Stránka 1 z 2

Jaký vybrat motor pro novou i30 kombi

Napsal: 16 říj 2023, 20:41
od LTX
Ahoj, Opět po několika letech musím vyměnit auto. Chci zůstat věrný značce (z různých důvodů) ale z nabídky motoru jsem dost na větvi. Bude to hlavní auto pro rodinu (2+2) takže většinou kufr plný ze 3/4 a občas na střeše rakev nebo kola. Roční nájezd cca 40tis km. Chci aby měl motor nějakou výkonovou rezervu, nejezdím úplně na spotřebu ani to zbytečně nehonim. Na výběr je 1.5i, 1.0T-GDI a nebo 1,5 T-GDI Mild Hybrid. Máte někdo zkušenosti s těmito motory? Předem díky.
PS: moji bývalou Hyundai I30 kombi 1.6 CRDi 81kW prodám na díly jako komplet, dostala ránu zezadu, oprava se nevyplatí, nalitano 295tis.

Re: Jaký vybrat motor pro novou i30 kombi

Napsal: 16 říj 2023, 21:04
od Vysous
Vzhledem k tomu, že podle nájezdu bude dostatek dlouhých tras, 1.5DPI bych vyřadil. Já mám 1.0 turbo a mně to stačí bohatě - zatím ale děti 7/4 a na střeše nic nevozím. Dálnici ale jezdím spíš na pohodu 110 GPS, při předjíždění je třeba trošku přemýšlet. Technika je o chlup jednodušší než 1.5MHEV, má to klasickou spojku a žádnou 48V elektriku.

Já bych znova asi volil stejně, záleží jestli si ten extra komfort 41kW navíc finančně obhájíš. A nesmí ti moc vadit zvuk tříválce.

Re: Jaký vybrat motor pro novou i30 kombi

Napsal: 16 říj 2023, 21:10
od Mexican
a co Ceed SW s 1.5tgdi bez MHEV?

myslim, ze ten litrovy tgdi bude s tymi 40kkm rocne, bicyklami a rakvou dost pod tlakom. Myslim vsak ze je to paradny motor s perfektnou spotrebou

Re: Jaký vybrat motor pro novou i30 kombi

Napsal: 16 říj 2023, 21:24
od dibarbora
Plný súhlas... na takúto záťaž je jednoznačne 1,5TGDI... a aj za cenu príplatku by som išiel kúpiť k susedom do autosalónu kiu CEED...
To MHEV v i30 neprináša absolútne žiadne pozitívum.... spotreba rovnaká, výkon tiež (i30 vs Ceed).... pokiaľ sa motor dá kúpiť bez MHEV, tak by som veľmi neváhal.

Re: Jaký vybrat motor pro novou i30 kombi

Napsal: 16 říj 2023, 21:26
od Fry
1.5T-GDI MHEV

+výkon určite dostatočný, za mňa úplne v poho
+spotreba, s ľahkou nohou pod 6l/100km, športové vozenie 6-7l

-ECO režim - motor je mrtvý, reakcia žiadna
-nastavenie rekuperácie - ale dá sa na to zvyknúť (nastaviteľné len cez režimy ECO, NORMAL, SPORT)

na zváženie, je plachtenie aj keď ja som mu zrovna neprišiel na chuť - neustále mi to vypína motor a to aj na diaľnici, naozaj ten motor nechcem takto týrať, navyše funguje len v ECO - a ten ja zásadne nejazdím

vzhľadom na fakt, že jazdím iba režim SPORT, trochu mi vadilo, že rekuperácia je na maxime, ale už som si na to zvykol a pri správnom odhade, skoro vôbec nepoužívam brzdy

motor je len časť, dosť robí aj prevodovka, či tam máš iMT alebo DCT-čko (kia klasická spojka)

Osobne by som vynechal základnú 1,5Dpi - fajn jednoduchý motor ale na nájazd 40K/rok naozaj ee, taktiež by som vyhol trojvalcu a ostáva už len tá oturbená 1,5 :)

a ako píše kolega, treba si vysúšať aj tú Ceed-ku bez MHEV aby si vedel čo ti viac sadne ;-)

Re: Jaký vybrat motor pro novou i30 kombi

Napsal: 16 říj 2023, 21:32
od Vysous
Jinak ještě co se spotřeby týká, s 1.0 se dá v pohodě dávat dlouhé trasy naložení za 5/100. Zrovna včera 550km naložení ze Zuberce do Berouna za 4.9/100 podle PP. Ale jak píšu - jezdíme po dálnici jen cca 110 GPS.

