Stránka 1 z 2

Řešení pojistné události v praxi

Napsal: 17 lis 2023, 15:02
od Odjinud
Ahoj,

mel bych dotazu na zkusenejsi, co se plneni z pojisteni (havarijka) tyce.

Zapomnel jsem dat kvalt / ručku a auto mi sjelo cumakem z parkoviste na plot sousedni zahrady. Po vytazeni konstatuji praskly svetlomet a naraznik, cili tak 40-50kkč, pocitam. Jinak snad ok. Mam havarijko u Uniqa (Uniqa Go Klasik). Spoluucast 5%, min. 5000 Kč. Auto pojisteno na 420kkč, nyni je tesne pres 3 roky stare.

Jaky je postup hlaseni poj. udalosti? Staci tam dojit osobne v Po s fotkama v ruce? Nebo je nejaka min. lhuta, do kdy to hlasit (stalo se to dnes)?

S cim mam pak pocitat? Ze pojedu nekam auto ukazat?

Ad oprava - urci mi servis nebo muzu kazdy autorizak? Nebo i neautorizak?

Kdyz tam auto dam, a servis si reknne, dejme tomu, 40kkč, tak ja zaplatim a pojistovna mi to pak proplati (minus tu spoluucast)? Nebo se bude resit, ze auto neni nove a budou to chtit jeste kratit?

Sorry za lama dotazy, jeste jsem s pojistovnou nic resit nemusel.

Re: Řešení pojistné události v praxi

Napsal: 17 lis 2023, 15:52
od Mouse80
Tohle by mne take zajimalo. Jeste jsem tez nikdy neresil.

Re: Řešení pojistné události v praxi

Napsal: 17 lis 2023, 16:02
od Mexican
prva (a logicka) vec je kontaktovat helpdesk poistovne a oni zodpovedaju asi 90% otazok

Re: Řešení pojistné události v praxi

Napsal: 17 lis 2023, 16:08
od lumix
Řešil jsem x krát, zavolal jsem do pojišťovny ti mi sdělili co a jak, odstavil jsem auto v servisu a pak jsem jen zaplatil spoluúčast. Vše ostatní už jen řešil servis s pojišťovnou. Na nějaké spekulace jak to oje… a ušetřit par tisíc nemám čas ani náladu. Resil jsem stejně u auta starého 2,3 nebo 8 let. Jednou jsem se rozhodl lehce nabourane rovnou prodat a koupil výhodné nove.

Re: Řešení pojistné události v praxi

Napsal: 17 lis 2023, 16:15
od Odjinud
Ja nic ojebat nehodlam, na druhou stranu se ojebat nechci nechat. :-)

A kdyz uz zavolam na hotline, rad bych znal zakladni info.

Re: Řešení pojistné události v praxi

Napsal: 17 lis 2023, 16:21
od lumix
Já jsem si vždy zjistil základní info konkrétní pojišťovny na hotline apod. Určitě ne u strejdy Google apod.

Re: Řešení pojistné události v praxi

Napsal: 17 lis 2023, 20:22
od Mr. HYUNDAI
Postup je prostý:
- zavolat na pojišťovnu a nahlásit škodu, operátor postupně zjistí vše potřebné - prostě se ptá.
- pojistky UNIQA pracují s opravami jen v autorizáku - mimo autorizák krátí plnění o 50% :!:
- takže si vybereš autorizák
- v autorizáku si domluvíš termín opravy
- nejpozději s podpisem zakázky při předání do opravy podepíšeš souhlas s krycím dopisem (pojišťovna platí přímo servisu)
- dokumentaci škody dělá přímo servis :wink:
- když je hotovo, tak Ti sdělí kolik budeš platit - zaplatíš a jedeš domů...

Prvním krokem může být kontaktování vybraného autorizovaného servisu a domluvení termínu opravy. Při hlášení na pojišťovnu už pak rovnou uvádíš kde se bude opravovat a kdy :) .

Re: Řešení pojistné události v praxi

Napsal: 17 lis 2023, 22:23
od Hugo11
Jen bych doplnil jinak celkem vycerpavajici postup...

