Nahodne vypalovani pojistky S1 10A (lambda 1 a 2, vaha vzduchu)

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
patriknet
***
Příspěvky: 682
Registrován: 11 zář 2015, 15:23
Bydliště: Praha

Nahodne vypalovani pojistky S1 10A (lambda 1 a 2, vaha vzduchu)

Příspěvek od patriknet »

Ahoj, objevila se mi na aute takova zahadna vec, "nahodne" se mi vypaluje pojistka S1 (10). Poprve se mi to stalo v Chorvatskum, prespavali jsme na Plytvickych, rano jsme vyrazili a po par minutach auto v nozovem rezimu. Diagnostika vypisovala chyby P101, P0031 a P0037 (vyhrivani lambda sondy 1 a 2, signal vahy vzduchu). Zjistil jsem ze je vypalena pojistka S1 (v motorovem prostoru). Vymenil jsem pojistku a jelo se dal. Rok nic. A zas o rok v Chorvatsku. Znova po par minutach jizdy. Menim pojistku, jedeme dal. Zas dlouho nic, az nedavno, znova vypalena pojistka, tentokrat to vypalovalo pokazde, jen co jsem nastartoval. Zkousel jsem odpojovat senzory a startoval, abych zjistil cim to je, odpojil jsem postupne lambdy, vahu, cidlo vackoveho hridele, turbo, egr, teplotne cidla DPF. Na nic jsem neprisel. Pak jsem jeste pod autem nasel snimac pevnych castic, odpojil jsem ho a pojistku prestalo vyhazovat. Objednal jsem ho a nechal ho vymenit. Cestou do serivsu (cidlo odpojene) se pojistka vypalila znova..... :-(
Nechal jsem to cidlo pro jistotu predce jen vymenit (ono ma jeste vlastni RJ, ta odpojena nebyla, nove cidlo melo vlastni novou RJ). V servisu cidlo vymenili, pry jeste aktivovali vypaleni DPF (nevim proc). Nevim co jineho jeste delali, mne nic nerekli, ale moc jim neverim (byl jsem v autorizavanem servisu). Obavam se jak se to samo pokazilo, tak se to samo opravilo. Autem jezdime casto s rodinou i do zahranici, chtel bych mit v auto duveru a nechtel resit nekde na dovolene s rodinou takoveto problemy.
Doma mi to nedalo, ovevrel jsem pojistkovy box a zjistil, ze z te pojistky vedou jen 3 kabely a to na Lamda1, Lambda2 a vaha vzduchu. Nic vic, tj nijaky snimac pevnych castic. Odpojil jsem pojistku a meril jsem kontakt pojistky a jednotlive snimace, potvrdilo se mi, ze kabely vednou jen na tyto sondy a nevedou jinam (pripojoval jsem vsechny kabely ostatnich senzoru na tu pojistku - nic, jenom ty lambdy a vaha. Nevim co s tim dal. Nepada nekoho neco? Kabely jsem kontroloval, prochazel cely svazek od pojiskove strini az po senzory. Nic podezreleho jsem nevidel.

Nevim jestli preventivne nevymenit lamdbu, ale jsem presvedceny ze jsem ji mel odpojenou, kdyz se pojistka vypalovala, a nepomohlo to. No delal jsem to celkem ve spechu, ruku do ohne zas za to nedam, mohlo se stat ze jsem jeden senzor neodpojil, i kdyz se mi to nezda.

Muze to zpusobit ridici jednotka? Treba ze by posilala vice energie do obou lambd? (mel by tam jit prerusovany signal, podle frekvence zopnuti se urcuje i vysledna teplota tj prutok proudu). meril jsem i odber na pojistce, bylo tam nejakych 1,5 az 2A. Na zacatku kdyz byl motor studeny bylo min, pak asi, RJ uznala ze uz ma mit smysl signal z labda sond, je zacala ohgrivat.

Nevim jak dal, kdyby nekoho neco napadlo, poradte pls. Diky!

=============================
i40 kombi crdi 104kW, premium
=============================
Reklama
 

Uživatelský avatar
patriknet
***
Příspěvky: 682
Registrován: 11 zář 2015, 15:23
Bydliště: Praha

Re: Nahodne vypalovani pojistky S1 10A (lambda 1 a 2, vaha vzduchu)

Příspěvek od patriknet »

Tady je ta svine!
Tady je ta svine!
S1.JPG (316.37 KiB) Zobrazeno 282 x
Obrázek

=============================
i40 kombi crdi 104kW, premium
=============================
Uživatelský avatar
Richard555
******
Příspěvky: 2737
Registrován: 03 bře 2010, 18:08
Bydliště: Praha

Re: Nahodne vypalovani pojistky S1 10A (lambda 1 a 2, vaha vzduchu)

Příspěvek od Richard555 »

Nejspíš máš sondy vyhřívané, tak se může nějak divně chovat vyhřívání a prostě občas při funkce můře dojít ohřátím ke zkratu - drátky se natáhnou a nebo tak nějak a samo vypadne pojistka.... nic jiného mi nenapadá. Vše co topí , či nějaké cívky mohou měnit s teplotou své vlastnosti.... mě třeba kdysi když ještě byly přední světla na jednu pojistku a zapojené paraelně k sobě se samy od sebe rozsvítily dálkové světla.... hledal jsem to jak blbec proměřoval kabely, relátka a furt nic - rozsvítil jsem potkávačky a za chvilku se samy rozsvítily dálkové (H4) nakonec to bylo žárovkou, měla blbě zatavené ty drátky co vedou k vláknům a ty když se zahřály tak se prohnuly a spojily se :wink:
Mohu jen konstatovat, že jsem tu H4 následně rozmlátil kladivem na kovadlině sklo na prach a objímky na staniol :D
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Uživatelský avatar
patriknet
***
Příspěvky: 682
Registrován: 11 zář 2015, 15:23
Bydliště: Praha

Re: Nahodne vypalovani pojistky S1 10A (lambda 1 a 2, vaha vzduchu)

Příspěvek od patriknet »

Ano mam sondy vyhrivane. Takova chyba co se vyskytuje "nahodne", nebo proste nemuzes prijit na co od ceho to zavysi, je uplne nejhorsi! To je uplne k....

S tou zarovkou bych to udelal stejne. Kdyz jednou prijdu na tom cim to je, udelam (v ramci sveho dusevniho zdravi) to same co ty s tou zarovkou! :D

=============================
i40 kombi crdi 104kW, premium
=============================
Uživatelský avatar
patriknet
***
Příspěvky: 682
Registrován: 11 zář 2015, 15:23
Bydliště: Praha

Re: Nahodne vypalovani pojistky S1 10A (lambda 1 a 2, vaha vzduchu)

Příspěvek od patriknet »

Mimochodem, neví někdo jestli je potřeba s výměnou lambda sondy do autorizovaného servisu za účelem nějaké "kalibrace" nebo něčeho takového?

=============================
i40 kombi crdi 104kW, premium
=============================
Odpovědět

Zpět na „i40 Elektronika“