Walterovic i30 Combi 1.5 DPI Smart - “Heduše”

Založte si své téma a představte svojí i30 ostatním

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
WalterB
***
Příspěvky: 576
Registrován: 01 zář 2020, 12:45
Bydliště: Kutnohorsko

Re: Walterovic i30 Combi 1.5 DPI Smart - “Heduše”

Příspěvek od WalterB »

Aha, tak nějaké položky přední solární sklo jsem si ani nevšiml. Jestli je tím míněn ten zatmavený pruh nahoře, tak pak jo, něco takového tam je. Ohledně těch zadních skel tu psal Maras, že prý v ČR se to do Smartu dává standardně. Ceník si toho zatím asi nevšimnul :D
S těmi senzory to zkusím - právě že jsem na nic zatím nepřišel. Kde a jak se tyto věci nastavují? Zrovna teď o víkendu jsem nějaké možnosti dalších nastavení hledal a moc jsem nepochodil (shodou okolností to bylo nastavování právě toho asistenta, protože jsem jel dlouho po okreskách a nechat ho takto normálně puštěný, bylo fakt až nebezpečný, tak jsem hledal nějaké "zmírnění účinku").
- v infotainmentu jsem nenašel skoro nic (snad jen něco ohledně klimatizace atd.)
- na malém display mezi budíky toho taky moc nebylo (něco okolo světel apod.)
Asi jsem něco přehlédl...
Jestli teda ten asistent nastavit jde, ale jen dočasně, tak to je fakt na pendrek! :evil:
je: Hyundai i30 Combi 1,5 DPI Smart - Heduše (21-)
je2: KIA Ceed II 1.4 MPI (15-), Škoda Octavia I 1.9 TDI Combi (04-)
bylo: Opel CorsaB 1.0, BMW X1 1.8D F48, Šk. Fabia I 1.2 HTP
dávno: Šk. Fabia I 1.4 MPI, Šk. Forman LX, Šk. 105 L, VAZ 21011
Reklama
 

Uživatelský avatar
Dvory
*
Příspěvky: 16
Registrován: 03 úno 2021, 14:46

Re: Walterovic i30 Combi 1.5 DPI Smart - “Heduše”

Příspěvek od Dvory »

To nastavení toho asistenta tam opravdu je, ale jak píše Verxes, pamatuje si to jen do vypnutí zapalování. Jinak k tomu jak je to bezpečné, když sem to zapomněl vypnout na okresce (bez čáry uprostřed), kde se dvě auta vyhýbají tak, že jedno musí ke krajnici, tak to tento chytrý asistent vyhodnotil asi jako jednosměrku a tlačil mě doprostřed ](*,) . Takže zásadně vypínám.
Hyundai i30 HB 1,5DPi 81kW SMART, engine red
Ford fiesta mk5 1,25 55kW
ex: Nissan primera p11 2,0 96kW
Uživatelský avatar
Verxes
**
Příspěvky: 175
Registrován: 10 srp 2012, 08:47

Re: Walterovic i30 Combi 1.5 DPI Smart - “Heduše”

Příspěvek od Verxes »

Jojo, na okresce je to o hubu - vyhýbám se autu ke kraji a on mě chce tlačit do středu, blbec.. ale když je dálnice, nebo prostě pruh i uprostřed, tak je to v pohodě, to jsem zkoušel i na prázdné silnici na chvíli pustit volant a sledovat, jak to vyrovnává, docela mu to šlo, ale po druhým srovnání už řval, ať držím ruce na volantu :lol: Takže vypínám.. jako já jsem na to už zvyklej, ale půjčíte pak třeba někomu auto, zapomenete mu to říct, aby si to vypnul.. a ten se bude pak divit jako ](*,) ..

A jinak ty přední sensory se aktivují někde v tom počítači mezi budíkama.. procházel jsem to tam a jedna věc tam byla vypnutá, tak jsem to zapnul a to je ono.. akorát nevím, jak to tam bylo přesně pojmenované (ještě kouknu, něco s parkováním) a i když dojíždím kolonu na jedničku, tak se sensory zapnou (rozsvítí se ta kontrolka na tom vypínacím tlačítku vedle šaltpáky a fungují na výbornou - parkuju takhle krásně u práce, i doma do garáže.. =D> ).
Hyundai i30 III Combi 1.5 DPI Smart (od 26.4.2021)
prodáno: Hyundai i30 II HB 1.6 CVVT Trikolor 88kw
Uživatelský avatar
WalterB
***
Příspěvky: 576
Registrován: 01 zář 2020, 12:45
Bydliště: Kutnohorsko

Re: Walterovic i30 Combi 1.5 DPI Smart - “Heduše”

Příspěvek od WalterB »

