Stránka 1 z 3

Vybitý akumulátor

Napsal: 12 srp 2021, 14:32
od kzlatak
Ahoj,

dneska ráno nemilé překvapeni, hlášení od BlueLink, že je akumulátor skoro vybitý. Nicméně auto startuje normálně a po par kilometrech se stav akumulátoru v aplikaci změnil z červené warning na oranžový caution, takže auto nabijí. Volal jsem do servisu, prý mám pozorovat a pokud bude problém, mám přijet. Servisní technik také říkal, že pokud je stav akumulátoru pod 80%, tak se automaticky odpojí systém ISG.

Dnes jsem to pozoroval a podle mě auto opravdu ISG nepoužívá, na křižovatce zůstane ikona ISG šedá, dříve při aktivaci ISG zezelenala. Od počátku se ISG spoušti nepravidelně a na červené snad nikdy nevydrží přes celou červenou, auto nastartuje vždy před zelenou samo.

Jak to prosím máte s ISG u Vás? Je tohle chování ISG normální?

Díky moc a hezký den.

Re: Vybitý akumulátor

Napsal: 12 srp 2021, 14:58
od Mr. HYUNDAI
Normální je ISG ihned po nastartování VYPNOUT!!!

Re: Vybitý akumulátor

Napsal: 12 srp 2021, 17:36
od casco
To stou vybitou bateriou - stav baterie "Vystraha" v aplikacii BlueLink mavam aj ja. Stane sa to vzdy ak sadnem do auta a cca 15minut sa tam hram s nastaveniami bez beziaceho motora. Po nastartovani a prejdeni kratsej trasy sa to dostane do zeleneho stavu "Bezny". Ono to aj vypise na stredovom displayi varovanie, ze sa bateria vybija ...
Problem s ISG som nepozoroval...asi preto, ze ho vzdy vypnem... :wink:

Re: Vybitý akumulátor

Napsal: 12 srp 2021, 21:29
od kzlatak
Já zase tak ISG nepotřebuji k životu, jen jsem líný to vypínat, spíše my jde o to, jestli není problém v baterii. Zítra pojedu asi 100 km, vypnu ISG a předpokládám, že baterie se nabije do stavu normální, pokud ne, myslím si, že něco je špatně :cry:

Re: Vybitý akumulátor

Napsal: 12 srp 2021, 23:44
od remkren
Tak já bych tedy rozhodně překonal tu lenost, naučil se to vypínat. Ničíš si nejen baterku, ale i motor.

Re: Vybitý akumulátor

Napsal: 13 srp 2021, 07:15
od casco
kzlatak píše: 12 srp 2021, 21:29 Já zase tak ISG nepotřebuji k životu, jen jsem líný to vypínat, spíše my jde o to, jestli není problém v baterii. Zítra pojedu asi 100 km, vypnu ISG a předpokládám, že baterie se nabije do stavu normální, pokud ne, myslím si, že něco je špatně :cry:
Ano , tak ako pises...mala by sa ti dobit.

Re: Vybitý akumulátor

Napsal: 13 srp 2021, 08:11
od slabostka
start stop v súbehu s "inteligentným" ne-nabíjaním výrazne "šetrí" baterku aj zvyšok auta. Je leto, v zime už možno skončí svoju púť.... po nete je kopec návodov ako si start stop odpojiť natrvalo. Ja mám napr. v suzuki malú škatuľku ktorá automaticky prepne tlačítko na off po naštartovaní. Predpokladám na hyundai bude tiež trvalé riešenie. To tu ešte nikto z vás neporiešil?

Re: Vybitý akumulátor

Napsal: 13 srp 2021, 08:40
od Mr. HYUNDAI
Jeden čas měli i prodejci v nabídce relátko, které logiku tlačítka obracelo. Ale záhy se přišlo na to, že je to de iure nelegální, tak s tím dealeři přestali, ale na netu je určitě hafo možností.
Já se to prostě naučil zmáčknout po nastartování, za těch 6 let mi to už ani nepřijde (jen mám občas problém najít příslušný čudlík, pořád mi ho v autech stěhují... :mrgreen: ).

Re: Vybitý akumulátor

Napsal: 13 srp 2021, 08:48
od kzlatak
Je to moje první auto s ISG a navíc mild-hybrid, tak jsem netušil, že to bude takový problém. No nic, budu vypínat a pozorovat :D Časem třeba vyřeším i krabičkou - viděl jsem jednu, která po startu vypne ISG a zapne Autohold, kdyby ještě uměla přepnout na režim Normal, tak by to nemělo chybu :D :D :D

Re: Vybitý akumulátor

Napsal: 13 srp 2021, 09:06
od Verxes
Čtvrtá položka shora - modul mají normálně v nabídce originál příslušenství:
https://s7g10.scene7.com/is/content/hyu ... senstvipdf

Každopádně vzhledem k tomu, že by to u mě řešilo jen vypínání ISG a stejně pořád budu muset pokaždý vypínat navádění v pruzích (a držet to ty 4 vteřiny jak blbec.. :lol: ), tak už jsem si zvyknul a mačkám rovnou i tohle tlačítko navíc.. kdyby to přehodilo i funkci tlačítka na vypínání těch pruhů, tak bych do toho možná šel.. :-k Jinak pro mě osobně vyhozených 2500Kč za ušetřenou vteřinu [-X

Re: Vybitý akumulátor

Napsal: 13 srp 2021, 09:23
od Mr. HYUNDAI
Tak to čumím, že se to tam vrátilo :shock: :shock: :shock: !
Omlouvám se za nesprávnou informaci výše - pardon :oops: .

Re: Vybitý akumulátor

Napsal: 13 srp 2021, 09:52
od aragor
Mám sice i30, ale taky mi to pořád píše červeným "Upozornění". Zelené je to jen po nějaké době, když je nastartované auto. Jednou jsem zkusil připojit diagnostiku a psalo to 12,2V . Po nastartování to po minutě dvou vystoupalo až na 14,4V

Re: Vybitý akumulátor

Napsal: 13 srp 2021, 11:04
od Pjotr1
pardon, jste si jistí o čem mluvíte ? Možná to v novém Tucsonu je jinak, ale v mé i30 lze tlačítkem vypnou pouze stop/start systém (vypínání motoru na křižovatce), ale to nemá žádnou vazbu na inteligentní dobíjení, zjednodušeně : dobíjí baterii jen když jedu z kopce a nebo když je baterie skoro prázdná.
Tedy vypnutím S/S nijak nezlepšíte dobíjení baterie.

Re: Vybitý akumulátor

Napsal: 13 srp 2021, 11:25
od WalterB
Dobíjení se bohužel nijak nezlepší, ale aspoň se sníží zátěž baterie (a motoru) při opakovaném startování po několika vteřinách stání na křižovatkách apod., takže by teoreticky pak mohla (mohly - i s motorem) déle vydržet. Dobíjení samo pak můžeš "doplňovat" doma z nabíječky a brát to jako takový malý tréning na valící se elektromobilitu :mrgreen:

Re: Vybitý akumulátor

Napsal: 13 srp 2021, 11:28
od slabostka
predpkladám po vyradení SS dôjde k rapídnemu zvýšeniu životnosti baterky napriek "inteligent" nabíjanie... o zvyšku auta nehovoriac. odstaviť SS bola jedna z prvých vecí čo sa riešili.