Stránka 1 z 1

Cukání spojky

Napsal: 30 pro 2020, 14:01
od Vítězslav
Cukání spojky u Hyundai je asi časté. Mám najeto 800 km_ je tedy nové a spojka cuká. Není dost dobře možné aby byl na víně setrvačník a asi to nebude ani přítlačný talíř. Výměna by pomohla v případě jiného složení obložení spojky. Jenže kde ho vzít? V servise H vám dají jen špatný originál. Nechám si potvrdit závadu a počkám až to bude neúnosné. Pokud máte po záruce dejte tam neoriginální díl. Tedy pokud je vpořádku ostatní. Octavii jse prodával s 310000s původní spojkou, jezdila i tisíce km v Alpách.

Re: Cukání spojky

Napsal: 30 pro 2020, 14:33
od dibarbora
Hyundai nemá všeobecne vyladené rozbehové adaptácie RJ motora + pomerne rýchla jednotka z toho vyplývajú vyššie nároky na obsluhu. Určite za to spojka nemôže, chce to len cibriť šoférske zručnosti..

Re: Cukání spojky

Napsal: 30 pro 2020, 15:49
od Sanchez
Ale nekecaj.
KIA CEED 1,6 gdi - cukanie za studena, hroza
KIA RIO 1,25 mpi - cukanie za studena, uplne tragedia, asi najhorsie
HYUNDAI i30 HB 1,0 tgdi - cukanie za studena, katastrofa

HYUNDAI i30 FB 1,6 crdi - absolutne nic

Bude to v benzinoch :(

Re: Cukání spojky

Napsal: 30 pro 2020, 17:45
od dibarbora
Ja mám 1,4TGdi.... chcelo to chvíľu "ošahať" spojku a nie je problém..... a hlavne na studenom motore nestáť ako lopate.....
Holt ste chlapci zabudli a niektorí možno ani nezažili také zázraky ako škoda 105/120 s pôvodnou pružinovou spojkou.. ;-) .
A treba si priznať, že aj šoférovanie je potrebné zdokonaľovať....

Re: Cukání spojky

Napsal: 30 pro 2020, 18:42
od ozzy56
já pamatuju nejen S 120, ale i staré oktávky a tudory, :D , když to srovnám, tak dnešní talířové pružiny v přítlačáku jsou bezesporu lepší, ale problém u všech značek je, že dnešní spojky jsou poddimenzované, tomu kdo dělal na dílně nemusím nic vysvětlovat, když rozeberu dnes spojku, lamela je jak nová, ale přítlačák je vyhřátý, prostě KO a spojka klouže, nebo stačí abys dal chip a spojka točivý moment nepřenese, a to se výkon a točák zvedne o pár procent..., jinak když ti přijede mladá holka s cukající spojkou, řekneš si má levou nohu kopyto, ale co když přijede chlap, co jezdí 40 let ?? #-o

Re: Cukání spojky

Napsal: 30 pro 2020, 18:58
od dibarbora
Nerobím si ilúzie o predimenzovanosti spojky na modernom aute... ale hlavná príčina je niekde inde... väčšinou nadmieru rýchla(ťažká) jednotka v kombinácii s maloobjemovým turbomotorom. Motor tesne nad voľnobehom má mizerný krútiaci moment, :hyu: tomu nepomáha ani nejakou extra dobrou rozbehovou adaptáciou, takže zvlášť v kopci je potrebné na to s citom. A to sme zase pri zručnostiach, to že má niekto vodičák 30 rokov, ešte neznamená, že má(získal) cit k technike.
Aj pri mojom aute sa mi občas stane, že pri náročnom manévri sa spojka ozve aj "voňavým efektom"... stačí parkovanie v kopci alebo vychádzanie na obrubník. Ak niekomu spojka smrdí po každom pohnutí v križovatke, tak ju holt dá do "smútku" rýchlo....

Re: Cukání spojky

Napsal: 30 pro 2020, 19:13
od dibarbora
ozzy56 píše: 30 pro 2020, 18:42 já pamatuju nejen S 120, ale i staré oktávky a tudory, :D , když to srovnám, tak dnešní talířové pružiny v přítlačáku jsou bezesporu lepší, ale problém u všech značek je, že dnešní spojky jsou poddimenzované, tomu kdo dělal na dílně nemusím nic vysvětlovat, když rozeberu dnes spojku, lamela je jak nová, ale přítlačák je vyhřátý, prostě KO a spojka klouže, nebo stačí abys dal chip a spojka točivý moment nepřenese, a to se výkon a točák zvedne o pár procent..., jinak když ti přijede mladá holka s cukající spojkou, řekneš si má levou nohu kopyto, ale co když přijede chlap, co jezdí 40 let ?? #-o
Ešte, čo sa tu spomína cukanie za studena, tak to so spojkou asi nebude mať veľa spoločné.... tu je hlavný problém manažment motora, ktorý bojuje s emisiami za studena... ťažko sa hľadá kompromis medzi užívateľským prejavom a emisiami....

Re: Cukání spojky

Napsal: 30 pro 2020, 19:30
od Boryš
Mně spojka cuká za studena víc než za tepla. Motorem to není, to bych slyšel, motor jde pravidelně a ochotně do otáček. Asi to bude změnou součinitele tření v závislosti na teplotě setrvačníku a lamely. A taky smrdí, třeba i při delší jízdě do kopce bez řazení.

Před tím než jsem to pokakal vlastní vinou necukala a nesmrděla. Jsem věřil, že to co jsem udělal spojce neublíží... Ublížilo. Nyní cuká a smrdí i po dvou opravách u odborníků.

Re: Cukání spojky

Napsal: 30 pro 2020, 19:49
od Sanchez
dibarbora píše: 30 pro 2020, 19:13
ozzy56 píše: 30 pro 2020, 18:42 já pamatuju nejen S 120, ale i staré oktávky a tudory, :D , když to srovnám, tak dnešní talířové pružiny v přítlačáku jsou bezesporu lepší, ale problém u všech značek je, že dnešní spojky jsou poddimenzované, tomu kdo dělal na dílně nemusím nic vysvětlovat, když rozeberu dnes spojku, lamela je jak nová, ale přítlačák je vyhřátý, prostě KO a spojka klouže, nebo stačí abys dal chip a spojka točivý moment nepřenese, a to se výkon a točák zvedne o pár procent..., jinak když ti přijede mladá holka s cukající spojkou, řekneš si má levou nohu kopyto, ale co když přijede chlap, co jezdí 40 let ?? #-o
Ešte, čo sa tu spomína cukanie za studena, tak to so spojkou asi nebude mať veľa spoločné.... tu je hlavný problém manažment motora, ktorý bojuje s emisiami za studena... ťažko sa hľadá kompromis medzi užívateľským prejavom a emisiami....
Ano to som myslel, ospravedlnujem sa za dezinformacie.
Diky za opakovane potvrdenie. Len skoda, ze to robia len benziny.