Stránka 1 z 2

Kúpa nového Tucsona so 7st dct vs 6st hydromeničom

Napsal: 01 kvě 2021, 22:41
od Cobo77
Zdravím pánové, rozhodujem sa o kúpe nového Tucsona, vyberám z 3 variantov:
1. variant: klasika 1.6tgdi so 110kw a 4x4 v manuale, výbava style

2.variant: 132 kw mild hybrid 1.6tgdi, 4x4 so 7st Dct a style vybava

3.variant : priplatiť a kúpiť hybrid 169kw style výbava so 6st automatom(hydromenič) predokolkou...

Predtým som vlastnil Tucsona 1.6tgdi,4x4 v manuale so 130 kw,s dynamikou spokojnosť avšak spotreba za tých cca 29 000km bol priemer 10.8L/100km,cize uzrane, s ľahkou nohou stále cez 9L benzínu,takže čo by ste poradili vy? Zaujímajú ma názory aj ohľadom automatických prevodoviek, ich spoľahlivosť.... V širšom výbere je ešte cx5 s 2.5L benzínom a AT, Rav 4 hybrid predokolka s 2.5L benzínom ale manželka je naklonená Tucsonu, ďakujem za radu

Re: Kúpa nového Tucsona so 7st dct vs 6st hydromeničom

Napsal: 02 kvě 2021, 08:16
od slabostka
kedže mám s hybridným pohonom od toyoty nejaký ten km za sebou tak by som ti poradil asi takto - ak jazdíš mesto plus medzimesto a dialnicu sem-tam, si naklonený automatu tak hybrid od toyoty ti jednoznačne doporučím - pohon nemá turbo,kombinuje priamy a nepriamy vstrek, prevodovka je vlastne manuálna čiže životnosť nemusíš riešiť, jej servis je jednoduchý a lacný, spotreba bude zásadne iná ako si mal...
V novej ravke som sa vozil, ide to parádne..
Ale nehodnotím dizajn, veľkosti, infotainmenty a podobné veci takže môj názor je subjektívny, osobne som vyberal medzi hybridnou cr-v, rav4 a ford kuga.

Re: Kúpa nového Tucsona so 7st dct vs 6st hydromeničom

Napsal: 02 kvě 2021, 09:32
od dibarbora
Ako píše slabostka...
Hybrid od toyoty je vymakaný, dlhodobo odladený a hlavne pomerne jednoduchý... aj keď hybrid akumulátor a menič stoja raketu, keď náhodou dožijú...to budeš mať ale všade. Motor je od podstaty konštrukčne navrhnutý tak, aby zvládol hybridnú tyraniu (časté vypínanie a štartovanie). Daňou za to všetko je občasný efekt utrápeného vytočeného motora do vysávačových otáčok.

Hybrid od Hyundai je zložitejší... hydrodynamický menič vyžaduje podstatne viac servisnej pozornosti a predstavuje aj väčšie prevádzkové riziko(DCT by na tom bolo ešte horšie) ako tých pár ozubených koliesok od toyoty v eCVT. Čo ma na celom hybride od :hyu: v Tucsone vyrušuje najviac je motor. Priamovstrekový turbobenzín len prilepili k hybridnému sústrojenstvu... veľkou prevádzkovou otázkou bude jeho spoľahlivosť v hybridnom režime.... karbón, turbo, benzín v oleji....

Čo sa týka reálnych skúseností... tak na garaz tv nájdeš detailné porovnanie hybrid vs mils hybrid vs diesel

Čo sa týka spotreby... tak relatívne jednoduchý benzín Ti žerie 10l.... hybrid bude jazdiť možno za 6-7... ale za aký príplatok.... na to pozor :!: :!:

Re: Kúpa nového Tucsona so 7st dct vs 6st hydromeničom

Napsal: 02 kvě 2021, 10:36
od Axel.Foley
Cobo77: Včera jsem měl možnost vyzkoušet Tucson NX4 s 1,6 T-GDI MHEV 4x4 v kombinaci se 7° DCT.

Převodovka je přesně taková, jak ji znám z jiných modelů :hyu: - úžasná =D> Její spojení s benzínovým motorem je hodně povedené. Konstruktéři odvedli kus práce a je to znát, klobouk dolů. Mimochodem, známý s ní má odjeto téměř 160000 km za 4 roky a nedá na ni dopustit.

