Kona OS 1,0 T-GDi DCT Smart
Napsal: 19 úno 2021, 20:42
Zimu nemám moc rád, protože mi chybí zkoušení nových aut. A i když to ještě v pondělí nevypadalo, tak víkend je přesně takový ideál na otevření nové testovací sezóny. Tentokrát jsem zvolil čím dál populárnější malé SUV, chcete-li crossover.
Nijak jsem se netajil tím, že původní designové provedení tohoto modelu se mi nelíbilo. Ano, bylo originální, ale ne podle mého vkusu. Exteriér nebyl prostě moje krevní skupina. Musím přiznat, že do mého vkusu se facelift strefil. Auto sice ztratilo svoje základní markanty, ale získalo jiné, které se mně líbí.
Za mě se vyloženě podařila maska s velkým logem umístěným nad mřížkou chladiče ještě před kapotou. Zůstala DRL vyřešená tenkou linkou na vrcholu přídě, uprostřed se stejně jako dosud nachází hlavní světlomety, nyní s blinkrem a úplně dole našly své místo mlhovky, ovšem v malém kulatém provedení. Předmětem testu byla výbava Smart a byl jsem hodně zvědavý na Bi-LED potkávací světla. Bohužel zrovna testovaný vůz má poněkud „ošizenou“ výbavu a stupni Smart odpovídá vše, kromě předních světel, která jsou klasická se žárovkou H7 a bez přísvitu do zatáček. Na druhou stranu musím přiznat, že tak jako původní Kona svítila fakt mizerně, tak faceliftovaná svítí na použití čočky s obyčejnou H7 přímo výborně
.
Boční profil se nezměnil, a to je rozhodně dobře. Nejsem vyloženě fanouškem crossoverů, ale tohle auto se mi líbí. Nejvíc oceňuji používání matných plastů resp. černých střešních ližin, na takhle malé auto prostě falešný chrom nepatří. Já osobně bych si odpustil i stříbřité prvky na obou náraznících, paradoxně díky jejich absenci vypadá nejlíp úplně základní výbava
.
I záď si ponechala rozdělení světlených zdrojů, kdy horizontální červené svítilny obsahují pouze koncová a brzdová světla, oddělené svítilny ve střední výšce obsahují blinkry a vpravo zpátečku a vlevo zadní mlhovku. Sice jsem zastánce integrovaných zadních svítilen, ale v tomto provedení ještě nejsou zadní blinkry tak nízko, aby se nějak extrémně špinily nebo se dostávaly mimo přirozený rozsah vnímání řidiče jedoucího za Vámi.
A tady naše procházka po vnějším designu Kony končí, jako takovou malou perličku si dovolím upozornit na úplně normální ramínkové stěrače, do Koreje aerotwiny ještě nedorazily
.
Nijak jsem se netajil tím, že původní designové provedení tohoto modelu se mi nelíbilo. Ano, bylo originální, ale ne podle mého vkusu. Exteriér nebyl prostě moje krevní skupina. Musím přiznat, že do mého vkusu se facelift strefil. Auto sice ztratilo svoje základní markanty, ale získalo jiné, které se mně líbí.
Za mě se vyloženě podařila maska s velkým logem umístěným nad mřížkou chladiče ještě před kapotou. Zůstala DRL vyřešená tenkou linkou na vrcholu přídě, uprostřed se stejně jako dosud nachází hlavní světlomety, nyní s blinkrem a úplně dole našly své místo mlhovky, ovšem v malém kulatém provedení. Předmětem testu byla výbava Smart a byl jsem hodně zvědavý na Bi-LED potkávací světla. Bohužel zrovna testovaný vůz má poněkud „ošizenou“ výbavu a stupni Smart odpovídá vše, kromě předních světel, která jsou klasická se žárovkou H7 a bez přísvitu do zatáček. Na druhou stranu musím přiznat, že tak jako původní Kona svítila fakt mizerně, tak faceliftovaná svítí na použití čočky s obyčejnou H7 přímo výborně