Stránka 1 z 1

Hyundai I30, 1,4 benzín, ročník 2010 geometrie

Napsal: 07 pro 2022, 08:29
od Jaroslav Lacko
Pri výmene pneumatík, za zimné, mi v pneuservise ukázali jednostranne ojazdené pneumatiky, čo som si nevšimol. Proste potrebujem riešiť geometriu. Otázka: Aké sú hodnoty zbiehavosti a odklonu pre tento model? Za odpovede vopred ďakujem.

Re: Hyundai I30, 1,4 benzín, ročník 2010

Napsal: 07 pro 2022, 08:40
od idam.i
Na čo to potrebuješ? Cheš to robiť sám?
Lebo v servise to určite vedia.

Re: Hyundai I30, 1,4 benzín, ročník 2010 geometrie

Napsal: 07 pro 2022, 09:42
od milosh
Jaroslave, sice jsi zde nový, ale příště nadpis tématu formuluj lépe, takto to vypadalo že se chceš pochlubit autem do sekce club cars.

Re: Hyundai I30, 1,4 benzín, ročník 2010 geometrie

Napsal: 07 pro 2022, 20:31
od petzl62
A pneumatiky jsou sjeté u nápravy přední, nebo zadní?
Protože u zadních je to pro naprostou většinu servisů neřešitelný problém :-# #-o

Re: Hyundai I30, 1,4 benzín, ročník 2010 geometrie

Napsal: 08 pro 2022, 04:30
od Stringo
Není, je to úplně stejný problém jako na přední, akorát jiný postup. Všechny tyhle údaje jsou v servisním manuálu ke kterému by měl správný servis mít přístup (ty jako obyčejný majitel auta se do něho nedostaneš). Teoreticky by to měli vědět i na STK. Pokud to neví servis, tak je něco špatně. Mě třeba měnili celou geometrii a zadní odklon při koupi větších kol, kde se ten zadni odklon musel dělat jiný.

Re: Hyundai I30, 1,4 benzín, ročník 2010 geometrie

Napsal: 08 pro 2022, 06:30
od Axel.Foley
petzl62 píše: 07 pro 2022, 20:31 A pneumatiky jsou sjeté u nápravy přední, nebo zadní?
Protože u zadních je to pro naprostou většinu servisů neřešitelný problém :-# #-o
Potvrzují, stejná zkušenost.

Re: Hyundai I30, 1,4 benzín, ročník 2010 geometrie

Napsal: 08 pro 2022, 07:12
od Stringo
A není to spíš proto, že se jim do toho nechce, než že by to neuměli? Vždyť na tom přece není nic jiného, než na přední nápravě, navíc pokud má někdo jednodužší vlečnou nápravu, tak tam je to ještě snazší než na přední :-k

Základ je to nechat pořádně změřit, ideálně na STK, kde ti dají i hodnoty. Potom je možné laborovat. Zadní náprava se nešteluje jako přední, tam se v případě potřeby jen mění a je jen otázkou co. Můžou to být jenom nábojky, nebo silenbloky, případně může být ohnutá celá náprava a to je potom na výměnu komplet... Bez měření ale nezjistíš co je špatné. Nepřehazuješ taky kola ze přední na zadní nápravu? Může to dělat předek a na zadku se to už jenom dojebe úplně... :-k

Re: Hyundai I30, 1,4 benzín, ročník 2010 geometrie

Napsal: 08 pro 2022, 10:25
od Mr. HYUNDAI
Všechny i30 FD měly vzadu víceprvek. A petzl i Axel mluví ze zkušenosti s dlouhodobým vlastnictvím i30 FD (1. generace) a jejím servisováním...