Stránka 1 z 1

Hyundai TUCSON 2019 90 000KM Automat

Napsal: 06 čer 2023, 20:40
od Dalibor716
Dobrý deň, prosim vás ak mate s tymto nejaku skusenost stala sa mi chyba auto Tucson automaticka prevodvka mi trhá v servise mi bolo oznamene že bbude treba vymenit spojku, ale s tým že sa nato zaruka nevztahuje auto má 4 roky a najazdených 90 000km. Volal som aj do vyroby v Nošoviciach kde mi bolo povedane ze je to velmi ojedinelý ukaz a že zaruka by sa vztahovat mala ale Hyundai to zamietol
dakujem velmi pekne

Re: Hyundai TUCSON 2019 90 000KM Automat

Napsal: 06 čer 2023, 21:35
od slabostka
no a prečo si nám nenapísal akú cenu ti narátali?

Re: Hyundai TUCSON 2019 90 000KM Automat

Napsal: 06 čer 2023, 21:55
od Lukas_Tucson
Zeptám se, co olej v převodovce, byl měněný? Jakým způsobem "škube"? Dělá to při řazení všech převodových stupňů? Jezdíš autem od počátku, nebo mělo jiného majitele? Servis automatické převodovky bych určitě v případě zpoplatněné opravy nesvěřil autorizovanému servisu, ale tam kde se tomu věnují. Pokud však nebyl měněn olej, začal bych tímto. Neuvedl si však o jaký typ převodovky se jedná, zdali 8 st. převodovka s měničem nebo DCT. Pokud však uvádíš, že jsou vadné spojky, asi to bude DCT a opotřebení spojek asi na záruku nepůjde, jaké auto jezdí trasy?

Re: Hyundai TUCSON 2019 90 000KM Automat

Napsal: 07 čer 2023, 06:43
od Axel.Foley
Dalibor716: Pár poznámek:

1. volat Nošovice kvůli poruše na autě není dobrý nápad, je to jen montážní fabrika, ta o záručních opravách nerozhoduje, to patří pod importéra a ten sedí jinde (Praha pro ČR, Bratislava pro SR)
2. je sice fajn, že auto je v záruce a chápu, že jsi rozčarován ze zamítnutí opravy na záruku, ale... podívej se do servisní knížky, je tam uvedeno, na které díly se vztahuje pětiletá záruka a na které zkrácená dvouletá - typicky rychle opotřebitelné díly jako lišty štěračů, brzdy, žárovky... v mé servisní knížce je uvedena i spojka
3. jak píše Lukáš, co olej?
4. být to na mně, autorizák by tuhle opravu nedělal

Lukáš: Převodovka je 7° DCT.

Re: Hyundai TUCSON 2019 90 000KM Automat

Napsal: 07 čer 2023, 10:01
od tempest
U prvních DCT i30 prý byl problém s vibracemi. Teď už jsou spojky upravené a nedělá to. Zkus se zeptat v servisu, jestli tam neproběhla nějaká konstrukční úprava a jestli ano a už to není v záruce, tak bych se to pokusil uhrát alespoň na spoluúčast servisu/dovozce.

Re: Hyundai TUCSON 2019 90 000KM Automat

Napsal: 07 čer 2023, 12:38
od Axel.Foley
Pokud si, sklerotik starý, dobře pamatuji :-k nějaké cukání spojky u Tucsona TL po FL řešil i Mr. :hyu: . Prý odeznělo po přehrání SW, co si tak matně vybavuji... Prolézat jeho vlákno teď nemám čas, když nezapomenu, tak večer.

Re: Hyundai TUCSON 2019 90 000KM Automat

Napsal: 07 čer 2023, 15:08
od Mr. HYUNDAI
Ono to necukalo v pravém slova smyslu, jen to nebylo úplně hladké. A to přehrání SW vyřešilo - řadilo to jak s hydrákem :) .
Ale bohužel se nic nezměnilo v tom, že samotná logika volby převodových stupňů se u dieselů moc nepovedla, tam je sehranost s benzíny výrazně dál.

Re: Hyundai TUCSON 2019 90 000KM Automat

Napsal: 07 čer 2023, 16:21
od Axel.Foley
Mr. :hyu: : Děkuji za doplnění.

