Stránka 1 z 1

i30 1.4 žere olej + závada motoru

Napsal: 16 bře 2024, 18:42
od Carolinegrey
Zdravím, mám Hyundai i30 rv. 2011 1.4 80 kw benzín aktuálně 4 měsíce, po prvním majiteli. Kupováno s nájezdem 144 500 a to byl měněn olej. Aktuálně nájezd 147 500, tedy za 4 měsíce 3 000 km. Využíváno téměř denně, po městě i dálnici. Stala se mi teď taková situace, na víkend odjezd pryč, cesta dvě hodiny, bez problému. Druhý den ale problém. Auto nastartovalo, ale motor by měl jakoby poloviční takt, prostě jel jakoby napůl a pak byl buď zastaven, nebo auto zdechlo samo. Dívám se na olej - a nic. Ale kontrolka nesvítila. Povolán známý přes auta, dolili jsme dva litry oleje, on znovu zkusil nastartovat a s plynem motor jakš takš jel, jakmile se ale pustil plyn, auto hned zdechlo. Prý žádný tlak. Znovu říkám, žádná kontrolka nesvítila, ani motoru. Aktuálně je tedy auto v servisu. Prý zkusí vyměnit nějaké čidlo, nebo pak posunout nějaký hydraulický řetěz, prý to mohlo poskočit, jak se startovalo bez oleje. Setkal se s tím někdo? Nebo by to mohlo být ještě něco jiného? ALE mě zajímá příčina, nikoli důsledek. Ad 1/ jaktože auto žere tolik oleje? 2 l/3 000 km. Skvrny po něm nejsou. V servisu neříkali, že by olej někde nestandardně viděli... A na diagnostice nic jiného než ta aktuální závada nesvítí. Kde by se olej mohl ztrácet? Je to pro tato auta běžné? Ad 2/ Jaktože mi nesvítily kontrolky, že není olej + hned porucha ohl. motoru? Prý se rozsvítily až v servisu. Jsem teď dost na vážkách, jelikož akt. závadu snad vyřeší, ale nefunkční kontroly a nadměrná spotřeba oleje vypadají na větší problém...

Re: i30 1.4 žere olej + závada motoru

Napsal: 16 bře 2024, 19:17
od Carolinegrey
A ještě mě napadá ad 3/ mohla závada, že auto takto nadměrně žere olej, vzniknout během těch 4 měsíců, co auto mám, nebo musela být už za minulého majitele? Ten tvrdí, že olej měnil vždy jen při pravidelné výměně.

Re: i30 1.4 žere olej + závada motoru

Napsal: 16 bře 2024, 19:35
od dibarbora
Skontroloval si si pri kúpe auta a po prvom servise hladinu oleja?... Bolo ho tam dosť?... Ako sa správala hladina oleja počas tých 3000km... sledoval si to?

Čo sa týka príčiny, tak skontrolovať kompresné tlaky valcov a skontrolovať stav katalyzátora...

Re: i30 1.4 žere olej + závada motoru

Napsal: 17 bře 2024, 13:23
od Fry
Motor mohol byt chytený už pri kúpe, že si jazdil a hladinu nekontroloval a oleja bolo málo ( keď ste doliali 2L na týchto atmo 1.4 je medzi vrchnov a spodnou ryskou asi cca 0,8L) si tomu nepomohol

Kompresia motora môže byt dobrá pokiaľ sú poškodené valce/piesty olej ktorý sa drží na stenách valcov a krúžky ho nestierajú udrží tlaky.

Pokiaľ je auto v servise treba ho skontrolovať. KAT to môže mať už tiež za sebou, nech ho pozrú kamerou, ver, že nechceš drobné keramické čiastočky vo valcoch.

Nechcem ťa strašiť ale sám som si podobným niečím prešiel, podľa mňa pred tebou stojí otázka či pôjdeš do GO ak bude potreba alebo dáš auto na šrotovisko.

Ešte taká maličkosť, netrhalo ti motorom pri väčšom zrýchľovaní?

Re: i30 1.4 žere olej + závada motoru

Napsal: 20 bře 2024, 14:20
od Carolinegrey
Vyřešeno, v servisu bylo jinak vše OK, nakonec to chtělo udělat nové rozvody. Udělán i servis oleje, tak snad už to teď zase pojede :-k

Re: i30 1.4 žere olej + závada motoru

Napsal: 20 bře 2024, 18:15
od Fry
Áno, áno, rozvody to je miesto odkiaľ ten olej mizol rovno do vesmíru, good job :)

Re: i30 1.4 žere olej + závada motoru

Napsal: 20 bře 2024, 18:33
od dibarbora
Za mesiac tu bude možno zase nové vlákno... ;-) .

Re: i30 1.4 žere olej + závada motoru

Napsal: 20 bře 2024, 19:21
od petzl62
Aneb jak ještě stáhnout někoho o desítku za rozvody před smrtí auta. Taky umění :roll: #-o

Re: i30 1.4 žere olej + závada motoru

Napsal: 20 bře 2024, 19:49
od oltcitak
Nekazte mu radosť, nech sa ešte mesiac povozi v kľude :lol:

Re: i30 1.4 žere olej + závada motoru

Napsal: 22 bře 2024, 23:08
od Boryš
U Fiat Marea 1,6 benzín jsem měl v návodu že může být spotřeba oleje až 1l na 1000 km (z toho pohledu je spotřeba 2 l/3000 km celkem v pohodě). Nakonec jsem jí dosáhl (nájezd dle tachometru 170 000 km, ale kolik byla skutečnost to ví jen bůh) srazil jsem ji na zhruba 0,5 až 0,7 l/1000 km použitím oleje pro motory s vysokým nájezdem (Sunoco Titanium Marathon 10w40). Nějaké jako že těsnící přídavky do oleje žádný účinek neměly. Takže asi tak.

Zatím u Hyundai 1,6 benzín mám spotřebu 00nic.