Stránka 1 z 1
Motor 1.5DPi přestaven na LPG
Napsal: 31 srp 2024, 14:14
od valiss
Uvažuji o přestavbě na LPG, co vy?
Re: Motor 1.5DPi přestaven na LPG
Napsal: 24 zář 2024, 08:07
od STIB
Počkám až napaří daně na fosilní paliva a pak to předělám.
Re: Motor 1.5DPi přestaven na LPG
Napsal: 24 zář 2024, 10:42
od mozecek
LPG je klasifikovane jako fosilni .. a nemyslim ze se na tom neco zmeni. Zelena filozofie kaze ze palivo musi byt obnovitelne, tedy by se dalo rict ze budeme spis jezdit treba na peletky
jinak LPG tu prestavel "leczo" viz prispevek
https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... 40#p647040
ja to tehda nejak propocetl a navratnost byla nejakych 25-30tis km, s aktualnimi cenami bych rekl spis 30tis km .. coz neni uplne nejhorsi, kdybych jezdil vic tak bych nad tim uvazoval. Pripadne pokud dojde k vyznamnemu rozevreni nuzek mezi LPG a benzinem skrz emisni povolenky. Coz se asi nestane.
Re: Motor 1.5DPi přestaven na LPG
Napsal: 24 zář 2024, 16:38
od STIB
Tak LPG je fosilní,ale stále na 50% benzínu.
Re: Motor 1.5DPi přestaven na LPG
Napsal: 26 zář 2024, 18:34
od mozecek
z FB Hyundai Klub Slovensko .. dotaz pred 3 dny
Ahojte, má niekto i30 1.5 DPi v prestavbe na LPG ???

- lpgtaxi.png (90.2 KiB) Zobrazeno 2224 x
Re: Motor 1.5DPi přestaven na LPG
Napsal: 26 zář 2024, 19:41
od Minko
Z mojej skusenosti s rozpadnutym katalyzatorom- zaver technika mi prisiel unahleny.
Re: Motor 1.5DPi přestaven na LPG
Napsal: 26 zář 2024, 21:42
od motorol
Pokud takové auto najede 300 tis km na LPG, tak je to na medaili, to auto se tím už zaplatilo, tak není co dalšího řešit. Ať je tomu cokoliv, tak prodá na díly a koupi další takové.
Re: Motor 1.5DPi přestaven na LPG
Napsal: 16 bře 2025, 18:08
od george75
Buďte zdrávi, tak jsem cca dva měsíce vlastníkem tohoto auta předělaného na LPG. Zatím na hrbu 70000km na plyn cca 45000. Rok výroby 2021. Přímaz ventilů zatím podtlakové, chystám se předělat na automatické.
Spotřeba na plyn 7 - 8 litrů
Re: Motor 1.5DPi přestaven na LPG
Napsal: 16 bře 2025, 18:49
od milosh
Na benzin bez plynu to zralo kolik?
Re: Motor 1.5DPi přestaven na LPG
Napsal: 16 bře 2025, 18:59
od Mexican
Re: Motor 1.5DPi přestaven na LPG
Napsal: 10 lis 2025, 17:48
od george75
milosh píše: 16 bře 2025, 18:49
Na benzin bez plynu to zralo kolik?
Na benzín to jezdí 5,5 až 6,5
Re: Motor 1.5DPi přestaven na LPG
Napsal: 10 lis 2025, 20:03
od Maras
Celoroční průměr 5,7. LPG zbytečné.
Re: Motor 1.5DPi přestaven na LPG
Napsal: 11 lis 2025, 18:42
od Chose_68
Moje zkušenosti s LPG.
Škoda 125. Pořád se štelovaly ventily. Ale dělal mi to kamarád na dvoře, u toho jsme si dali kafe, nijak mi to nevadilo. Mnoho kilometrů na LPG.
Forman. Zcela bez problémů, jen jsem jezdil. Mnoho kilometrů na LPG.
Fabia. Mnoho kilometrů na LPG. Ale se ztrácela voda, až jednou následoval odtah, sundání hlavy a její broušení - byla ohlá. Přikládám to vyšší spalovací teplotě LPG. Pak už to nebylo ono.
Sandero. Auto jsem kupoval s tím, že je chci předělat na LPG. Takže výběr motoru jsem konzultoval s LPG dílnou a koupil Sandero 1.2 rok 2017. Po cca 3 rocích provozu problém. Řešení spočívalo v seřízení ventilů, které mělo přijít na poslední chvíli. Spíš pozdě, protože po cca 2 rocích se problém opakoval. Rok a půl trápení, mohl bych napsat mnoho slov dlouhého pribehu. Zkrátím - výměna motoru (za ne nový), peněz jako za krávu. Celkové náklady za ten rok a půl neadekvátní. Problém spočíval v podpáleném ventilu. Těžko zpětné hodnotit co kdo řekl a neřekl, kdo na co zapomněl (i když svůj názor mám).
Závěr - ač dlouholetý zastánce už LPG nechci. Sandero bude jezdit kolem komína, i když má vyměněný motor, stále to má chyby, na které nikdo nemůže přijít. S LPG jsem jezdil za cca 1,15 Kč, benzín mám spotřebu mezi 5,5-6,2 podle trasy , což sice rozdíl je, ale když započítám náklady na montáž, ale hlavně pak za ty opravy...
Kupuji i30 s 1,5 DPi. LPG už ne.