Stránka 1 z 1

Kryt turba

Napsal: 16 črc 2021, 09:14
od kukajz
Ahojte. Dnes som si všimol, že sa mi hýbe plechovy kryt na turbe. Srob nejde dotiahnut. Mate to aj vy tak? Vid video.
https://www.youtube.com/watch?v=GLcqMiG8qnI

Re: Kryt turba

Napsal: 16 črc 2021, 09:30
od petzl62
Ano. Je to tak na všech vozech :idea: :wink:

Re: Kryt turba

Napsal: 16 črc 2021, 10:27
od Maras
Kdyby to tak nebylo a plech byl upevněný napevno, velmi brzo by se díky vibracím odlomil. Takže takhle chytré řešení.

Re: Kryt turba

Napsal: 16 črc 2021, 11:47
od kukajz
Ďakujem za info! hneď som kludnejší...

Re: Kryt turba

Napsal: 16 črc 2021, 11:53
od Paja1971
A to ten kryt po nastartování tak chtastí cca 10 až 20 sekund?

Re: Kryt turba

Napsal: 16 črc 2021, 12:25
od remkren
No nevím #-o . Chápu, že to vibruje a kryt nemůže být pevně spojen s tím šroubem. Ale to snad opravdu musí rachotit. Ten kryt by snad měl být spojen s tím šroubem nějakým pružným materiálem - ta díra pro šroub v krytu by měla být vyplněná třeba pryžovou vložkou.

Re: Kryt turba

Napsal: 16 črc 2021, 12:40
od EFISO
Zaujímavé že pre 10 rokmi to montovali cez 3 skrutky na pevno bez vôle a drží to doteraz bez poškodenia krycieho plechu turba . Ak by tam bola vôľa na skrutke M6 tak teraz už by tam bola diera minimálne M12. :wink:

Re: Kryt turba

Napsal: 16 črc 2021, 13:45
od kukajz
Paja1971 píše: 16 črc 2021, 11:53 A to ten kryt po nastartování tak chtastí cca 10 až 20 sekund?
Mne našťastie nič nechrasti ani nerezonuje. Vsimol som si to nahodou, ked som trošku puliroval motor s handrou 😀

Re: Kryt turba

Napsal: 16 črc 2021, 13:48
od Maras
remkren píše: 16 črc 2021, 12:25 No nevím #-o . Chápu, že to vibruje a kryt nemůže být pevně spojen s tím šroubem. Ale to snad opravdu musí rachotit. Ten kryt by snad měl být spojen s tím šroubem nějakým pružným materiálem - ta díra pro šroub v krytu by měla být vyplněná třeba pryžovou vložkou.
Však tam je právě pružná část pod šroubem, koneckonců na tvém autě to najdeš taky, se můžeš podívat. Starší auta mela plechy napevno například kryt výfuku a velmi často se to v místě šroubů strihlo a plech visel dolů. Jde to pořád vysledovat u aut na cestě. I já jsem se s tím trápil na Focusu.

Re: Kryt turba

Napsal: 16 črc 2021, 14:02
od remkren
Maras píše: 16 črc 2021, 13:48 ... koneckonců na tvém autě to najdeš taky, se můžeš podívat. ...
Kde myslíš? Já mám atmosféru 1.5 DPI bez turba. Myslíš někde jinde? Rád se mrknu.

Re: Kryt turba

Napsal: 16 črc 2021, 14:35
od Maras
Běž k autu, otevři kapotu a koukni se za motor.

Re: Kryt turba

Napsal: 16 črc 2021, 17:31
od remkren
Tak už jsem se tam kuknul :shock: . Přesně tak jsem si představoval, že by to mělo vypadat :D .

Re: Kryt turba

Napsal: 16 črc 2021, 17:45
od petzl62
remkren píše: 16 črc 2021, 12:25 No nevím #-o . Chápu, že to vibruje a kryt nemůže být pevně spojen s tím šroubem. Ale to snad opravdu musí rachotit. Ten kryt by snad měl být spojen s tím šroubem nějakým pružným materiálem - ta díra pro šroub v krytu by měla být vyplněná třeba pryžovou vložkou.
Pryžovou vložkou na turbu? :shock:
Ta by tam fakt dlouho nebyla :idea:

Re: Kryt turba

Napsal: 16 črc 2021, 18:02
od remkren
Pryž je širší pojem, není to jen vulkanizovaná guma, ale obecně se pryží označuje pružný materiál a některá pryž třeba na bázi silikonu vydrží i hodně vysoké teploty. Samozřejmě nejsem tak blbý, abych pryží myslel klasickou gumu #-o a i výrobci označují některé pružné materiály odolávající vysokým teplotám jako tepelně odolná pryž. Tolik na vysvětlenou a k poučení.

Re: Kryt turba

Napsal: 16 črc 2021, 20:54
od petzl62
Ani já nejsem žádný blbec a s teplotní pryží dokonce pracuju - hydraulika apod. A zatím nejodolnější "pryž" tepelně, je Viton a ten zvládá i dlouhodoběji 220°C. Nevím nakolik jsou tvé znalosti velké ohledně teplot turbodmychadel, ale teploty turbodmychadel se pohybují v rozmezí 600 - 1000°C. Ano čteš správně. A to už se taví i sklo prosím pěkně :idea: :-k
A pojďme zpět k tématu... :-#