1.6 crdi motor KO

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátor: Moderátoři

maxrix
Příspěvky: 2
Registrován: 06 srp 2020, 14:08

1.6 crdi motor KO

Příspěvek od maxrix »

Zdravím majitele Tucsonu.
nového Tucsona 1.6crdi jsem pořídil v 8/2020 ve výbavě Adventure, po najeti 26500 km (pravidelně servisovaný V hyundaii) se motor odebral do věčných lovišt pro mě zvláštním způsobem.
Když jsem chtěl v podvečer odjet z práce, kde auto stálo od rána, ihned po naskočení motoru se ozvala děsná rána, motor se zasekl a zhasl, při pokusu o nový start startér ani nedokázal motor protočit. Takže následovala anabáze s asistenční službou a odtah do servisu.
V servisu po rozdělání motoru konstatovali ohnutou ojnici na 2. válci, hlava- ventily-písty v pořádku, příčina toho prý byla voda ve spalovacím prostoru, která se tam měla dostat nasátím z intercooleru, kde se nazhromáždila.
Tu vodu ve válci beru, ale její původ se mi nezdá. Spíš si myslím, že se tam dostala z prasklé hlavy( ale projev toho nikde žádný) anebo z chladiče spalin od EGRu.
Může mi zde někdo poradit jednak ze strany samotné závady a také ze strany, jak to z Hyundaiem řešit po stránce obchodně právní( záruka, odstoupení od smlouvy, atd.)? Nějaké auto provozuji již 40 let, ale s tímto jsem se ještě nesetkal.
Děkuji za přínosné informace
Reklama
 

dibarbora
*****
Příspěvky: 2087
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: 1.6 crdi motor KO

Příspěvek od dibarbora »

Čo sa týka príčiny, tak sa môže jednať o kusovú vadu resp. zhodu okolností vzhľadom na kondenzát v intercooleri
- ak by si mal únik chladiacej kvapaliny, tak by Ti chýbala v nádržke (to asi kontrolovali pred demotážou), a ten intercooler nie je nemožná príčina, voda sa tam kondenzovať môže celkom v pohode
- ... pokiaľ dobre počítam, tak auto je v záruke, takže starať by sa mal servis. Poruchu a poškodenie zdokumentovať, konzultovať s importom a potom opraviť. V tomto prípade by asi import určoval spôsob riešenia... osobne to vidím aspoň na výmenu polomotora, keďže je hlava v poriadku. Do toho ale ty ako zákazník zasiahnuť nemôžeš. :hyu: sa zaväzuje dať auto do prevádzkyschopného stavu v rámci záručných podmienok, pričom je na rozhodnutí automobilky/importu ako to bude riešiť.
- keďže oprava nebude za pár drobných, tak počítaj, že budú prísne posudzovať plnenie servisného plánu... takže výrazne prebehnuté km/čas, prípadne využitá bloková výnimka môže byť dobrá zámienka na odmietnutie reklamácie

Ak zlyhá vyššie popísaný proces, potom môžeš začať špekulovať nad právnikmi.... ale na odstúpenie od zmluvy by si mal teoreticky nárok, len ak by to nedokázali opraviť...
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 11579
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: 1.6 crdi motor KO

Příspěvek od Mr. HYUNDAI »

Něco podobného (symptomy a mrtvý motor) - bohužel nemám přesné info - potkalo kolegu se stejným motorem o výkonu 85 kW v lednu.
Má tedy najeto výrazně víc, ale průběh stejný a o vodě řeč taky byla.
Na záruku polomotor a jede se dál. Oprava trvala zhruba týden.
Pátral jsem po detailech, ale kolega se v autech moc neorientuje...
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
tempest
**
Příspěvky: 456
Registrován: 22 říj 2012, 16:09

Re: 1.6 crdi motor KO

Příspěvek od tempest »

Polomotor, tzn. motor bez hlavy, vstřiků atd.? To se vyplatilo přehazovat?
maxrix
Příspěvky: 2
Registrován: 06 srp 2020, 14:08

Re: 1.6 crdi motor KO

Příspěvek od maxrix »

Tak technik naznačil, že v případě výměny motoru by se jednalo o kompletní motor bez příslušenství.
Zajímavé ale je, že vedle mého auta stál stejný Tucson 1.6crdi se stejnou závadou, který tam přivezli den před mým autem.
Tak mám obavy o další spolehnutí se na tohle auto. S tou vodou z intercooleru se mi to nezdá z několika důvodů:
1. spalovací prostor v pístu má objem asi tak malého frťana, válce máme 4
2. v motoru to řachlo skoro hned po startu 0,5 sec
3. sací podtlak při startu nemůže být takový, aby dokázal v tak krátké chvíli vytáhnout ze dna intercooleru ten kondenzát
4. Když jsem naposledy vypnul motor, tak byl plně zahřátý, jel jsem 20km z toho 15 km po dálnici 110 km/h, ta voda tam prostě nemohla být
5. bylo suché počasí, teplota asi -1°C
thaischumi
**
Příspěvky: 189
Registrován: 05 srp 2020, 09:03

