Stránka 1 z 4

Tažné

Napsal: 15 úno 2007, 21:02
od andreas
Zdravím pánové, příští týden jsi jdu pro nového santíka, ale mám dilema ohledně tažného jestli si dát na pevno(což je asi praktiččejší, ale moc se mi nelíbí ta elektrika, která je vytáhla venku vedle koule), a neb na bajonet?
Díky andy

Napsal: 15 úno 2007, 21:39
od zdenek76
Asi bych dal bajonet, mně se moc prázdná koule za autem nelíbí. Akorát to pak musí člověk sundávat, jinak prý teoreticky hrozí za namontovaný bajonet bez vozíku pokuta. Jinak pevný má zase svou výhodu při couvání, že když tak holt štrejchneš jen koulí a ušetříš si škráblej nárazník.

Napsal: 15 úno 2007, 21:44
od Hardcam
mno, ja mam odnimatelny BRINK..nasazeny je prakticky, pri couvani atp..ale PCR mi vyhrozuje 1000Kc pokutu, takze jsem to pred rokem z auta sundal. Zajimalo by me, jak je to prakticky u Santy, konec koncu ma naraznik o neco vys...

Napsal: 26 úno 2007, 20:55
od dmarek
Pevný závěs je holt pevný. Když jím ťukneš, moc nepoznáš, ještě rám v předu a máš "nárazníky" hotové. Nezneužívám to, rozhodně ne, ale už ten pocit. Kdo má možná ví o čem mluvím

Napsal: 26 úno 2007, 21:48
od Jiří
No hlavně je to výhoda při couvání,kdy si nemusíš dávat zas tak velkého majzla a taky mi jednou pomohla,když do mě zezadu narazila 120,jel sice 30km,ale nárazník by to určitě neustál. :wink:

Re: Tažné

Napsal: 01 bře 2007, 23:55
od xullux
andreas píše:Zdravím pánové, příští týden jsi jdu pro nového santíka, ale mám dilema ohledně tažného jestli si dát na pevno(což je asi praktiččejší, ale moc se mi nelíbí ta elektrika, která je vytáhla venku vedle koule), a neb na bajonet?
Díky andy
chcel som odnimatelne - bajonet. dali mi tam take, co sa da dat dole po uvolneni 2 priecnych skrutiek. jedna ide potom spat, aby drzala zasuvku. urobili to dost hnusne. mate s tym niekto skusenosti?

Napsal: 13 bře 2007, 21:28
od Jirka Š
Máte někdo odnímatelné (bajonetové) tažné zařízení na starém Santa Fe, tak aby se nemusel řezat otvor v plastovém nárazníku? Uvítám i foto a kontakt na někoho, kdo je schopen to namontovat bez otvoru v nárazníku jak po zlodějích. Dík

Napsal: 13 bře 2007, 22:39
od Tibik
Já mám na focusu namontované a uz 2x mi to zachránílo pr...el, poprvé to byla opravdu šupa a nebýt tažného tak to bylo zhrnuté až po zadní dveře a za 14 dní znovu ikdyž slabší ale bylo.Já mám na santice vybráno pevné,pravda kazí to trochu vzhled, ale šetří zadek a podle naších zákonů a vyhlášky, pokud je koule upevněná na šrouby je to považováno jako pevné.Tím pádem se nemusí sundávat.

Re: Tažné

Napsal: 14 bře 2007, 10:23
od SuperMUF
xullux píše:
andreas píše:Zdravím pánové, příští týden jsi jdu pro nového santíka, ale mám dilema ohledně tažného jestli si dát na pevno(což je asi praktiččejší, ale moc se mi nelíbí ta elektrika, která je vytáhla venku vedle koule), a neb na bajonet?
Díky andy
chcel som odnimatelne - bajonet. dali mi tam take, co sa da dat dole po uvolneni 2 priecnych skrutiek. jedna ide potom spat, aby drzala zasuvku. urobili to dost hnusne. mate s tym niekto skusenosti?
to co máš rozhodně není bajonet, já ho mám taky a je to to levnější ( pevné ) jestli Ti to i jako bajonet naúčtovali tak to jsou zloději ...

jinak myslím že to řešení není hnusné ( ale je pravda že nějakej patlal to dokáže asi hnusně přimontovat ... :(

Napsal: 14 bře 2007, 10:41
od Tibik
Ne já nemám bajonet upevnění je na dva šrouby a to už se považuje jako pevné a nemusí se sundávat, zase na druhou stranu chrání zadek a s tím už zkušenosti mám. :)

Napsal: 15 bře 2007, 06:26
od cvrcek
No já osobně bych neřešil druh háku,ale to jestli se i po připojení vleku vejdu do celkové hmontosti 3500kg.Protože podle vyhlášky musí mít souprava nad 3500kg tachograf.Zní to nesmyslně,protože i kombíková oktávka by ho musela mít,ale je to vyhláška.Druhá věc je ohledně dálniční známky,když mám hmotnost soupravy nad 3500kg musím mít známku do 7500kg,jenže když pojedu bez vleku tak ta 7,5tunová známka není platná a měl bych mít klasickou.