Re: Jaký vybrat motor pro novou i30 kombi

Napsal: 16 říj 2023, 22:45
od ichbindieb179
Dovolím si přispět se svým pohledem. Kupoval jsem i30 kombi s motorizací 1.5 DPI zhruba před měsícem a protože jsme předchozí auto vybrali ne úplně dobře na tu dobu i na naše používání (Suzuki SX4), chtěli jsme si před koupí nového půjčit vytipované např. na víkend a otestovat ho, podobně i ostatní. Seděl jsem tedy ve všech současných motorizacích pro i30 a zde jsou zkušenosti (cca 15 min. testovací jízda s každým):
  • 1.0 T-GDI - subjektivně srovnatelné jako 1.5, jede trošičku víc odspoda, ale nic extra, že by to stálo za turbo a pozdější starosti s ním
  • 1,5 T-GDI MHEV - vůbec jsem nezaregistroval žádný rozdíl ve výpomoci při rozjezdu a odpichu, zřejmě systém s menší kapacitou na drobnou výpomoc
  • 1.5 DPI - překvapivě to jede relativně dobře už od 2000 ot./min., tichý kultivovaný chod motoru, konstrukčně jednoduché řešení
Nad rámec tohoto jsem si před koupí půjčil i30 kombi 1.5 DPI na prodloužený víkend do Rakouska a ta zkušenost byla vynikající a defacto potvrdila moji zkušenost z testovacích jízd, že smysl pro nás (stejné nastavení 2 dospělí + 2 děti 6/9, kufr ze 3/4 plný) má 1.5 DPI. To Rakousko jsme jeli jen se stanem 2 dospělí, takže relativně prázdné auto, spotřeba 5,3 l na cca 350 km, zpátky taktéž. Na dálnici jezdím relativně klidně cca 110-130 km/h, i když v Německu někdy neodolám. Nad 130 km/h začne motor více hlučet do kabiny, ale není to nic, co bych vnímal jako zásadní problém. Takže jezdit pod 130 nebo nad 150 km/h. :)

Kola vozíme občas taky, už ale nejsem ochoten je dávat na střechu. Takže jsme s původním autem jezdili s nosičem na kola na tažném zařízení, a tady to plánuji stejně. Manipulace s koly na nosiči na tažném mi přijde luxusní oproti složitosti rvát a upínat kola na střešní nosiče, nehledě na aerodynamiku jízdy s nimi atd.

Re: Jaký vybrat motor pro novou i30 kombi

Napsal: 16 říj 2023, 23:19
od Vysous
Jinak ten nosič na kola na kouli je důležitá věc.

1.0/1.5DPI mají vzadu torzní příčku a v důsledku toho velmi měkký péra. Hodně věcí v kufru a zejména (!) naloženej nosič na kola na kouli mají tendenci dost hodně přičupnout zadek. Mám kamaráda, co nosičem na i30 škrtnul na okresce o asfalt.

1.5MHEV má multilink a podle všeho se ho tenhle problém tak netýká.

Re: Jaký vybrat motor pro novou i30 kombi

Napsal: 17 říj 2023, 07:01
od Axel.Foley
LTX: Na :hyu: bych se v tvém případě vykašlal. Ve stejné velikosti bych bral Ceed s čistým 1,5 TGDI. Bez MHEV.

Re: Jaký vybrat motor pro novou i30 kombi

Napsal: 17 říj 2023, 07:09
od Fry
Práve ten viacprvok vzadu, bol jeden z dôvodov, prečo 1,5DPI a 1,0 T-GDI vypadli u mňa zo zvažovaných motorizácií.

Naozaj ten štartér-generátor u i30 nemá nejaký veľký prínos pri zrýchľovaní, ja to teraz po určitom čase ako som si na to už zvykol využívam ako náhradu brzdenia, len som zvedavý či si to nedonesú zase brzdy, keď ich používam menej, ukáže čas.

Nevýhoda MHEV v i30 je lepiaca sada v kufri, rovnako motorizovaným ceed má plnohodnotnú rezervu

Re: Jaký vybrat motor pro novou i30 kombi

Napsal: 17 říj 2023, 08:38
od Leendrix
Pro tenhle najezd a vyuziti bud 1,5 TGDI od :hyu: nebo jak bylo zmineno mrknout u KIE na CEEDa, je tam stejny motor ale bez extra baterky takze o kurvitko mene.

Re: Jaký vybrat motor pro novou i30 kombi

Napsal: 17 říj 2023, 10:33
od Maras
Buď jednoduchou Kiu ceed bez baterky,nebo,pokud nevadí SUV a chceš zůstat u značky :hyu: Tucson 1.6 bez baterky.

Re: Jaký vybrat motor pro novou i30 kombi

Napsal: 17 říj 2023, 20:41
od i30mpact
Tucson je sice na pohled velký, ale pozor, uvnitř zase o tolik víc prostoru nenabízí a vzadu je to téměř urážlivé - nedá se pořádně opřít ruka a držáky na nápoje jsou menší než v i30.

Re: Jaký vybrat motor pro novou i30 kombi

Napsal: 17 říj 2023, 21:12
od Georgeisin
Tak asi nepřekvapím, že bych bral čistou 1.5 118KW. Nadčtvercový, jde dobře odspodu. Potěší tichost a hlavně plynulá gradace výkonu, alespoň co mohu soudit po pár dnech. Do otáček tak rychle nejde jak tříválce, vlastnost. Jsem z něj nadšený. Spotřebu úplně neřeším, kolem 7 prostě :). Já rád řádím, takže manuál. Je poměrně přesný, mírně tužší. V ceedu kombi jezdíme i v 5. 118 KW stačí.

Re: Jaký vybrat motor pro novou i30 kombi

Napsal: 18 říj 2023, 19:49
od LTX
Díky všem za odpověď. Nakonec půjdu do Kie.