OK, stálou aktivaci těch předních senzorů tedy zkusím najít.
A to nastavování reakce na jízdní pruhy/kraj vozovky je taky někde tam?
Jinak koukám, že z okresek s tím máme všichni stejné zkušenosti... Napřed se mi docela líbilo, že je to schopné jakž takž registrovat i vozovku bez bílých pruhů, ale jak oba píšete: zvlášť na úzkých místech a v situaci, kdy jede něco v protisměru, je to opravdu "o ústa".
Zajímavé ale je, že minulý týden jsem jel přes půl republiky a zpět firemním Ceedem III a ten to zřejmě má defaultně nastavené přesně obráceně - žádné škubání volantem, jen zabrnění a občas pípnutí. Přitom systém to bude asi stejný.
je: Hyundai i30 Combi 1,5 DPI Smart - Heduše (21-)
je2: KIA Ceed II 1.4 MPI (15-), Škoda Octavia I 1.9 TDI Combi (04-)
bylo: Opel CorsaB 1.0, BMW X1 1.8D F48, Šk. Fabia I 1.2 HTP
dávno: Šk. Fabia I 1.4 MPI, Šk. Forman LX, Šk. 105 L, VAZ 21011
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20052
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Walterovic i30 Combi 1.5 DPI Smart - “Heduše”

Příspěvek od Axel.Foley »

Pánové, podívejte se do manuálu, tam by to mělo být vysvětleno. Také mě udivuje, že si LKAS nepamatuje stupeň citlivosti trvale :-k to je pak na dvě věci...
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Uživatelský avatar
Verxes
**
Příspěvky: 175
Registrován: 10 srp 2012, 08:47

Re: Walterovic i30 Combi 1.5 DPI Smart - “Heduše”

Příspěvek od Verxes »

Tak manuál jsem si projel - ale o tom, že by se LKA vyresetovalo na výchozí hodnoty po každém nastartování tam nic není [-X . (A i když mám nový manuál pro FL, tak tam pořád ukazují, že tlačítko na vypnutí LKA je vlevo od volantu). Nastavit to lze - buď jen na varování (blikání kontrolky a tiché pípání, nebo plná asistence, popř. vypnout úplně).. takže nic moc :roll: Ale třeba v nějakém updatu firmwaru by to mohli vylepšit - minimálně to nastavování dát přímo na stisky toho tlačítka, to by bylo OK, nemusel bych lézt pořád někam do menu. :-k
A ty sensory jsou označené jako PDW ( Parking Distance Warning.. myslím, že to je poslední položka v menu asistence řidiče - to rozkliknout a je tam zaškrtávátko)
Hyundai i30 III Combi 1.5 DPI Smart (od 26.4.2021)
prodáno: Hyundai i30 II HB 1.6 CVVT Trikolor 88kw
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20052
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Walterovic i30 Combi 1.5 DPI Smart - “Heduše”

Příspěvek od Axel.Foley »

Zvláštní :-k O to víc mě to překvapuje, protože Tucson TLE si nastavení pamatuje. Ten má ale funkci otočenou, t. j. po nastartování je LKAS deaktivovaný a zapínám ho tlačítkem.

Snad se, kluci, dopátráte nějakého řešení.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Uživatelský avatar
WalterB
***
Příspěvky: 576
Registrován: 01 zář 2020, 12:45
Bydliště: Kutnohorsko

Re: Walterovic i30 Combi 1.5 DPI Smart - “Heduše”

Příspěvek od WalterB »

No, až se dnes žena vrátí s autem z práce, tak si s tím zkusím trochu pohrát. Ale moc nadějí do toho teda nevkládám.
Zřejmě se tu v případě LKA prolíná několik nešťastných okolností:
- primárně je to odladěno celkem dost "agresivně"
- nějaké zjemnění režimu de facto možné není - změnu lze udělat vlastně asi jen přepnutím mezi LKA a LDW
- ani tato změna není navíc na tlačítku a je z uživatelského hlediska v nastavení dost zanořena (viz příručka: User Settings → Driver Assistance → Lane Safety → Lane Keeping Assist/Lane Departure Warning/Off)
- auto se navíc (asi?) neustále vrací do primárního nastavení
Ale ať skončím pozitivně: :D
- aspoň že to samotné vypnutí/zapnutí je přímo na volantu - to je lepší, než to lovit někde na palubce (i když: kdyby to bylo hned vedle Start/Stopu, tak by to zas člověk mohl udělal souběžně)
je: Hyundai i30 Combi 1,5 DPI Smart - Heduše (21-)
je2: KIA Ceed II 1.4 MPI (15-), Škoda Octavia I 1.9 TDI Combi (04-)
bylo: Opel CorsaB 1.0, BMW X1 1.8D F48, Šk. Fabia I 1.2 HTP
dávno: Šk. Fabia I 1.4 MPI, Šk. Forman LX, Šk. 105 L, VAZ 21011
Uživatelský avatar
Maras
*****
Příspěvky: 1693
Registrován: 09 srp 2020, 14:44

Re: Walterovic i30 Combi 1.5 DPI Smart - “Heduše”

Příspěvek od Maras »

