Stránka 1 z 1

iMT převodovka

Napsal: 06 úno 2021, 17:06
od Iggie
Zdrvím všechny účastníky fóru. Chtěl jsem se zeptat jsou-li tady majitele nové :hyu: i30 s iMT převodovkou. Moc informaci o tom není, kromě toho že je tam spojka ovládaná elektronický a auto umí plachtit anebo i vypnout motor se zařazenou rychlosti. Ale většinou to jsou takové „marketingové“ kecy. Jaké jsou zkušenosti v reálném provozu? Jsou-li cítit nějaké rozdíly oproti klasickému manuálu? Na nějakých serverech se spekuluje o delší životností spojky kvůli „šetrnějšímu“ ovládaní elektronikou ale zase podle mě to moc nedává smysl, když o to více auto bude plachtit na sešlápnutou spojku se zařazenou rychlosti. Celkově jaký mate pocit z toho jak často se využívají ty „inteligentní“ finty za běžného provozu?

Láka mě 1.5 T-GDI a ten motor se nabízí buď s 7DCT převodovkou anebo právě iMT. Ani manuál ani automat mi nevadí ale po přečtení zahraničních serveru se objevuji informace, že u 7DCT se objevuji případy, kdy je potřeba vyměnit spojkovou sadu už kolem 70tis. Km a nebylo to uznané jako záruční případ. Což se mi zda jako dost málo. Chápu, že soudit o životnosti iMT asi je taky brzo, v Asii se prodává o něco déle ale bez spojkového pedálu tak nevím jak moc jsou rozdílné ty převodovky s Evropskou verzi.

Re: iMT převodovka

Napsal: 06 úno 2021, 17:17
od dibarbora
https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?f=217&t=39765

tu si môžeš prečítať nezaujaté názory aj na iMT...

K životnosti spojok v DCT asi toľko, že aj keď je to automat, tak je to pohodlné riešenie s jedným malým ale... hlavne na dlhé cestovanie. DCT hlavne so suchými spojkami nemá rado časté posúvanie sa (hlavne v kolónach), takže mestská prevádzka v pohodlí môže byť vykúpená novou spojkovou sadou aj po 70tkm. Neuznanie reklamácie je pochopiteľné.. bolo to zodraté prevádzkou.... Do mesta ideálne hydrodynamický menič....ktorý má ale smolu, že sa veľmi nemá rád s eko normami.... takže v dostupných povozoch sa už prakticky nevyskytuje...

Z dlhodobého hľadiska je voľba medzi iMT a DCT čistá Sofiina voľba, pretože obe riešenia sú dosť zložité a potenciálnu pascu obsahuje aj iMT... aktuátor ovládajúci spojku... svojho času mal MB podobný systém na brzdách a veľa slávy z toho nebolo... potichu sa to pobralo preč spolu s FL..

Re: iMT převodovka

Napsal: 07 úno 2021, 11:47
od slabostka
vyhnite sa robotizovaným prevodovkám... každý automat je fajn kým ide, potom príde vyššia investícia... jediný automat čo funguje ako manuál je v hybridoch toyoty-lexusu, tam je lacná udržba a prevodovka prežije auto.Lebo je to v podstate manuál.

Re: iMT převodovka

Napsal: 07 úno 2021, 12:09
od dibarbora
Pri takejto stratégii sa už fakticky môžeš od :hyu: presťahovať ku Kii.. tam je slušný motor 1,5TGDi kombinovaný s klasickou MT6.

U :hyu: nemáš na výber... buď drahšie DCT (nejako vychytené ale s rizikom drahšieho servisu) alebo iMT... kde je MT6 kombinovaný fakticky s robotizovanou spojkou.... (novinka a veľká neznáma z hľadiska spoľahlivosti).....

Re: iMT převodovka

Napsal: 07 úno 2021, 13:47
od stanKon
No vy dva jste fakt dárečcí. Víc takových tak to tu :hyu: může zavřít. :-k .

Ne vážně jste hrozní pesimistí :wink: .

Re: iMT převodovka

Napsal: 07 úno 2021, 18:07
od dibarbora
Prečo pesimisti? .... veci treba pomenovať pravými menami.... za každým "A" teda nasleduje aj "B".... a to "B" sú aj riziká a nejaké nevýhody... niečo rieši záruka, ale ak má niekto plán aj za horizont záruky, tak tam potom musí premýšľať aj nad černejším scenárom...

Re: iMT převodovka

Napsal: 07 úno 2021, 18:44
od slabostka
robot je zdroj problémov všade.... a sú značky ktoré ho už nadobro opustili a dobre spravili pre zákazníkov.... za každé pohodlie treba platiť tak to je... nechcem tu robiť reklamu toyote ale jej hybrid je čo sa týka údržby veľmi lacný paradoxne...

Re: iMT převodovka

Napsal: 07 úno 2021, 21:19
od idam.i
CVT je praktický bezúdržbová,no nie každému sadne. :|

Re: iMT převodovka

Napsal: 08 úno 2021, 17:53
od Iggie
dibarbora píše: 07 úno 2021, 12:09 Pri takejto stratégii sa už fakticky môžeš od :hyu: presťahovať ku Kii.. tam je slušný motor 1,5TGDi kombinovaný s klasickou MT6.

U :hyu: nemáš na výber... buď drahšie DCT (nejako vychytené ale s rizikom drahšieho servisu) alebo iMT... kde je MT6 kombinovaný fakticky s robotizovanou spojkou.... (novinka a veľká neznáma z hľadiska spoľahlivosti).....
Děkuji za tip, nějak mi to uniklo, ale i tak v podobné výbavě to vychází dráž, ale byl jsem na testovací jízdě s 1.5dpi a příjemně mě ten motor překvapil....možná ani není potřeba se za tím turbem hnat, vystačil bych si v 90 procentech případů i bez turba.

Re: iMT převodovka

Napsal: 08 úno 2021, 17:56
od slabostka
idam.i píše: 07 úno 2021, 21:19 CVT je praktický bezúdržbová,no nie každému sadne. :|
- to je pravda ale ja by som už inú nebral lebo údržba .... :D/