Re: Hyundai TUCSON 2019 90 000KM Automat

Napsal: 07 čer 2023, 18:17
od idam.i
Bojím sa,že pokial nemenil olej v prevodovke bude ho čakať dosť drahý servis.
Aj keď pri 90.000km je dosť skoro. #-o

Re: Hyundai TUCSON 2019 90 000KM Automat

Napsal: 07 čer 2023, 22:37
od petzl62
Dalibore, nepotěším tě.
Měl jsem i30 PDe 1,4T-GDi s 7°DCT r.v. 2017- prodával jsem ji s nájezdem 180tis. km a 3x vyměněným olejem.
Převodovka bez jakýchkoliv problémů, fantasticky řadila celou dobu a taky elektronika- logika(software) převodovky byla opravdu výborně odladěná. S tím autem byla opravdu radost jezdit do poslední chvíle [-o< V té době, jak jsem později zjišťoval se převodovky vyráběly kompletně v Koreji . Kompletně znamená kompletně. V roce 2019-2020? nevím přesně došlo k "malé" bezvýznamné změně. Převodovky se montují stále v Koreji- tedy snad, ale už z dílů vyráběných v Číně.
Ne, že bych Čínu podezříval z nekvality, ony si to automobilky umí sakra ohlídat, ale... Jak je to v delší časové ose opotřebení? #-o Každopádně došlo k "nějaké" změně a k lepšímu to určitě není :-k Nevím 100% jestli je to pravda, ale jak jsem koupil, tak prodávám. Víc by nám mohli- ale nemůžou říct kluci z výroby. Ale naprosto chápu, že ani oni to třeba neví.
Já vycházím z toho, že jsem měl předchozí auto a slušný servis disponující diagnostikou a znalostí práce s ní, umí načíst stav(softwarový) opotřebení spojek. Je to jen orientační hodnota, odvozená z počtu přeřazení, jízdy a času na jednotlivé stupně atd. atd.
Ale vím, jaké jsem měl hodnoty opotřebení u minulého vozu a v jakých kilometrech nájezdu převodovky a u stávajícího. A ty stavy jsou o řády desítek procent jinde :!: :shock:
A jedná se zejména o spojku sudých rychlostí(2,4,6)
U lichých rychlostí je to takřka stejné.
Aktuálně mám najeto viz. podpis a vibrace obzvlášť na 4. a 6. převodový stupeň pociťuju už delší dobu cca 25tis. km.
Jednou víc a jednou míň, ale prakticky jen v režimu normal. V režimu sport se mi to takřka nestane, nebo naprosto minimálně.
V servisu autorizovaném se to "samozřejmě" neprojevilo, ani technikovi, ani mechanikovi. Moje nabídka na to, že jim to názorně předvedu, se z časového hlediska servisu neakceptovala #-o
Samozřejmě, že mezitím uplynula dvouletá záruka. Takže jezdím dál a uvidíme, zapsáno to je.
Jinak pokud import rozhodnul o zamítnutí reklamace, tak s tím nic moc nenaděláš, bohužel. Jsou tam jen 2 roky záruky na spojky a setrvačník- bohužel dvouhmotový :roll:
Cena za opravu výměny kompletní sady dvou spojek, ložisek a dvouhmotového setrvačníku- originální :hyu: díly včetně práce atakuje cenu 100 tisíc. ](*,) +
Práce je to minimálně na dva dny a jsou na to potřeba speciální přípravky.
Jak na usazení spojek atd, tak na nastavení aktuátoru a pak nastavit na diagnostice.
Viz. video alespoň spojek a aktuátoru:
https://www.youtube.com/watch?v=lwpe927 ... orgeMoraru
Takže asi tak.
A to že by mohly být spojky v 90 tis. opotřebené? Ano mohly, bohužel ](*,)
A rozhodně vyměnit olej v převodovce!
Je to opravdu jednoduché. Necelé 3l oleje, ale striktně dodržet specifikaci!!! a nenechat si nakecat něco o celoživotní náplni ](*,) ](*,)

Re: Hyundai TUCSON 2019 90 000KM Automat

Napsal: 07 čer 2023, 22:42
od tempest
Ta cena za výměnu je raketa. Máš to potvrzené ze servisu?

Re: Hyundai TUCSON 2019 90 000KM Automat

Napsal: 08 čer 2023, 19:31
od petzl62
Ano, to je cena za výměnu lamel, setrvačníku tzv paket, ložiska a ovladačů aktuátoru. včetně práce. Včetně dph.
Není to nejlevnější záležitost #-o
Největší částka je cena originálních dílů. To je víc jak 3/4 ceny ](*,)