Motor je dynamický a živý, s autem hýbe slušně. To už znáš. Bohužel, co se týče spotřeby, zde neušetříš: sedal jsem do auta s teplým motorem a výsledná průměrná spotřeba dle PP byla 8,6 l. Najeto 40 km po prázdných okreskách a vesnicích bez semaforů. Známý jel po mně, po výsledek po 20 km 11,6 i přesto, že zkoušel plachtit v režimu ECO. Režim sport jsme využívali minimálně.

Re: Kúpa nového Tucsona so 7st dct vs 6st hydromeničom

Napsal: 02 kvě 2021, 11:53
od slabostka
celá finta je v tom že hybrid od toyoty je síce za nejaký príplatok - neviem posúdiť rozdiely v cenách, skúmal som len rav - cx-5-CR-V a zásadné rozdiely nie sú... v meste full hybrid bude brať kľudne 5.xxx, okresky 6.xxx, ale hlavne o pohon sa nebudeš starať za celý život auta - čiže ušetríš nielen na palive ale hlavne na servise. Ja osobne spotrebu beriem len ako bonus.
Čo sa týka vytočeného motora - už je to podstatne lepšie, v ravke to vôbec neobťažuje lebo väčší motor - netreba tak točiť a lepšie odhlučnenie.

Re: Kúpa nového Tucsona so 7st dct vs 6st hydromeničom

Napsal: 13 kvě 2021, 22:48
od dzakobo
Ahoj vsem,

Pridam trochu do plena. Jsem hrdym majitelem noveho Tucson.

Muj pristup pri volbe motorizace:
- pouze automat
- vzhledem k vykonu dieslovych motoru jsem uvazoval pouze o benzinu
- silnejsi benzinova varianta byla pouze 4x4 (pro me jezdeni naprosto k nicemu) - naklady na servis, spotreba min 1-2 litry nahoru -byla tedy ze hry
- vzhledem k velikosti auta a predpokladanym zdanenim, omezenim v zahranici ne-Eco vozu jsou vzal hybrid s predokolkou automatem a vybavou Style

Mam najeto cca 3tis, vetsinu dalnice a cast okresky. Prumerna spotreba momentalne 6.6 a na okreskach se da jezdit za 5 litru a to se ani nemusim snazit. Predpokladam, az se motor vice zajede, tak by to o nejakou desetinku mohlo jeste spadnout.

Pri vyberu auta jsem mel v hledacku:

CX-5 - srovnatelna dynamika i vybava. Vyssi cenovka a bohuzel mensi nez Tucson
Rav-4 v ramci stejne vybavy o dost drazsi a design... no neni to salek me kavy
- CVT prevodovka je sice jednoducha, ale projev vozu zvlastni a me to bohuzel nevyhovovalo.
Tiguan - jednoduche rozhodovani. Stacil pohledu do ceniku zacinajicim na 1,2mil...

V H se dala domluvit pomerne i slusna cenovka, tak volba byla jasna. Auto melo byt puvodne do cca 2-3 mesicu a vyrobeno bylo za 35dnu ✌️

Co se tyka spotreby, pokud nekdo uvazuje o benzinovem SUV a 4x4 myslim, ze v realnem provozu 10l neni zase tak hrozny.

Re: Kúpa nového Tucsona so 7st dct vs 6st hydromeničom

Napsal: 15 kvě 2021, 07:19
od Axel.Foley
dzakobo: Přeji hodně radosti za volantem.

Re: Kúpa nového Tucsona so 7st dct vs 6st hydromeničom

Napsal: 15 kvě 2021, 10:15
od slabostka
10l je neprijateľná spotreba pre auto tohto formátu ak pominieme dialnicu nad rýchlostný limit.

Re: Kúpa nového Tucsona so 7st dct vs 6st hydromeničom

Napsal: 17 kvě 2021, 11:42
od sarin007
U mě mám dlouhodobou 7,5l, ale to byl v nabídce ještě 2.0 diesel, ten už ale z nabídky zmizel, což považuju za velkou škodu :(

Re: Kúpa nového Tucsona so 7st dct vs 6st hydromeničom

Napsal: 17 kvě 2021, 20:27
od Axel.Foley
Krmit motor se 4 válci o objemu 1600 kubíků 10 litru benzínu v Tucsonu... to raději zaplatím 15 litrů, kterými nakrmím poctivý HEMI s dvojnásobným počtem válců a více než 3,5x větším objemem v Dodge RAM 1500 (5,7 V8).

