Motor 1,5 T-gdi

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Jarry
*
Příspěvky: 59
Registrován: 03 dub 2021, 08:38
Bydliště: Zlín

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od Jarry »

Ahoj, Nezkůšal někdo na válcovně kolik to ve skutečnosti má kW oproti papíru?
Reklama
 

Deuso
*
Příspěvky: 44
Registrován: 27 črc 2020, 20:44

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od Deuso »

imagine píše: 26 bře 2022, 21:51
Deuso píše: 16 led 2022, 09:51
imagine píše: 15 led 2022, 16:09 Tento dotaz (otáčky motoru) jsem kladl o stránku dřív. Nečteš, nevíš. :lol:
No to jsem neviděl, ale stejně tam není nic o nějakém přehrání software, po kterém mi to začalo dělat. No nevadí v pondělí se poptám v Hyundai jestli toto byl hlavní důvod.
Můžu vědět jak to dopadlo? Byl jsem na 1. garančce a ačkoli mám manuál, tak mi byl dohrán "nový program systému řízení motoru - DCT" není to jen pro automaty? Stejný projev - otáčky 2000 a jdou cítít vibrace od motoru, pak to začne padat.... Celkem nepříjemné.
Ahoj, pokud to prý nepřekračuje při startu 2000ot, tak v pořádku.
shmaic
*
Příspěvky: 39
Registrován: 14 srp 2022, 18:56

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od shmaic »

Prosím znalé o info - má tento motor 2022 filtr pevných částic?
Jarry
*
Příspěvky: 59
Registrován: 03 dub 2021, 08:38
Bydliště: Zlín

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od Jarry »

Ano
shmaic
*
Příspěvky: 39
Registrován: 14 srp 2022, 18:56

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od shmaic »

Díky. A jde poznat jeho regenerace?
dibarbora
*****
Příspěvky: 2085
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od dibarbora »

Dá sa, pri každom brzdení motorom vypaľuje sadze…. len musí byť primerane zohriaty….
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
shmaic
*
Příspěvky: 39
Registrován: 14 srp 2022, 18:56

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od shmaic »

To znamená, že pokud nespouští plachtění a namísto toho brzdí tím motorem, může to být právě toto, je to tak?

Pořád se marně snažím zjistit, jestli při příštím vyšlápnutím pedálu plynu motor vypne a nebo začne brzdit sám sebou.
Storman
**
Příspěvky: 164
Registrován: 14 říj 2021, 12:22

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od Storman »

Ako to mate teraz v týchto teplotách? Môj ma už od okolo 2c problém sa zahriať.
Po cca 10km je ledva na polke k 90 a keď sa zahreje tak stačí nejaký malý kopec alebo semafór a teplota začne klesať. Pri jazde dolekopcom bez plynu klesne dokonca aj pod tých 70c

Ako keby bol otvorený termostat ](*,)
i30 Fastback 1.5 T-GDI DCT Style Shimmering Silver
BMW E36 323i Touring M-Packet Avusblau(1998)
BMW E36 323i Sedan M-Packet Cosmosschwarz(1996)
Favorit 136 GLX Seagreen Metallic(1994)
shmaic
*
Příspěvky: 39
Registrován: 14 srp 2022, 18:56

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od shmaic »

To mám i u úplně jiného přimovstrikoveho benzínového maloobjemu s turbem, standardní problém efektivních motoru:)
slabostka
*****
Příspěvky: 1725
Registrován: 23 dub 2008, 21:00

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od slabostka »

Storman píše: 20 lis 2022, 10:32 Ako to mate teraz v týchto teplotách? Môj ma už od okolo 2c problém sa zahriať.
Po cca 10km je ledva na polke k 90 a keď sa zahreje tak stačí nejaký malý kopec alebo semafór a teplota začne klesať. Pri jazde dolekopcom bez plynu klesne dokonca aj pod tých 70c

Ako keby bol otvorený termostat ](*,)
- vsak to mozes mat pokazene... normalne to nie je...
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Storman
**
Příspěvky: 164
Registrován: 14 říj 2021, 12:22

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od Storman »

Po krátkom hľadaní som našiel ,že u 1.0 je to normálne lebo má len jeden termostat. No 1.4-1.5 už by mali mať dva…
O dva týždne idem do servisu tak im to dám skontrolovať.
i30 Fastback 1.5 T-GDI DCT Style Shimmering Silver
BMW E36 323i Touring M-Packet Avusblau(1998)
BMW E36 323i Sedan M-Packet Cosmosschwarz(1996)
Favorit 136 GLX Seagreen Metallic(1994)
shmaic
*
Příspěvky: 39
Registrován: 14 srp 2022, 18:56

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od shmaic »

Právě jedu v autě a koukám se na tu teplotu - venku je jeden stupeň mám uje to 12 km auto není zahřáte a jakmile vypnu topení tak auto se zahřívá topení zde prostě funguje jako chlazení to samé mám na 1 0 TsI fabia od samého začátku.
Jezdím spíše pomaleji a defenzivně a často vyřazují a tak se to prostě nemá Jak zahřát.
Omlouvám se za pravopis diktuji to do telefonu
slabostka
*****
Příspěvky: 1725
Registrován: 23 dub 2008, 21:00

Re: Moto

Příspěvek od slabostka »

a ked bude -10 co budete robit?
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
dibarbora
*****
Příspěvky: 2085
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od dibarbora »

Nejako sa mi tie vaše teplotné pochody nezdajú.... budíky majú "potlačenú" teplotu 90°C.... takže v prípade :hyu: ukazujú optimálnych 85°C pri teplotnom rozsahu od 60 do min 110°C reálnych na snímači teploty. Ak budík ukazuje menej, tak je tam hlboko pod 60 a to je problém.

Na bývalej i30 sa mi zohriaty motor nikdy nepodchladil do takej miery aby som to registroval na prístrojovke... a to aj pri zjazde z horských priechodov (donovaly....)... reálna teplota padla napr. na 70°C ale nižšie už nezliezla.

Dnes som si robil prehľad fungovania chladenia na Tucson-e ... motor má dva chladiace okruhy a reguluje dve rôzne teploty.. blok/hlava. S autom som vyšiel na Kubínsku Hoľu... po nejakej prestávke som išiel nazad.. s nahodeným adaptérom ELM327. Sledoval som teploty oboch okruhov. Vonku bolo celý čas okolo nuly.. oba okruhy vychladli počas státia na cca. 66°C. Pri zjazde do Dolného Kubína oba okruhy samozrejme ešte viac vychladli na nejakých 60+°C. Po zaradení sa na cestu smerom do Párnice/Kraľovian (+/- len mierne klesanie) sa oba okruhy plynulo zohriali (3-4km) na prevádzkovú teplotu.. blok 90°C a hlava 85°C. Výjazd smerom na Zázrivú a potom na Terchovú znamenalo zohriatie bloku na 100+°C a hlavy na 95°C.... počas pokojnej jazdy po "klesajúcej" rovine a aj do stúpania bola teplota motora bez akýkoľvek výkyvov. AC som mal nastavené na 21°C...
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Birdr
**
Příspěvky: 260
Registrován: 24 úno 2022, 13:28

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od Birdr »

Také se mi to nezdá, a už vůbec ne, že by to byla vlastnost moderních motorů. #-o
Chybu bych viděl v nefunkčním termostatu, který zůstává stále otevřený.
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Motor a převodovka“