Stránka 1 z 2

Špatná geometrie

Napsal: 22 lis 2021, 16:50
od michal84
Ahojte,

bol som prezuť pneu na zimné a mechanik hovorí že mám očividne nejaký velký problém s geometrii poprípade špatný nejaký čep. Kola sú špatne sjeté a jedno dokonca na plato. Spíš už na dojetí, na ďalšiu sezónu by som ich nedával asi ani keby sa nesjely špatne.
Máte s týmto skúsenosti? Rozmýšlam jak ideálne postupovať, či to reklamovať do Hyundai že je problém s podvozkom.
Alebo si radšej niekde behnúť na geometriu a tam by mi mali potvrdit či bola iba rozhozená alebo je niečo na podvozku špatne a zralé na výmenu a až v tomto prípade ísť do :hyu: ?

Ešte poznamenám že si nie som vedomý že by som niekde vjel do jamy.
2021-11-22_164957.jpg
2021-11-22_164957.jpg (94.68 KiB) Zobrazeno 1388 x

Re: Špatná geometrie

Napsal: 22 lis 2021, 18:05
od dibarbora
Máš ohobľované vonkajšie alebo vnútorné rameno dezénu?

Re: Špatná geometrie

Napsal: 22 lis 2021, 18:15
od Mexican
taketo dramaticke opotrebenie si nevsimnes skor? To je ta nevyhoda TPMS, my stara skola s veteranmi na urovni presypacych hodin sa z casu na cas musime sklonit k pneu a skontrolovat tlak

pneumatika je jednoznacne na vyhodenie.teda obe ako tvrdis.Na pneu a vzorku je jasne vidiet ze vacsia cast zataze je na jednej polovici pneu
Rozhodne si zajdi na laserovu geo, stoji to par korun (do tisicky) pokojne do bezneho servisu. S protokolom budes vediet viac. Ak nemas na tacho ja neviem 1500-3000km tak na nejaku reklamaciu rovno zabudni. Rozhodena geo nie je nijak preukazatelna a to ze budes tvrdit ze si nieco netrafil proste zhodia zo stolu. vposviet si aj pri stojacom aute na tlmice, ci tam nie je nieco co trci a obrusuje gumu (nepravdepodobne)

Ja som napr geometriu za 375 000km (ano tristosedemdesiat tisic) na Accentovi robil 3x. Prvy raz po 30 000km a potom az ked sa menili ramena nieco po 250 tisic. Raz sa mi ale stalo, ze som presiel s podhustenou pneu (mala snad 1,5 atm) asi 3000km a odrazilo sa to na zjazdeni jedneho kraja ako si to tu vyfotil, pochopitelne nie az na kord (ale dezen bol zjazdeny nerovnomerne na jednom kraji

Re: Špatná geometrie

Napsal: 22 lis 2021, 18:19
od Pjotr1
a je to přední nebo zadní ? Máš v zadu multilink ? Nebyl jsi s tím někde na okruhu ?
Určitě bych šel na geometrii.

Re: Špatná geometrie

Napsal: 22 lis 2021, 18:47
od michal84
Takto zjazdena je predna lava guma a je to vnitrek pneu. Z vonkajsej strany by som si to vsimol ale takto ma to ani nenapadlo, z bezneho pohladu sa guma zdala v poriadku, od kedy sa tam pred sezonou davala tak sa na nej mohlo najazdit max 5000 km takze si myslim ze doslo k dramatickemu zhorseniu behom relativne kratkej chvile. Inac su spatne sjete vsetky gumy, aj vzadu. Mechanik v pneuservise hovoril ze ten vyrazne spatny predek mohol ovlyvnit aj zadek a sjel sa aj ten ... sice nevim jak by to bolo mozne ... ten zadek ale zdaleka tak dramaticky neni. Gumy by boli cca na vyhazov aj tak takze tych mi nastastie luto neni ...

Chcel som sa prave na to zeptat, ak myslite ze je blbost skusat to rovno na hyundai tak na to prdim. Skusim teda geometrii a predpokladam ze ak by bol spatny nejaky cep nebo neco tak by to napsali do reportu a s tym uz mozem ist do :hyu: . Lepsia variantaby bola iba geometrie 🙂

Inac auto ma 43 000 km a vzdy jen bezne jazdenie, ziadne okruhy 🙂

Re: Špatná geometrie

Napsal: 22 lis 2021, 20:08
od dibarbora
Predpokladám, že dopadneš ako ja.... guma zjazdená na vnútro, len nestihla na kord (po 45tkm). Geo som mal OK. Predpokladám, že za to môžu podhustené pneu.
To čo píše výrobca na štítku vo dverách 2,2/2,2bar je žalostne málo... teda pre komfort to môže byť OK, ale pneu pôjdu do sveta po dvoch sezónach.
Autorizák mi vždy upravil tlak na 2,5/2,5bar. Ja som väčšinou jazdil na 2,6/2,8bar a poslednú sezónu som to z lenivosti nechal 2,5/2,5bar po garančnej prehliadke... jedna cesta do chorvátska dielo dokonala....

