Stránka 1 z 1

Výměna svíček

Napsal: 08 kvě 2024, 16:00
od Láďa515
Po kolika kilometrech doporučujete výměnu svíček?Jezdím do práce 30 km a zpět,a na svíčkách mám najeto 28 242 Km.
Dáváme jen NGK 4288.Čeká mě STK.
díky na váš názor-Ladislav

Re: Výměna svíček

Napsal: 08 kvě 2024, 19:58
od slabostka
...ako to máš v príručke pre majiteľa...

Re: Výměna svíček

Napsal: 13 kvě 2024, 10:00
od Láďa515
Vím kolik Km mám napsáno v příručce,jen jsem chtěl vaše zkušennosti...

Re: Výměna svíček

Napsal: 13 kvě 2024, 12:08
od jan73
tie NGK 4288 (plkr7a) sú dual platinum, takže 80-90.000 km na benzíne, 60,000 na LPG

Re: Výměna svíček

Napsal: 13 kvě 2024, 19:17
od cestovatelcasem
My taky dáváme jen NGK svíčky do všech :hyu: U naší i20 1.gen. 1,2l 57kW jsme zatím najeli ani ne 75tis. km a měnili jsme je jen jednou cca v 55tis. km. Předešlý majitel auta si je ale měnit nechával.

Za sebe můžu z vlastní zkušenosti NGK jen doporučit. Nejvíc zkušeností s nimi máme u starý Lantry RD ('2000), kde jsme s nimi najeli 285tis. km. Tehdy :hyu: doporučoval NGK před Championy. Nejprve jsme NGK měnili poměrně často, pak jsme na výměnu tu a tam zapomněli, takže jedna čtveřice najela možná i tak 90tis. km a po vyndání vypadaly velmi zachovale :D To, co motor při 285tis. km postihlo, nakonec nebyly svíčky ani třmeny/řemeny, ale vadný senzor synchronizace válců (nebo jak se to jmenovalo), kvůli čemuž starý dobrý 1,6l G4GR motor trochu víc vibroval a asi mu to dávalo trochu zabrat (po výměně senzoru zas běžel hladce dál). Rozhodně za nic nemohly svíčky. Nutno ale dodat, že nepatříme mezi agresivní řidiče a jen vzácně vytočíme nad cca 4,5+tis. ot./min., takže by ses měl spíš zeptat nějakých zdejších závodníků rtuťovitý povahy :)

Kde jsou ty časy, kdy si člověk u starých (hlavně) dvoutaktů musel důkladnějš vybírat, pořád kontrolovat atd.

Re: Výměna svíček

Napsal: 14 kvě 2024, 00:07
od slabostka
Láďa515 píše: 13 kvě 2024, 10:00 Vím kolik Km mám napsáno v příručce,jen jsem chtěl vaše zkušennosti...

- pri svieckach nemas co laborovat. Jednoznacne bud NGK alebo denso ako mas oredpisane a km mozes o chlp skratit interval. Inak sa neda nic vymysliet. Neviem ake skusenosti by si ocakaval. Keby si sa pytal napr. na neorigo cievky to uz by bolo zaujimave ak by niekto vyskusal.

Re: Výměna svíček

Napsal: 14 kvě 2024, 10:56
od Láďa515
cestovatelcasem píše: 13 kvě 2024, 19:17 My taky dáváme jen NGK svíčky do všech :hyu: U naší i20 1.gen. 1,2l 57kW jsme zatím najeli ani ne 75tis. km a měnili jsme je jen jednou cca v 55tis. km. Předešlý majitel auta si je ale měnit nechával.

Za sebe můžu z vlastní zkušenosti NGK jen doporučit. Nejvíc zkušeností s nimi máme u starý Lantry RD ('2000), kde jsme s nimi najeli 285tis. km. Tehdy :hyu: doporučoval NGK před Championy. Nejprve jsme NGK měnili poměrně často, pak jsme na výměnu tu a tam zapomněli, takže jedna čtveřice najela možná i tak 90tis. km a po vyndání vypadaly velmi zachovale :D To, co motor při 285tis. km postihlo, nakonec nebyly svíčky ani třmeny/řemeny, ale vadný senzor synchronizace válců (nebo jak se to jmenovalo), kvůli čemuž starý dobrý 1,6l G4GR motor trochu víc vibroval a asi mu to dávalo trochu zabrat (po výměně senzoru zas běžel hladce dál). Rozhodně za nic nemohly svíčky. Nutno ale dodat, že nepatříme mezi agresivní řidiče a jen vzácně vytočíme nad cca 4,5+tis. ot./min., takže by ses měl spíš zeptat nějakých zdejších závodníků rtuťovitý povahy :)

Kde jsou ty časy, kdy si člověk u starých (hlavně) dvoutaktů musel důkladnějš vybírat, pořád kontrolovat atd.
Děkuji za zajímavý příspěvek-Ladislav

Re: Výměna svíček

Napsal: 14 kvě 2024, 23:53
od Maras
Svíčky měnit zhruba okolo 3/4 jejich doporučené výměny.