Napsal: 11 dub 2007, 15:09
od pel13
cvrcku a uz si to nejak vyresil? kasles na teorii a jezdis normalne s 3,5tunkovym kuponem i kdyz tahas vozejk? Je to pro me aktualni, tak se ptam na zkusenosti a jejich reseni...a jestli si s tim treba uz nemel nejaky problemy....

jake tazne??

Napsal: 19 dub 2007, 10:46
od pel13
Zdravim....tak jsem si placnul s jednim majitelem Santy a budu pridelavat tazne. Zajimalo by me, jake mate zkusenosti: pevne nebo bajonet??? A hlavne - neni nutny nejaky zasah do karoserie (myslim vyrez v narazniku ap.)? A v jednom servisu v Praze, kam jezdim uz leta, me vyvedli z meho omylu, kdyz jsem si myslel ze to pevne nemusim sundavat, ale pry omyl...je to na 2 srouby a i to pry musi podle predpisu dolu... Predem diky za nazory a rady:-)

Napsal: 19 dub 2007, 11:30
od Josef
341/2002 Sb.
VYHLÁŠKA
o schvalování technické způsobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích

Příl.1
Technické požadavky na konstrukci vozidel kategorií M, N, L, O, T, OT a S.

31. Spojovací zařízení třídy A50-X namontované na vozidle nesmí zakrývat místo pro zadní registrační tabulku nebo zhoršovat čitelnost zadní registrační tabulky. Jestliže tomu tak není, musí být část se spojovací koulí odmontovatelná bez použití nářadí, případně s nářadím umístěným povinně ve vozidle. Vozidlo vybavené tažným zařízením schváleným s odnímatelnou spojovací koulí bez použití nářadí, musí mít tuto kouli odejmutou, pokud není využívána ke spojení s přípojným vozidlem nebo s jiným zařízením.

§ 32
Povinná výbava motorových a přípojných vozidel

(1) Pro vozidla kategorií M a N se požaduje vždy tato výbava:
a) náhradní elektrické pojistky, po jedné od každého užitého druhu, pokud jsou v elektrické instalaci používány,
b) po jedné náhradní žárovce (výměnného zdroje světla s výjimkou výbojek) od každého druhu užívaného v zařízeních k vnějšímu osvětlení a ke světelné signalizaci a nářadí nutné k jejich výměně, s výjimkou zvláštního světelného výstražného zařízení,
c) příruční zvedák o nosnosti rovnající se alespoň největší technicky přípustné hmotnosti na nápravu nejvíce zatížené nápravy vozidla nebo jízdní soupravy nebo rovnající se hmotnosti zvedané části vozidla z největší technicky přípustné hmotnosti vozidla při zvedání této části způsobem stanoveným výrobcem pro použití zvedáku,
d) klíč na matice (šrouby) kol vozidla,
e) náhradní kolo (ráfek s pneumatikou), které je dostatečně upevněno v držáku zajišťujícím, že síla při snímání kola z držáku nebo vkládání do držáku nepřesáhne 490 N; v případě, kdy je na vozidle použito více rozměrů kol, musí být náhradní kolo použitelné pro všechny tyto rozměry nebo musí být vozidlo vybaveno náhradními koly pro všechny rozměry.
(o klíči na odmontování koule ani slovo) :roll: :oops: :lol:

Napsal: 19 dub 2007, 12:47
od Ráďa
Já mám tažný na Lantře.Koupit jsem ho nechal v Polsku a namontoval mi to autorizovaný servis (Škoda) a ten mi to nechal bez problému zapsat do TP. Je oddělávací jen pomocí klíčů a tak ho vozím stále přiděláné. Je fakt, že u Lantry dost blbě čumí do Registr.značky, ale zatím policajti nic. O tom jestli zhoršuje čitelnost značky by se muselo hodně diskutovat. Kontrolovali mě cca 10x. Jednou takovej mladej v Praze u Makra měl keci a jinak nic. U těch Lanter je to průšvih (hold má opravdu číslo moc nízko!!)