Stránka 1 z 2

dojazdová rezerva vs opravná sada

Napsal: 04 dub 2021, 09:55
od dokidoki
Pánové vozíte v kufri dojazdovú rezervu alebo opravnú sadu. Na súkromnom vozidle som za 20 rokov nemal jediný defekt. Na služobnom asi 3 defekty. Aké máte praktické skúsenosti s opravnou sadou, je fakt spoľahlivá? Voziť v kufri dojazdovku, alebo ju dať preč a voľný priestor využiť lepšie?

Re: dojazdová rezerva vs opravná sada

Napsal: 04 dub 2021, 10:21
od sud
zalezi na tom kam jazdite, ak po meste resp. v blizkom okoli tak postaci opravna sada, ak dalej mimo civilizaciu, tak by som odporucal dojazdovku..

aj ked osobne som radsej za dojazdovku v kufri v kazdom pripade, je lepsie sa spoliehat na seba ako na druhych

Re: dojazdová rezerva vs opravná sada

Napsal: 04 dub 2021, 10:23
od Richard555
No jsem ze starý školy, jezdil jsem ještě na diagonálních pneu s duší. Rezervu jsem vždy měl. a píchlou duši jsem uměl opravit - zavulkanizovat třeba na chalupě, v nejhorším případě i na silnici. Prostě za mě rezerva je rezerva. Tou opravnou sadou opravíš provizorně jen vpich, hřebík atd. bohužel prasklinu či seknutí o nějaký odpadlý plech nebo o obrubník neopravíš ani omylem. U SUV bych doporučil plnohodnotnou rezervu, u osobáků stačí i ta dojezdovka :wink:

Re: dojazdová rezerva vs opravná sada

Napsal: 04 dub 2021, 10:39
od dibarbora
Opravná sada je z môjho pohľadu len na okrasu (jediná užitočná vec je kompresor)... bezdušovú pneu nejaký klinec alebo samorezná skrutka neodstaví okamžite. Pokiaľ s tým človek nehýbe, tak stačí dofúkať a dôjsť sa dá v pohode ne pichnutej gume. Napustenie pneu tým opravným sajrajtom hlavne znepríjemní život v pneuservise, lebo oprava je tak či tak len provizórna.
Keď sa budeme rozprávať o deštrukcii pneumatiky...úplne stačí uvoľnený kus asfaltu na okraji diery a pneumatika je na franforce, tak v tomto prípade je opravná sada úplne na dve veci. Aspoň dojazdovka je 1000x užitočnejšie a funkčnejšie riešenie... samozrejme, pokiaľ ju je kam umiestniť....

Re: dojazdová rezerva vs opravná sada

Napsal: 04 dub 2021, 11:55
od lumix
Já jsem pro rezervu, vyžadují ji ji i u služebního a jsem za ni rad, dokud ji budu vozit tak ji nebudu potřebovat a naopak. Přehodil kolo v případě potřeby je pro je jednodušší.

Re: dojazdová rezerva vs opravná sada

Napsal: 04 dub 2021, 12:08
od Axel.Foley
U služebáku mi na dálnici pod zadkem (doslova) vybuchla pneumatika. V té chvíli jsem byl za rezervu víc než vděčný. V Tucsonu mám taky rezervu.

Tohle dilema si musí každý vyřešit sám. Za mně rezerva, ať už plnohodnotná nebo dojezdovka, rozhodně ano

Re: dojazdová rezerva vs opravná sada

Napsal: 05 dub 2021, 07:57
od Pjotr1
Já za posledních asi 30 let co si pamatuju jsem píchnul jen párkrát a bylo to většinou o ostrý kamínky, jako posypový materiál. A jednou bočnici o obrubník při parkování. Nadával jsem si jaký jsem debil, ale zkušenost dobrá. Roztrhla se mi bočnice, jeden by řekl že guma bude hned prázdná, ale ne, utíkalo to určitě víc než minutu. Takže za mně jsou gumy bezpečný a i při velký díře máš dost času na to reagovat, zpomalit a zastavit bezpečně.
Vozím dojezdovku. Za mně ideál. Opravná sada by na ty kamínky asi zafungovlala, ale nevěřím, že by se pak dala guma znovu vyvážit = nutné řešit co místo ní.

Re: dojazdová rezerva vs opravná sada

Napsal: 05 dub 2021, 08:20
od Odjinud
Tak ono co si budeme namlouvat, opravna sada je jen alibismus automobilek, aby neco usetrili, snizili hmotnost (driv nesmysl, dnes cim dal tim vic aktualni) a vykazali vetsi kufr...

Re: dojazdová rezerva vs opravná sada

Napsal: 05 dub 2021, 09:18
od Neo-Mike
Za mě je ideální dojezdová pneumatika, nezabírá tolik místa v kufru jako klasický disk. 7 let jsem jezdím bez jediného defektu a pak během měsíce jsem 3x píchnul. Jednou to bylo po zaparkování, kdy jsem došel k autu a kolo bylo prázdné. Podruhé jsem zaparkoval a zjistil, že mi z kola trčí šroub, který díru utěsnil, takže nebyl problém dojet do servisu. Naposledy jsem večer na dálnici v zúžení najel na šroubovák a měl jsem co dělat, abych stihnul sjezd.