Re: 1.6 crdi motor KO

Příspěvek od thaischumi »

Vypadá jako vážný problém už dlouho (3 roky) z předchozí generace se stejným motorem https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?t=38249
i30 kombi 2019 1.4 T-GDI Comfort "Clean slate blue"
Focus mk2 kombi FL 2008 1.6 TDCi 66kW 28x xxx km
RIP Focus mk1 kombi 2004 1.8 TDCi 74kW 414xxx km
thaischumi
**
Příspěvky: 189
Registrován: 05 srp 2020, 09:03

Re: 1.6 crdi motor KO

Příspěvek od thaischumi »

maxrix píše: 05 bře 2022, 18:27 4. Když jsem naposledy vypnul motor, tak byl plně zahřátý, jel jsem 20km z toho 15 km po dálnici 110 km/h, ta voda tam prostě nemohla být
5. bylo suché počasí, teplota asi -1°C
Už začali to řešit? Záruku uznali?
Podle mě se ta voda tam shromáždila tolik kvůli designu masky/intercooleru a také klidnějším jízdám (je vidět podle toho že na dálnici jedeš 110km/h).

Mřížka na masce je tolik velká že je intercooler ve zimě silně podchlazený, během tvých klidných jízd se nemůže dostat na takovou teplotu aby se mohla trochu odpařit ta voda a naopak tam přibývá.
i30 kombi 2019 1.4 T-GDI Comfort "Clean slate blue"
Focus mk2 kombi FL 2008 1.6 TDCi 66kW 28x xxx km
RIP Focus mk1 kombi 2004 1.8 TDCi 74kW 414xxx km
penik
Příspěvky: 5
Registrován: 14 bře 2022, 15:30

Re: 1.6 crdi motor KO

Příspěvek od penik »

Stejný problém mám i já, je rok výroby 10/2020 a 100 kW motor. Auto je u doktora a řešeno na záruku. Prý bude nový sw pro řídící jednotku, případně i automatickou převodovku. Může změna sw pomoci?
Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 11579
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: 1.6 crdi motor KO

Příspěvek od Mr. HYUNDAI »

Nový SW skvěle vyhladil plynulost řazení =D> .
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
penik
Příspěvky: 5
Registrován: 14 bře 2022, 15:30

Re: 1.6 crdi motor KO

Příspěvek od penik »

A když už jsme u toho řazení: mě se před onemocněním motoru dělo to, že když jedu např. na pětku 50 km/h na tempomat a vypnu jej, tak podle okolností převodovka vždy vyřadí a pak buď zařadí 4 a zpět na 5 nebo jen vyřadí a zařadí zpět 5. Obdobně se chová na 6 ve vyšší rychlosti (na sedmičku to dělá v 80 km/h). Vysledoval jsem, že se tak stane vždy, když na danu rychlost jsou otáčky motoru menší než 1500. Pozorujete někdo něco podobného?
Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 11579
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: 1.6 crdi motor KO

Příspěvek od Mr. HYUNDAI »

Ani před updatem, ani po :-k .
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
slabostka
*****
Příspěvky: 1728
Registrován: 23 dub 2008, 21:00

Re: 1.6 crdi motor KO

Příspěvek od slabostka »

2020 to je koľký rok výroby modelu?
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
dibarbora
*****
Příspěvky: 2087
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: 1.6 crdi motor KO

Příspěvek od dibarbora »

8/2020 môže byť pokojne MY2020 ake aj MY2021… tieto motory budú ale rovnaké… zmeny v diesloch robili od MY2019
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
slabostka
*****
Příspěvky: 1728
Registrován: 23 dub 2008, 21:00

Re: 1.6 crdi motor KO

Příspěvek od slabostka »

myslel som či sa to v roku 2020 vyrábalo prvý rok, druhý alebo ... teda či ide o "novinku" alebo niečo staršie popr. nejakú evoluciu...
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
dibarbora
*****
Příspěvky: 2087
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: 1.6 crdi motor KO

Příspěvek od dibarbora »

Novinka to bola na jeseň 2018... vtedy nasadili naftové motory smartstream... celohliník, rozvodový remeň, SCR/adblue+DPF+LNT... výkonové verzie 85kW/100kW... odvtedy sa už veľa asi nemenilo... makali na benzínových motoroch a elektrifikácii...
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Odpovědět

Zpět na „Tucson 2015- Motor a převodovka“