Re: Špatná geometrie

Napsal: 22 lis 2021, 22:29
od Storman
Tie tlaky sa mi nechcú veriť…toľko som fúkal na naloženej X6ke(2.8 ).

Re: Špatná geometrie

Napsal: 22 lis 2021, 22:51
od idam.i
Takto mi skolabovala zimná Nokian.Bol som na geometrii a všetko OK.Údajne sa zbortila vnútorna výstuha.

Re: Špatná geometrie

Napsal: 22 lis 2021, 23:51
od michal84
Tak aby to nakoniec fakt nebolo hustením, musím priznať že som tento rok najazdil dosť s menej nahustenými gumami, určite okolo tých 2.2 a pocitovo viem že som ich tento rok nechával o niečo makkšie ... tak teda behnem na tu geometrii a uvidím jak dopadnem.

Re: Špatná geometrie

Napsal: 23 lis 2021, 07:08
od Mexican
on je merac a merac. Ja pouzivam jeden na ktorom si drzim tych svojich 2.3 u accenta (ako priklad). Vzdy za studena. Teraz sme prezuvali Ford Fusion a ten ma u 205/55/R16 hustenie len 2.0 vpredu a 1,8 vzadu. CO sa mi zda malo a dali sme to na 2.1 vsetko

Mne sa ale zda divne v tomom Michalom pribehu jedno - ved tam je TPMS a to muselo revat strasne ak je odlisny tlak v pneu. A ak by bol celkovo nizky, tak su vyrazne zjazdene vsetky pneu najma po okrajoch

Re: Špatná geometrie

Napsal: 23 lis 2021, 07:11
od Mr. HYUNDAI
Záleží na tom zda má TPMS aktivní nebo pasivní.
Pokud pasivní a pneu byla podhuštěná při přezutí a na podhuštěné pneu byl systém zkalibrován...

Re: Špatná geometrie

Napsal: 23 lis 2021, 07:27
od Mexican
a tu sa znovu vraciame k tomu tocvolantovskemu pristupu - proste z nas ta technika robi idiotov. Pretoze z casu na cas si skontrolovat a dofuknut pneu je proste samozrejmozt podobne ako zmerat hladinu oleja a pripadne doliat kvapalinu do ostrekovacov. Netreba okolo toho lietat kazdy druhy den, ale aspon raz za mesiac snad nie je taky problem. Ono sa to vela uzivatelov nasledne nauci ked na nich vyskocia podobne prusery

Re: Špatná geometrie

Napsal: 23 lis 2021, 08:23
od JoKo
fukal som na 2,2 - 2,4 a za 85 000km boli pneu v pohode. {striedali sa letne a zimne, odhadujem cca 45 - 50 000km na letnych}, tak si myslim, ze ak si sa drzal tlaku vyrobcu, tak tym by to nemuselo byt. ale letne som mal michelin...

Re: Špatná geometrie

Napsal: 23 lis 2021, 11:42
od michal84
TPMS ventil resp. počítač hlási pokles až pod 2.0, mám to odskúšané :-) ... myslím že tam bolo 1,95 keď mi vyhodilo výstrahu.
Jednou mi na tom jednom kole klesol tlak takto nízko ale nepamatám si na ktorom. Verím ale že to bolo to zničené kolo.
Samozrejme je pravda že technika z nás robí hlupákov a v tomto prípade možno taky, tlaky kontrolujem pravidelne ale len cez palubný počítač, jazdilo sa hodne s prázdnym autom tak boli gumy nahustené cca na tých 2.2 podla palubného počítača, je pravda že ručne som tlakomerom neporovnával ale teraz to určite skúsim.

Nicmene na geometriu pojdem a uvidím, ak bude OK tak budem iba rád. Síce by to znamenalo že som si gumy zničil sám ale aspoň by nebol problém s autom ... a gumy už som aj tak chcel po tejto sezóne meniť.

Jo a gumy mám na hrane čiastočne sjeté všetky čo by podporovalo tvrdenie o nízkom tlaku.

Re: Špatná geometrie

Napsal: 23 lis 2021, 11:52
od Mexican
na novom Stonicu je to meranie ine - tam bol rozdiel tlaku jedneho kolesa iny o 0,1 atm oproti ostatnym a zacalo to robit randal
rozhodne by som fukal na viac, ideal je tych 2.3-2.4 na takych tych beznych tlakomeroch. A kontrolovat fakt aspon 4-5x za sezonu ako minimum. A idealne pred dlhymi cestami, usetri to vela nervov.

tu geo by som skutocne doporucoval, pretoze nova sada zimakov by stala daleko viac prace a viac penazi (a vlastne aj casu a starosti) a bola by skoda znicit zimne podobne