Stránka 1 z 1

Inteligentní dobíjení autobaterie

Napsal: 16 kvě 2022, 06:22
od Nezmar
Našel jsem pěkný článek o dobíjení akumulátoru v nových vozech s inteligentním dobíjením a funkcí stop - start.

https://www.auto.cz/nespolehlivost-bate ... rzi-125770

Re: Inteligentní dobíjení autobaterie

Napsal: 16 kvě 2022, 11:42
od sarin007
Hezky sepsaný článek, konečně jsem pochopil, jak funguje další zbytečná věc v mém autě :evil:

Re: Inteligentní dobíjení autobaterie

Napsal: 16 kvě 2022, 12:09
od Vysous
Podle mě to Vaculík moc dramatizuje. Osobně neznám nikoho komu baterka odešla dřív než za 3 roky (a to ani ve škodovce). A to jezdí krátký trasy se S/S, nenabíjí a stojí s autem venku na zimě.

Jediný relevantní by bylo porovnat tři stejný auta po 4 letech, jedno bez inteligentního nabíjení, druhý s inteligentním a pravidelným nabíjením, třetí s inteligentním a bez nabíjení.

Zkrátka mám tušení, že kratší životnost baterií způsobuje hlavně energetická náročnost nových aut (dlouhodobě větší vybíjecí proudy), než cokoliv jiného.

Re: Inteligentní dobíjení autobaterie

Napsal: 16 kvě 2022, 12:27
od Mexican
tiez si myslim, ze sa to Vaculik trochu moc demonizuje
nas sused ma 1.0TGDi Konu, kategoria "uzivatel". Auto ma asi 70 000km, rv 2017. Jazdi s tym najma asi 15 km do Brna, S/S nevypina, sem-tam dlhsi vylet najma v CR. baterku ma 5 rokov a externu nabijacku to nevidelo. Vacsinou aj v zime stoji vonku (tz nie v garazi)

Re: Inteligentní dobíjení autobaterie

Napsal: 16 kvě 2022, 12:37
od Vysous
Každopádně já jsem taky v téhle kategorii - S/S nevypínám protože fakticky se stejně motor vypne jen když někde stojím dlouho u závor a vyřadím na neutrál, což se mi 90% cest neděje. Nějaký nabíjení řešit nehodlám. Takže vám za X let (doufám, že X je víc než 4) jak to teda je 🙂

Re: Inteligentní dobíjení autobaterie

Napsal: 16 kvě 2022, 14:56
od sarin007
Tak já slabší baterii poznal na FB jen kvůli systému S/S, že se přestal aktivovat, jelikož hlásí, že nejsou splněné podmínky. Tak jsem změřil baterii a měla 12,2V. Je pravda, že loni auto víc prostálo než jezdilo, najezdilo nějakých 3500 km, tak jsem baterii raději nabil. S/S se ale stejně skoro neaktivuje (což je dobře) a baterie po změření asi po 3 měsících má 12,4V, takže podle tabulky okolo 70-80%. Takže je vidět, že to int. nabíjení tu baterii opravdu drží pořád spíš vybitější, což není podle mě dobře. Prostě doby, kdy člověk věděl, že má slabší baterii, ale měl v plánu cestu 100km a vrátil se s nabitou, jsou pryč.