To mne pobavilo, prý to mít hned vedle start stopu a nechtěl bys to mít vypnuté hned při otevření dveří? :D :lol: :lol: . Ono je to práce zmáčknout na volantu 3 vteřiny tlačítko. No né, nic se nedá dělat, doba je taková jaká je a naštěstí i30 je v tomhle směru ještě zlatá. Dnešní auta pomalu začínají připomínat letadlo.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Uživatelský avatar
WalterB
***
Příspěvky: 576
Registrován: 01 zář 2020, 12:45
Bydliště: Kutnohorsko

Re: Walterovic i30 Combi 1.5 DPI Smart - “Heduše”

Příspěvek od WalterB »

Vidíš, to mě nenapadlo, zajímavý námět... :D
Ale vážně: jsou to samozřejmě prkotiny. Souhlasím, že i30 je z hlediska ergonomie velmi dobře udělaná (to byl ostatně jeden z důvodů, proč jsem zrovna tohle auto domů koupil). Je jen škoda, že zrovna okolo LKA to není úplně dotažené, byť to tlačítko na volantu je super nápad!
je: Hyundai i30 Combi 1,5 DPI Smart - Heduše (21-)
je2: KIA Ceed II 1.4 MPI (15-), Škoda Octavia I 1.9 TDI Combi (04-)
bylo: Opel CorsaB 1.0, BMW X1 1.8D F48, Šk. Fabia I 1.2 HTP
dávno: Šk. Fabia I 1.4 MPI, Šk. Forman LX, Šk. 105 L, VAZ 21011
Uživatelský avatar
Maras
*****
Příspěvky: 1693
Registrován: 09 srp 2020, 14:44

Re: Walterovic i30 Combi 1.5 DPI Smart - “Heduše”

Příspěvek od Maras »

Z hlediska ergonomie jak píšeš je naprosto dobře, že je tlačítko LKA umístěno na volantu, kde jej snadno vypneš, než šátrat kdesi vlevo dole za jízdy. Ono tam vlevo dole bývalo před FL, jenže nebylo sledování pruhů zapnuto defaultně, proto se velmi správně přemístilo na volant. Je to dań za zisk hvězdiček v nárazových testech, kdy zapnuté systém LKA je vyžadován kvůli bezpečnosti. Myslím si o tom svoje, oni ti mocipáni mají o nás pořád takový strach, že nevím, co si za chvíli bez jejich pomoci počnem. Jinak nastavení uvnitř LKA by mohlo mít více možností, jistě ano. ...za mne vůbec neřeším, stisknu, vypnu, když chci zapnu. Naštěstí tohle ještě pořád jde.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Uživatelský avatar
sarin007
*****
Příspěvky: 2089
Registrován: 26 říj 2012, 11:32
Bydliště: Písek

Re: Walterovic i30 Combi 1.5 DPI Smart - “Heduše”

Příspěvek od sarin007 »

S tim LKAs je to zvláštní, u Tucsona i Fastbacka si to pamatuje trvale. Asi nějaká změna :-k
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 136KW, A/T, Style Premium, barva Ara Blue +
Hyundai i30 Fastback, 1.4 T-GDI, Style, barva červená

Hyundai Elantra Style Premium, 2011, světle modrá
Renault Scenic 1.9 dCi r.v. 2002
Peugeot 306 r.v. 1996
VW Golf I r.v. 1979
Uživatelský avatar
MIKIM69
**
Příspěvky: 105
Registrován: 15 dub 2021, 22:06

Re: Walterovic i30 Combi 1.5 DPI Smart - “Heduše”

Příspěvek od MIKIM69 »

Stačí to len priradiť k štartovaciemu procesu. Jedno tlačítko naviac-žiadna tragédia.. :D
Mńa viac naštvala príručka v ktorej som nenašiel zmienku ako sa to na volante vypína..Ešte že mi to povedali v predajni.. :D
Uživatelský avatar
WalterB
***
Příspěvky: 576
Registrován: 01 zář 2020, 12:45
Bydliště: Kutnohorsko

Re: Walterovic i30 Combi 1.5 DPI Smart - “Heduše”

Příspěvek od WalterB »

Inu, ne všechny změny jsou k lepšímu ](*,)
Co se příručky týče, tak způsob uspořádání informací nepovažuju zrovna za nejpřehlednější. Ještě že je k dispozici v PDF, takže člověk aspoň může vyhledávat podle slov.
je: Hyundai i30 Combi 1,5 DPI Smart - Heduše (21-)
je2: KIA Ceed II 1.4 MPI (15-), Škoda Octavia I 1.9 TDI Combi (04-)
bylo: Opel CorsaB 1.0, BMW X1 1.8D F48, Šk. Fabia I 1.2 HTP
dávno: Šk. Fabia I 1.4 MPI, Šk. Forman LX, Šk. 105 L, VAZ 21011
Uživatelský avatar
Maras
*****
Příspěvky: 1693
Registrován: 09 srp 2020, 14:44

Re: Walterovic i30 Combi 1.5 DPI Smart - “Heduše”

Příspěvek od Maras »

Ještě k těm solárním sklům. Jestli jsou na autě, poznáš je podle písmena "S" v označení skla.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Auta členů“