Stránka 1 z 1

Jaký alternátor

Napsal: 25 lis 2020, 17:45
od ironmuf
Zdar chci se zeptat špatně dobíjí chtěl jsem koupit nový alternátor ale teď nevím jaký mají 120A 12v. A 130A 14v.

Re: Jaký alternátor

Napsal: 25 lis 2020, 17:55
od Mexican
a preco si nekupis ten isty co si mal? (podla cisla nahradneho dielu). Bude to na istotu

Re: Jaký alternátor

Napsal: 25 lis 2020, 18:05
od ironmuf
no právě že na něm není číslo ani typ

Re: Jaký alternátor

Napsal: 25 lis 2020, 18:08
od dibarbora
tu si zadaj VIN a skús pozrieť číslo alternátora.. potom môžeš hľadať, pokojne môžeš mať na aute už rekuperačné dobíjanie, tým pádom musí alternátor komunikovať aj s RJ.

https://partsouq.com/

Re: Jaký alternátor

Napsal: 25 lis 2020, 18:51
od ironmuf
TAK JSEM ZKUSIL PODLE VIN A OPĚT MĚ VYBEHLY DVA TYPY 12V A 14 V

Re: Jaký alternátor

Napsal: 25 lis 2020, 19:19
od EFISO
Skús si tu nahodiť motorizáciu akú máš a pozrieť na ponuky .https://www.autodoc.sk/nahradne-diely/a ... 72-1-6-gdi Pri 14V som našiel poznámku pre auta z funkciu Start-Stop . Potrebuješ dodržať amperaž takú akú tam máš teraz . Niekde na alternátore je určite štítok alebo QR kod. Možno je na strane od motora kde ho nie je vidieť ale určite musí biť označený . Dôležité je zhodné upevnenie a svorkovnica .Už skoro všetky alternátory sú riadne Rj.

Re: Jaký alternátor

Napsal: 25 lis 2020, 19:40
od ironmuf
PRAVE STOP START SYS MÁM KOUPIL JSEM PO NĚKOM BYLA TAM PRAVĚ I NORMALNÍ BATERKA UŽ JE TAM PŘEDEPSANÁ NIKDY MĚ PRÁVĚ STOP START NESKOČIL VŽDY NEOPTYMÁLNÍ PODMÍNKY I PŘI CESTĚ 500KM i40 2016 MANUÁL 1,7 85KW PÁVĚ TED JSEM U TOHO BYL PRI NASTARTOVANÉM AUTĚ SKÁČE DOBÍJENÍ 12,3v DO 13,3v

Re: Jaký alternátor

Napsal: 25 lis 2020, 19:46
od slabostka
treba si to nechať opraviť - repasovať nie kupovať nový....

Re: Jaký alternátor

Napsal: 25 lis 2020, 19:53
od ironmuf
PRÁVĚ ŽE JE AUTO KAŽDY DEN V PROVOZU TAK NEMŮŽU ČEKAT NA NEŽ POŠLŮ OPRAVENÝ

Re: Jaký alternátor

Napsal: 25 lis 2020, 20:02
od Mexican
este by si kolega mohol vypnut caps :roll:

Re: Jaký alternátor

Napsal: 25 lis 2020, 20:38
od EFISO
Pozor na to "inteligenté dobýjanie " to kolisanie dobýjania je normálna vec ale pri naštartovaní by to malo dobýjať na 14,5-7V aspoň pár minút . Ak to ide maximálne do 13,3v tak to bude asi problém v prípade že merací prístroj ukazuje správne hodnoty a nie o 1.V menej :wink: Môžeš mať aj alternátor z čerpadlom na servo a keď povolí smering na hriadeli tak sa dostane olej na uhliky alternátora a tiež to vtedy blbne. Ak maš Bosch tak ten sa da renovovať ak Valeo alebo iný lacný tak to je jednorazovka a jedine výmena za nový . Je potrebné určiť že fakt alternátor je KO ale to býva že nedáva žiadný prúd . Najlepšie je navštíviť odborníka a servis ten prvý urči poruchu a ten ďalší to odstráni :mrgreen:

Re: Jaký alternátor

Napsal: 25 lis 2020, 20:46
od ironmuf
je bez serva již jsem našel ale dík v servise jsem byl už 3 krát věčně tvrdí vše je ok

Re: Jaký alternátor

Napsal: 25 lis 2020, 22:01
od dibarbora
ironmuf píše: 25 lis 2020, 18:51 TAK JSEM ZKUSIL PODLE VIN A OPĚT MĚ VYBEHLY DVA TYPY 12V A 14 V
Neviem ako si hľadal, ale v OEM katalógu, čom ti poslal link som našiel len jeden alternátor pod OEM číslom 37300-2A900, ktoré keď som na prvú dobrú hodil do autokelly katalógu, tak našlo originál :hyu: diel a toto

https://www.autokelly.sk/Product/ELT-28-7774/13313119

Treba si skontrolovať konektor podľa vyobrazenia, či máš to isté na aute a môžeš kupovať.
BTW. 12V alternátor neexistuje, ten by nič nedobil... všetky sú s menovitým napätím +/- 14V... (to si len niekto napísal do katalógu menovité napätie palubnej siete)
Ako bolo písané vyššie, treba hlavne poriadne zmerať čo sa deje v palubnej sieti, pretože auto s ISG (rekuperačné nabíjanie) má špecifické riadenie nabíjania, takže na prvú dobrú môžeš odmerať tak akurát blbosť. Ak si menil akumulátor, tak môžeš mať blokovaný battery sensor, takže auto treba zobrať na diagnostiku(kde sa tomu rozumejú) a v prvom rade adaptovať nový akumulátor, pozrieť či nie sú zapísané chyby a potom špekulovať nad novým alternátorom. Tomu tvojmu nemusí absolútne nič byť.

Re: Jaký alternátor

Napsal: 25 lis 2020, 22:43
od slabostka
ironmuf píše: 25 lis 2020, 19:53 PRÁVĚ ŽE JE AUTO KAŽDY DEN V PROVOZU TAK NEMŮŽU ČEKAT NA NEŽ POŠLŮ OPRAVENÝ
- ja teda viem že napr. v Košiciach pristavíš auto a za hodinku dve ideš domov s opraveným altíkom.... predpokladám takých servisov bude po svete viac.....
a za zlomok ceny nového dielu, to nepíšem že ak budeš meniť tiež budeš musieť riešiť ako ho zhodiť a nahodiť remeň....
P.S: keď vidím tu cenu... kámoš mal zaplatiť niečo podobné na RAV4, v tom servise zaplatil cca 50E....
Pre východniarov https://zaed.sk/