Re: dojazdová rezerva vs opravná sada

Napsal: 05 dub 2021, 10:31
od mopic
Souhlasím, že dojezdová rezerva je užitečnější, než opravná sada. Moje zkušenost je taková, že pokud člověk chytí hřebík, tak po dofouknutí dojede bez problémů kam potřebuje. Já takhle jednou jezdil se zapíchnutým vrutem několik dní, než jsem jednak zjistil příčinu, proč mně kolo utíká a druhak než jsem se dostal do pneuservisu. Jednou denně jsem dofoukl a bylo to v pohodě. Pokud člověk gumu vyloženě drbne, tak mu opravná sada stejně nepomůže. Chápu, že to je problém u mild hybridů, které nemají na dojezdové kolo prostor a tahat ho v kufru je na prd.

Re: dojazdová rezerva vs opravná sada

Napsal: 05 dub 2021, 10:32
od kolomaz
1. opravná sada - tedy "super" spray je katastrofa, pomůže, ale když pak dojedete do servisu, tedy pneuservisu - zacpěte si uši.
2. opravná sada - knot - který se propíchne na místo hřebíku, šroubu či průrazu od kamene - pokud ho najdeme - je prezentováno jako nouzovka - ale znám i takové co na tom jezdí vesele dál.
3. skutečnost je, že tzv "šusdefekt" je málo obvyklý , ale není vylouč. Proto rozhodně na delší cesty, cizina , zima , noc - já volím rezervu

_____________

Re: dojazdová rezerva vs opravná sada

Napsal: 05 dub 2021, 11:44
od Mexican
za 350 000km s Accentom som rezervu potreboval 2x. Prvy krat sa mi to snalo v Cannakale (Turecko) pocas ich statneho sviatku, vsetky pneuservisy zavrete. Druhykrat sa mi to stalo pred barakom po navrate z dlhej cesty pred cestou do prace koleso som mal vymenene za 10 minut (takze uplne mimo rakcneho casu odtahovky) Ani raz by mi opravna sada nepomohla, pretoze umrel ventilok. Celkom nechapem nove auta s celkom normalnymi pneu (tz ziadne Mergle za 2 mega) ktore beznadejdne nakladaju majitelia na odtahovku, pretoze ma prazdnu pneu. Asi som stara skola (=39 rokov :-)

Na moto vozim lepiacu sadu s knotmi, tam som za cca 100 000km opravoval 3x. Po poslednej dobrej skusenosti kdesi na Moldavskom vidieku (opravene za 15 minut vratane nafuknutia bombickami) u lepiacu sadu prekladam na narocnejsie cesty aj do auta. Je to 10x10x3cm, pouzivam Slime
Pneumatiku som vzdy dojazdil (takze aj 15-20 000km)

https://www.moto-ufo.cz/slime-opravna-s ... o2-p36038/

Re: dojazdová rezerva vs opravná sada

Napsal: 05 dub 2021, 12:40
od Sanchez
kolomaz píše: 05 dub 2021, 10:32 1. opravná sada - tedy "super" spray je katastrofa, pomůže, ale když pak dojedete do servisu, tedy pneuservisu - zacpěte si uši.
2. opravná sada - knot - který se propíchne na místo hřebíku, šroubu či průrazu od kamene - pokud ho najdeme - je prezentováno jako nouzovka - ale znám i takové co na tom jezdí vesele dál.
3. skutečnost je, že tzv "šusdefekt" je málo obvyklý , ale není vylouč. Proto rozhodně na delší cesty, cizina , zima , noc - já volím rezervu

_____________
K bodu 2:
Esteze si mi pripomenul, ze musim objednat gumu, kedze po lete som opravene (knot) predne koleso ulozil na zimu a este som neprezul.
Necham vymenit gumu na kolese. Guma je asymetricky Hankook takze to bude ok. Jednu zadnu vymenim dopredu, kedze ta jedna uz bude nova.
Objednane, 1.430 kc za dobru gumu je fajn

Re: dojazdová rezerva vs opravná sada

Napsal: 07 dub 2021, 08:48
od 69pavel
přiložím zkušenost v rámci POV lepší asistence, auto bez rezervy s opravnou sadou v kufru, jednoho krásného dne defekt- bohužel pneu šla do kytek a opravna sada byla k ničemu. Hurá využití asistenční služby která je zaplacena v rámci POV, vše proběhlo hladce na moji straně velká spokojenost, a ejhle, další pojistné období na další rok zdraženo o 850 nahoru. Tak jdu na pojišťovnu co to jako má byt, odpověď- měl jste pojistnou událost a navíc 36 měsíců bonusu dolu ( i když ty se dnes vytratili a místo toho dají procenta jako slevu ). Oponuji vždyť to není nehoda, je to asistence, to jako má být co? Paní no takhle to je. Takže milá paní zrušte mi pojistku a že musím rok vydržet a ještě zaplatit zvýšenou pojistku, tak jsem se na paní zasmál-na druhý den značky do depozitu a během 1,5 hodiny jsem měl na úřadě značky jak v depozitu tak znovu vyjmuté z depozitu. Akorát upozornění kdyby to bral jako návod tak je třeba po vložení do depozitu okopírovat velký technický průkaz pro doložení pojišťovně a teprve potom vyjmout značky z depozitu jinak jsou problémy- informace od pána v kanceláři na depozitu.

od této zkušenosti dojezdové kolo v kufru to jistí

Re: dojazdová rezerva vs opravná sada

Napsal: 07 dub 2021, 10:45
od kolomaz
No jelikož makám v pojišťovně tak Pavle ta úschova RČ byla zbytečná. Pokud dojde ke zvýšení pojistné částky, stačí projevit nesouhlas a vypovíš smlouvu z důvodu navýšení ceny