Santa Fé TM 1,6 T-GDi PHEV 4x4 7M Style Premium + Panorama
Napsal: 06 lis 2021, 20:15
Vlajková loď
na našem trhu…
Bývaly doby, kdy vrchol nabídky značky představoval poměrně velký sedan Grandeur a SUV byla jen doplněním nabídky. Dospěli jsme do stavu, kdy obvyklá auta z nabídky mizí (vždyť největší model s normální karosérií je kombíková i30!!!) a vrchol nabídky představují velká SUV
.
A vrcholová motorizace už dávno není V6, ale v poměru k velikosti auta prťavý, i když přeplňovaný, čtyřválec 1,6 SmartStream jemuž tedy vypomáhá elektromotor, ale na papíře to nevypadá nijak zázračně, zejména s ohledem na ceníkovou cenu Kč 1.494.890,-- vč. DPH… Nějak detailně popisovat vnější design je zbytečné, každý vnímáme krásu jinak. Osobně nejsem z designu Santa Fé TM nijak nadšený. Designový jazyk používaný aktuálně značkou
u modelů SUV se mi nelíbí.
Sice oceňuji instalaci potkávacích světel do výšky běžného osobáku, což je k řidičům osobních aut velice vstřícné, oslnění to snižuje na minimum a přitom to nijak nesnižuje skvělé světelné podmínky pro řidiče. Své kouzlo má i „téčkový“ podpis DRL. Ale tam nadšení z přídě končí – tvar masky, spodní stříbřitý plast (na bílém perleti to naštěstí není příliš vidět) – celé to působí nesourodě. Na boku se toho moc vymyslet nedá a záď je opět poplatná současnému designovému jazyku – rozdělené zadní skupinové svítilny tak, že blinkry jsou zbytečně nízko (jsou na koncích reflexního pásu). Není to sice takový extrém jako u NX4, ale stále platí, že toto řešení nepovažuji za příliš bezpečné… Ale je pravdou, že Santa Fé svoje rozměry nijak nemaskuje a z každého úhlu je naprosto jasné, že je to pořádný kus auta a není zrovna levné. V tomto směru jako vlajková loď skutečně působí
.
Bývaly doby, kdy vrchol nabídky značky představoval poměrně velký sedan Grandeur a SUV byla jen doplněním nabídky. Dospěli jsme do stavu, kdy obvyklá auta z nabídky mizí (vždyť největší model s normální karosérií je kombíková i30!!!) a vrchol nabídky představují velká SUV
A vrcholová motorizace už dávno není V6, ale v poměru k velikosti auta prťavý, i když přeplňovaný, čtyřválec 1,6 SmartStream jemuž tedy vypomáhá elektromotor, ale na papíře to nevypadá nijak zázračně, zejména s ohledem na ceníkovou cenu Kč 1.494.890,-- vč. DPH… Nějak detailně popisovat vnější design je zbytečné, každý vnímáme krásu jinak. Osobně nejsem z designu Santa Fé TM nijak nadšený. Designový jazyk používaný aktuálně značkou
Sice oceňuji instalaci potkávacích světel do výšky běžného osobáku, což je k řidičům osobních aut velice vstřícné, oslnění to snižuje na minimum a přitom to nijak nesnižuje skvělé světelné podmínky pro řidiče. Své kouzlo má i „téčkový“ podpis DRL. Ale tam nadšení z přídě končí – tvar masky, spodní stříbřitý plast (na bílém perleti to naštěstí není příliš vidět) – celé to působí nesourodě. Na boku se toho moc vymyslet nedá a záď je opět poplatná současnému designovému jazyku – rozdělené zadní skupinové svítilny tak, že blinkry jsou zbytečně nízko (jsou na koncích reflexního pásu). Není to sice takový extrém jako u NX4, ale stále platí, že toto řešení nepovažuji za příliš bezpečné… Ale je pravdou, že Santa Fé svoje rozměry nijak nemaskuje a z každého úhlu je naprosto jasné, že je to pořádný kus auta a není zrovna levné. V tomto směru jako vlajková loď skutečně působí