Stránka 1 z 1

Vybita bateria

Napsal: 13 úno 2021, 18:59
od vado
Mam trvaly homeoffice, elantrou som nejazdil od Mikulasa minuleho roku.
Dnes som siel vyskusat, ci este funguje.
Otvorit cez DO slo, ale nastartovat uz nie. Akumulator vybity, ma 10.15V

Doniesol som ho tepla a pripojil nan nabijacku ulg-3-8-a1.
Ta sa tvari, ze je zapnuta. Podla navodu ma byt ulg-3-8-a1v rezime pulzneho nabijania, pokial ma akumulator menej, ako 10.5V. Kontrolka pulzneho nabijani nesvieti.
Nabijacka nereaguje na slacenie tlacitka pre prepinanie modov a ani akumulator nenabera napaetie.
Pri prepolovani zasvieti na nabijacke vystrazna LED.

Mate niekto skusenosti s touto nabijackou (ulg-3-8-a1) ?

Re: Vybita bateria

Napsal: 13 úno 2021, 19:23
od ims
Je potrebné nejakou jednoduchou (bez "rozumu") nabíjačkou zdvihnúť napätie akumulátora cez 10,5V (možno aj trochu viac). Potom by už mala táto "múdra" nabíjačka začať nabíjať. Existujú aj "múdre" nabíjačky ktoré majú aj režim oživenia hlboko vybitých akumulátorov a následne ho nabiť do plných znakov nabitia.
Napísal som to tak ľudovo, lebo predpokladám, že elektrika nie je váš koníček...

Re: Vybita bateria

Napsal: 13 úno 2021, 19:24
od slabostka
total vybitú baterku nevie nabíjať... buď si auto naštartuj cez káble z iného auta alebo musís nabíjať niečím neinteligentným natvrdo alebo naopak viac inteligentnou nabíjačkou....

Re: Vybita bateria

Napsal: 13 úno 2021, 20:19
od kolomaz
pokud je to stará klasika, pak při 10,15V je baterie pravděpodobně po smrti. A pokud se ti podaří ji nějak vzkřísit tak to nebude mít žádnou kapacitu.
Pokud se za dva měsíce svévolně vybila, pak byla vlastně napadena covidem už na mikuláše.
Neřešil bych to, ztráta času a koupil novou baterku
napětí pod 10,5 V delší dobu je pro baterku téměř vždy konečná
desky už budou "zasulfátovaný "

Re: Vybita bateria

Napsal: 13 úno 2021, 21:29
od ims
Ja by som to skúsil oživiť, je pravda, že už asi nebude mať pôvodnú kapacitu. Môže ale ešte poslúžiť.
Tento pán vie o akumulátoroch a nabíjaní dosť: https://www.youtube.com/watch?v=wUhY7YxNV2M - pozrite si aj iné jeho videá.

Re: Vybita bateria

Napsal: 14 úno 2021, 00:53
od vado
Ahoj,

dakujem za rady.

Akumulator je bezudrzbovy, prevdepodobne gelovy, Elantra 2011.

Podla navodu by mala tato nabijacka vediet ozivit aj akumulatory s napaetim nizsim, ako 10.5V, je to nazvane ako impulzny rezim.

Ale po pripojeni k akumulatoru nijako nereaguje, nedaju sa prepinat mody. Je mozne, ze ta "smart" nabijacka nie je funkcna, nepouzival som ju asi 12 rokov.

Asi naozaj bude najlepsie zaobstarat novy akumulator.

Re: Vybita bateria

Napsal: 14 úno 2021, 05:34
od thornych
Ahoj, jestli se nepletu, jedná se o nabíječku LIDL. Na internetu jsem nedávno četl diskuze, že tato nabíječka při hlubokém vybití akumulátoru nesepne. Jak psali kolegové výše - zkusit částečně dobít "hloupou" nabíječkou, nebo kvalitnější "chytrou" (např. CTEK by to měl umět, ale osobní zkušenost nemám). Jakmile stoupne napětí, Tvoje nabíječka by se měla chytit.

Re: Vybita bateria

Napsal: 14 úno 2021, 08:30
od idam.i
Možná ju nakoniec nejako zobudíš.No keďže má 9 rokov nachal by som ju v kľude odísť na zaslúžený odpočinok a kúpil novú.

Re: Vybita bateria

Napsal: 14 úno 2021, 09:01
od WalterB
Jestli je ta baterka z r. 2011 a ještě ke všemu nebyla nikdy ani nabíjena (12 let nepoužíivaná nabíječka), tak si zaslouží pomník - a to auto a jeho dobijeci schopnosti taky. Gratuluju! :)

Re: Vybita bateria

Napsal: 14 úno 2021, 10:07
od Odjinud
Premyslim, jestli s ohledem na mrazy baterkou nevytahnout do tepla. Stojim na ulici a jel jsem naposled pred tydnem.

Jinak u soucasne i30 zadny skryty problem s odpojenim / pripojenim baterie neni?
(Tj.jen odpojit a pak pripojit?)