Re: Kúpa nového Tucsona so 7st dct vs 6st hydromeničom

Napsal: 17 kvě 2021, 20:44
od dano30109
Ahojte nechapem ako tu niekto jazdi na 10l ??? Mam Tucsona 2020 1,6T-GDI 4x4 manual najazdene 12900km a priemer 8,3l od zaciatku pouzivania auta som nenuloval tak neviem kde na tom motore jazdite?A chodim v priemere o 10km/h rychlejsie.asi vsade chodite o 20-30km rychlejsie nad limitom inak si to neviem vysvetlit alebo 80% chodite dialnice?alebo mate 19ky kolesa rozmer 245 inak si to neviem vysvetlit.

Re: Kúpa nového Tucsona so 7st dct vs 6st hydromeničom

Napsal: 17 kvě 2021, 21:14
od petzl62
Axel.Foley píše: 17 kvě 2021, 20:27 Krmit motor se 4 válci o objemu 1600 kubíků 10 litru benzínu v Tucsonu... to raději zaplatím 15 litrů, kterými nakrmím poctivý HEMI s dvojnásobným počtem válců a více než 3,5x větším objemem v Dodge RAM 1500 (5,7 V8).
To máš sice pravdu, ale pořizovací hodnota vozu je stejná? Pokud ano, je to relevantní, pokud ne... :-$ :idea:

Re: Kúpa nového Tucsona so 7st dct vs 6st hydromeničom

Napsal: 18 kvě 2021, 06:35
od Axel.Foley
Máš pravdu, RAM je u nás od cca 1,7 milionu :-#

Na druhou stranu, je neuvěřitelné, jak úsporná vzhledem k objemu V8 dokáže být a jak užraná 1,6...

Re: Kúpa nového Tucsona so 7st dct vs 6st hydromeničom

Napsal: 18 kvě 2021, 11:33
od sarin007
dano30109 píše: 17 kvě 2021, 20:44 Ahojte nechapem ako tu niekto jazdi na 10l ??? Mam Tucsona 2020 1,6T-GDI 4x4 manual najazdene 12900km a priemer 8,3l od zaciatku pouzivania auta som nenuloval tak neviem kde na tom motore jazdite?A chodim v priemere o 10km/h rychlejsie.asi vsade chodite o 20-30km rychlejsie nad limitom inak si to neviem vysvetlit alebo 80% chodite dialnice?alebo mate 19ky kolesa rozmer 245 inak si to neviem vysvetlit.
Záleží taky na místě, kde člověk bydlí. Já mám na svém Tucsonu průmer 7,5l, ale otec má 8,4l. Přitom máme identická auta, já navíc a automatem, o kterém se říká, že žere víc. Ale otec bydlí na Šumavě, takže věčně jezdí do kopců a to pak vyletí krátkodobá spotřeba i u mě, když tam jedu. Jestli mám na autě 17" nebo 19" kola nemá na spotřebu žádný vliv. Navíc jsem zjistil, že mému Tusíku svědčí spíš rychlejší tempo. Jak začnu jezdit předpisově nebo jako na spotřebu, efekt mám opačný. Nejlepší jezdit tak +10 km/h a plynule.

Re: Kúpa nového Tucsona so 7st dct vs 6st hydromeničom

Napsal: 18 kvě 2021, 21:07
od dano30109
Ved prave ze ja tiez byvam v kopcoch a mam tiez 8,3 a ked idem na dlhu cestu tak 6,9-7,1 ale 10l som nemal ani ked som isiel dialnicu do Chorvatska ja do 80km jazdim na 5 od 80 davam az 6stupen jednoducho to nechapem 10l by mi asi zralo iba vtedy keby som natom chodil 3-5km denne do prace alebo 160 na dialnici nic ine ma nenapada a ak to niekomu takto zerie tak nieco bude zle?asi by som to isiel reklamovat.