Píchlé kolo?

Vše co se týká techniky, zapojení, ND

Moderátoři: Farrael, Moderátoři

Odpovědět
Odjinud
***
Příspěvky: 900
Registrován: 11 čer 2020, 15:30
Bydliště: Praha

Píchlé kolo?

Příspěvek od Odjinud »

Prave jsem se chystal nasasit letnaky, ale po vyndani kol ze sklepa jsem zjistil, ze je jedno hodne mekke ‐ mereni ukazalo pouhych 0,5 kPa. Foukano bylo na podzim na 2,2 -2,5 kPa. Ostatni kola tento tlak drzi.

Z vymeny samozrejne seslo, nicmene dotaz je, zda ma smysl mu dat jeste sanci ho nafouknout a sledovat, jestli bude vzduch utikat, nebo rovnou do pneuservisu? Nechci zbytecne montovat kolo (po nafouknuti), co by se pak stejne muselo sundavat... Lonskou zimu tlak drzelo.
červená i30 III/FL combi, 1,5 DPi / 81 kW, comfort
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW
Reklama
 

Odjinud
***
Příspěvky: 900
Registrován: 11 čer 2020, 15:30
Bydliště: Praha

Re: Píchlé kolo?

Příspěvek od Odjinud »

Jo, ten tlak je uveden v bar, ne kPa. kPa jsou x100, tj. kolo ma jen 50 kPa misto obvyklych 220-250 kPa.
(uz mi to nejde zeeditovat)
červená i30 III/FL combi, 1,5 DPi / 81 kW, comfort
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW
Uživatelský avatar
petzl62
*******
Příspěvky: 5091
Registrován: 03 pro 2011, 17:09
Bydliště: Opava

Re: Píchlé kolo?

Příspěvek od petzl62 »

Nafoukni a prohlédni, třeba najdeš problém. Případně pořádně namočit...
Do vany ti to asi drahá polovička dát nenechá :mrgreen:
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,72 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,0l/100km
Aktuálně 30250 km
palivo: EO N95,pokud možno bez biosložky.
Martinsp
****
Příspěvky: 1399
Registrován: 25 zář 2010, 09:59
Bydliště: Č. Budějovice

Re: Píchlé kolo?

Příspěvek od Martinsp »

Postřikovač s nějakou jarovou vodou. U i30 mi to uchází mezi diskem a pneu. Už 2x opravováno a po roce zase uchází.
Hyundai I30 kombi, 1.6gdi, weekend. Tucson 2022, 1,6 T-gdi, 110kw, 4x4, smart
Honda Jazz, 1,4, 2008- prodaný
Hyundai Getz, 1.3, 2003- prodaný
Uživatelský avatar
Maras
*****
Příspěvky: 1704
Registrován: 09 srp 2020, 14:44

Re: Píchlé kolo?

Příspěvek od Maras »

Zkus tmel do duše, nebo v tomto případě do pneumatiky.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
slabostka
*****
Příspěvky: 1728
Registrován: 23 dub 2008, 21:00

Re: Píchlé kolo?

Příspěvek od slabostka »

Nevyvazujes? Nafukni a bez do pneuservisu....
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Odjinud
***
Příspěvky: 900
Registrován: 11 čer 2020, 15:30
Bydliště: Praha

Re: Píchlé kolo?

Příspěvek od Odjinud »

Tak jsem to nafoukl, omyl a odvezl na chalupu k mistnimu koupáku (je tam lonska voda, pred sezonou vypousti a cisti) a tak testoval snad 15 min. vodotesnost. At jsem otacel kolem, jak jsem chtel, bublinky nikde. Jedina netesnost se ukazala v leve holince :-) Tlak se mi zda, ze ubyl 10-20 kPa (za necele 3 dny), ale je moznost chyby mereni. Takze to bude na pneuservis, ale nevim, co s tim tam zmuzou... leda bych jeste zkusil vymenit ventilek.
červená i30 III/FL combi, 1,5 DPi / 81 kW, comfort
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW
Uživatelský avatar
milosh
Administrátor
Příspěvky: 2043
Registrován: 12 dub 2005, 15:29
Bydliště: internet

Re: Píchlé kolo?

Příspěvek od milosh »

Neda mi to se nezeptat. Ty kola nafukujes na podzim, kdyz je ale pouzivas az za pul roku?
slabostka
*****
Příspěvky: 1728
Registrován: 23 dub 2008, 21:00

Re: Píchlé kolo?

Příspěvek od slabostka »

Unik moze byt kdekolvek, okolo ventilku, drobna miktotrhlinka , mrnavy cudzi predmet, asi si bol mali trpezlivy a fakt je najlepsi roztok saponatu.cez rozorasovac.... V pneuservise msju viac skusenosti.
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20061
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Píchlé kolo?

Příspěvek od Axel.Foley »

Odjinud píše: 07 kvě 2023, 13:38 Tak jsem to nafoukl, omyl a odvezl na chalupu k mistnimu koupáku (je tam lonska voda, pred sezonou vypousti a cisti) a tak testoval snad 15 min. vodotesnost. At jsem otacel kolem, jak jsem chtel, bublinky nikde. Jedina netesnost se ukazala v leve holince :-) Tlak se mi zda, ze ubyl 10-20 kPa (za necele 3 dny), ale je moznost chyby mereni. Takze to bude na pneuservis, ale nevim, co s tim tam zmuzou... leda bych jeste zkusil vymenit ventilek.
Ad holínka - tenhle "úspěch" jsi rozhodně nečekal :lol:
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
pozorovatel
**
Příspěvky: 137
Registrován: 31 říj 2019, 17:46

Re: Píchlé kolo?

Příspěvek od pozorovatel »

Možno to uniká len pod tlakom a v malom množstve a na odpoveď prídeš až pravidelným meraním :lol: alebo nafúkni na vyšší tlak :D
Hyundai i30 fastback 1.4 t-gdi 7DCT 2018 Ultimate
Odjinud
***
Příspěvky: 900
Registrován: 11 čer 2020, 15:30
Bydliště: Praha

Re: Píchlé kolo?

Příspěvek od Odjinud »

milosh - jo, nafouknu je pred uskladnenim na zimu, takze nekdy rijen / listopad, a to na o neco vyssi tlak, protoze pocitam, ze neco malo vzduchu ujde. Jde o to, aby se to dalo nazout a dojet cca 5km k nejblizsi pumpe, kde se nastavi (dofoukne, vyfoukne) spravne tlaky. Tak to delam uz leta (>20 let) a az ted problem, ze uteklo skoro vsechno a tom padem se nedaji menit kola.
červená i30 III/FL combi, 1,5 DPi / 81 kW, comfort
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW
Odpovědět

Zpět na „Technická Sekce“