlosti auta [-X
Ak pomocný montážny otvor tak z krytom. Spodný kryt motora má svoje opodstatnenie pre lepšiu aerodynamiku auta ,zníženie hlučnosti a menšie špinenie motora atd.. pri jazde. Prečo je blbý prístup ? Lebo všetko ma vykonávať servis a oni iba odsávajú olej zhora ](*,) ak demontujú kryt tak to je v cene práce ktorú zaplatíš .Tak prečo to zjednodušovať majiteľom aut ](*,)

Re: spodní dekl pod motorem

Napsal: 18 říj 2020, 18:54
od Chasnik
Syr: při čerpání zvrchu se nepodaří odsát tolik oleje, kolik by vyteklo při odšroubování výpustného šroubu. Navíc je dobré tu zátku zkontrolovat, jestli na ní neulpěly nějaké nečistoty nebo drobný kovový bordel. Já ji teda mívám prostou těchto bordelů, ale jeden nikdy neví.

Re: spodní dekl pod motorem

Napsal: 18 říj 2020, 19:57
od Axel.Foley
ozzy56 píše: 18 říj 2020, 16:21 no to je to, proč se na ten dekl ptám, nechce se mi pokaždé (každý rok) jebat s deklem u výměny oleje..., udělám ty otvory rozbrušovačkou, stejnak je to takový ztužený papír, či co :D
Dekl rovnou vyhoď a nemusíš se jebat s flexou.

Re: spodní dekl pod motorem

Napsal: 18 říj 2020, 22:00
od ozzy56
dekl má svůj význam , to bezesporu, ale normální auta prostě mají v deklu otvory a ty lepší auta mají otvory opatřené zátkama , jinak skoro 50 roků si měním olej sám, takže bavit se o vysávání oleje přes měrku je zbytečné--tak to může dělat jenom hovado u firemního auta, jinak ten Tucson je po dlouhé době první auto, co má dekl bez otvorů, co se dá dělat, nějak to musím rozchodit..., ale je to asi jediná věc, co mi na něm zatím nepasuje, jezdí se mi s tím dobře, to jooo :)

Re: spodní dekl pod motorem

Napsal: 18 říj 2020, 22:30
od Chasnik
Když to slušně řízneš, tak z toho vyřezaného prvku po úpravě můžeš vyrobit zrovna i záslepku. Spíš se obávám, že ti to i tak bude při výměně vadit...

Re: spodní dekl pod motorem

Napsal: 19 říj 2020, 10:54
od Richard555
Sundavám dekl při výměně oleje jak u Santa Fe, tak i IX55 , je to sice trochu opruz, ale jak zde někdo psal, kouknout jednou za 15000km na motor odspoda ničemu neuškodí, spíš naopak. Ale těch šroubů mám trochu méně, odhadem tak 8-10 , povoluju (i utahuju) to Akuvrtačkou a za moment je dekl dole :wink:
Určitě se motor méně špiní a možná se i hůře protahuje kuna......

Re: spodní dekl pod motorem

Napsal: 19 říj 2020, 17:06
od Axel.Foley
U Tucsona TLE, bohužel, ne, tam je kolem ramena a deklu hafo místa.

Re: spodní dekl pod motorem

Napsal: 26 lis 2020, 16:39
od ozzy56
tak olej v motoru vyměněný při stavu 3000 km, dekl jsem sundal, ale otvory do něj zatím nedělal, ale ty šrouby s metrickým závitem, co dekl drží, no nevím nevím, řekl bych, že po jedné zimě to nepovolí nikdo, protože závit zarezne a matky drží taky v takovém lisovaném papíru, nebo co to je, takže se matky protočí, to se šikmookým moc nepovedlo, u jiných aut se tam obvykle dávají samořezky, které se dají vždy dobře povolit..., jo, a jak tu někdo psal, že na povolení filtru je málo místa, doporučuju koupit klíč, který se nasadí zespoda na filtr, pak dlouhý nástavec a ráčna gola--jde to super, teď nejde poznat na měrce, kolik je oleje, jak je čistý :D , joo, a když nový filtr utahujete, stačí jen v rukách...