-Kdyz se vec resi pres kryci dopis, clovek v servisu zaplati pouze spoluucast (zbytek servisu posle pojistovna). Predpokladam ze se jedna o soukrome vozidlo (tedy nejde o platce dph)
-Vyhodou kryciho dopisu je, ze se clovek vyhne handrkovani ad post, co nechce pojistovna prip. proplatit + v tom cloveku nevisi penize. Je to ale nejaka administrativa navic.
-Opravu je vhodne urcite resit v autorizaku i kdyby UNIQA nic nekratila viz. poznamka vyse, nezavislym opravnam pojistovny plati tak bidne, ze za to opravu poradne s pouzitim originalnich dilu nejsou schopne udelat.
-Ukazovat auto nikde neni potreba, prohlidku si zaridi servis.
-Pokud utrpel ujmu i plot, je potreba to pojistovne taky nahlasit a z povineho ruceni sousedovi zaplati opravu.

Re: Řešení pojistné události v praxi

Napsal: 18 lis 2023, 22:06
od Odjinud
Diky za info, panove. Uz jsem kratce mluvil se svym pojistovakem, blize se pobavime v Po, a podle nej :hyu: v Praze pro Uniqu dela AutoPalace Sporilov a jeste jeden servis, no jezdim do AutoPalace N.Butovice, tak to zkusim nasmerovat tam a predbezbe se dohodnout s nima. Uz jsem jim tam v vcera napsal. Na pojistovnu zajdu asi v Po odpo, mam to kousek.

Je jeste teoreticky nejaky rozdil pro pojistovu, jestli auto sjelo do plotu samo, vinou nezabrzdeni, nebo pokud bych treba pri parkovani nedobrzdil? Je neco, co na pojistovne rikat / nerikat ci si dat obecne pozor?

Jinak auto je soukrome, plotu se nic nestalo, navic objekt je x let opusteny. Pro sichr jsem nafotil i to.

Re: Řešení pojistné události v praxi

Napsal: 18 lis 2023, 22:20
od dibarbora
Myslím, že poisťovni je to jedno.... nehodu nespôsobila tretia osoba (iný účastník premávky, vandal, zlodej) ani živelná pohroma... takže je to len tvoja chyba voči ktorej si poistený. Takže okrem zaplatenia spoluúčasti počítaj, že bude voči tebe uplatnený malus (zdražie Ti poistné)....

Re: Řešení pojistné události v praxi

Napsal: 18 lis 2023, 22:35
od Mr. HYUNDAI
Každý autorizovaný servis :hyu: je smluvní servis UNIQA. Je to jeden z principů značkového pojištění.
Cestu do pojišťovny si ušetři - škody se hlásí telefonicky nebo on-line - pobočky jsou obchodní místa, nic víc tam nezařídíš (tedy pokud Ti z jejich telefonu nevytočí linku UNIQA :D ).
Pojistné Ti možná nezdraží - třeba já zásadně volím produkt bez vlivu první škody na výši pojistného - záleží na podmínkách konktétní smlouvy :wink: .

Re: Řešení pojistné události v praxi

Napsal: 19 lis 2023, 11:37
od Boryš
Já mám třeba dobu pro bonus hrubo přes 250 měsíců. Píší mi ve smlouvě limit pro max. bonus 120 měsíců (to je myslím i zákon) a že za škodní událost mně strhnou 2 roky. Takže platí že dokud nedosáhnu 120 měsíců tak mi platbu nebudou kvůli události zvyšovat? Ještě jsem pojištění nikdy nevyužil. Ani havarijní ani povinné.

Re: Řešení pojistné události v praxi

Napsal: 19 lis 2023, 14:20
od Birdr
Ano, je to tak, že když máš ve smlouvě 24 měsíci za škodní událost, tak se těch 24 měsíců odečítá od 250, které jsi nasbíral.
Přesto ti může pojišťovna na další rok zvednout pojistné, tak jak se ho snaží zvedat každoročně, ale ne jako malus.

Re: Řešení pojistné události v praxi

Napsal: 19 lis 2023, 19:09
od Boryš
Tak to je mně jasné že zdražují každý rok při doběhu roku pojištění. Mně ale šlo o zdražení kvůli škodní události.

Re: Řešení pojistné události v praxi

Napsal: 19 lis 2023, 19:14
od Birdr
Ale na to jsem ti odpověděl.
Ne, nezdraží ti ho kvůli pojistné události.