Stránka 1 z 1

i10-snížení výkonu

Napsal: 21 led 2025, 17:11
od tisnov
Ahoj všem. Nevíte někdo proč došlo u i10 ke snížení i tak slabého výkonu s 49 na 46 kw a točivého momentu s 96 na 93 Nm. Třeba Fabia 1,0 má 59 kw a Aygo 53 kw. Díky.

Re: i10-snížení výkonu

Napsal: 22 led 2025, 06:53
od Axel.Foley
Emise a EU? :idea:

Re: i10-snížení výkonu

Napsal: 22 led 2025, 09:20
od tisnov
Axel.Foley píše: 22 led 2025, 06:53 Emise a EU? :idea:
No nevím. Kámoška má 2 roky H i10 s 49 kw a uvedená kombinovaná spotřeba je dokonce o 0,1 l nižší i když její vůz podle údajů má 44 kg méně.
Pokrok nezastavíš. :mrgreen:

Re: i10-snížení výkonu

Napsal: 22 led 2025, 09:39
od Mr. HYUNDAI
Přesně totéž se řešilo ve vláknu k motoru 1,5 DPi u i30. S novou emisní normou klesl výkon a stoupla spotřeba. Nová emisní norma totiž neřeší jen CO2, ale i další složky, a tak je spalovací proces optimalizován s ohledem na širší spektrum požadavků...

Re: i10-snížení výkonu

Napsal: 22 led 2025, 11:45
od tisnov
Jak to potom řeší Toyota, VW a Škoda s litrovými motory ? Tam výkon neklesl ani spotřeba se nezvýšila u Ayga dokonce klesla oproti minule gen. i když je na 17" a 18" kolech.

Re: i10-snížení výkonu

Napsal: 22 led 2025, 14:42
od Mr. HYUNDAI
To se musíš zeptat jejich motorářů, stejně jako motorářů :hyu: :wink: .
Je nutné si uvědomit, že dnešní spalovací motory sice stále používají poměrně primitivní základní fyzikální princip, ale jinak jsou to neskutečně složitá a komplexní zařízení. Každé naladění je určitým kompromisem a každý výrobce si nějak stanovuje priority (a to včetně výrobních nákladů, kalkulované spolehlivosti atd.). Svou roli hraje i konstrukční stáří a tedy flexibilita daného motoru. A tak by se dalo pokračovat dál a dál...